Ansaitse BREEAM-pisteitä rakennukseesi Smartvattenin avulla

Ansaitse BREEAM-pisteitä rakennukseesi Smartvattenin avulla

Rakennusten ympäristösertifikaatit ovat parhaita keinoja todentaa, että tekemäsi ympäristötoimet ovat oikein määriteltyjä, vertailukelpoisia ja arvostettuja. BREEAM on yksi tunnetuimpia rakennusten ympäristösertifikaatteja, jonka avulla teet rakennuksesi ympäristötoimista sekä mitattavia että näkyviä.

BREEAM-sertifikaatti huomioi rakennuksen ympäristövaikutuksen mm. energian- ja vedenkulutuksen, käytettyjen materiaalien ja maankäytön osalta. Nämä seikat pisteytetään, minkä perusteella rakennuksesi voi saada BREEAM-luokituksen eri tasoilla.

Kun haluat lisätä BREEAM-pisteitäsi ja samalla tehostaa vedensäästöäsi, meidän avullamme se on mahdollista.

Smartvattenin asiakkaana sinulla on mahdollisuus lisätä BREEAM-pisteytystäsi vedensäästötoimenpiteiden avulla. Pistemäärä vaihtelee 18–29 välillä. *

Kertauksena, BREEAM (Building Research Establishment’s Environmental Assessment Method) on yksi maailman arvostetuimpia rakennusten ympäristötehokkuuden luokitusjärjestelmiä, jota käytetään yli 80 maassa. Sertifiointi ottaa kantaa rakennuksesi nykyisiin ympäristövaikutuksiin mutta myös siihen, miten voit parantaa rakennuksesi ympäristöystävällisyyttä.

BREEAM näyttää toteen rakennuksesi ympäristötehokkuutta vedensäästönkin osalta

BREEAM on arvostettu kiinteistön kilpailutekijä ilmastonmuutoksen aikakaudella, jolloin kaikki sidosryhmät vuokralaisista lähtien vaativat entistä merkittävämpiä ympäristötoimia. Arvostettu sertifikaatti tuokin rakennuksillesi selvää kaupallista etua.

BREEAMin merkittävä etu on se, että järjestelmä asettaa ympäristötehokkuudelle korkeammat standardit, mitä lainsäädäntö velvoittaa. Tämän ansiosta rakennuksesi ympäristötoimet ovat pitkän aikavälin kannalta optimaalisia, ja olet paremmin valmistautunut nopeisiin muutoksiin. Lisäksi BREEAMilla on positiivinen vaikutus GRESB-sertifikaattiin.

“Kiinteistöalalla on noudatettava monenlaisia säädöksiä ja tarkkaa lainsäädäntöä”, Smartvattenin Suomen myyntipäällikkö Kari Haahtela kertaa.

“BREEAMin avulla voit varmistaa sen, että rakennuksesi täyttää nykyiset vaatimukset, mutta on valmis myös Pariisi 2030 -ilmastosopimuksen standardeihin”, hän lisää.

Smartvattenin vedensäästöpalvelu on täysin yhteensopiva BREEAMin vedenkulutuksen kriteerien kanssa. Voit saavuttaa automaattisesti 18 pistettä järjestelmämme avulla, ja pääset jopa 29 pisteeseen käyttämälllä palveluitamme aktiivisesti. Jälkimmäinen on mahdollista, jos jokainen päävesimittari on Smartvatten-etäseurannassa ja kerroksessa, joka vastaa yli 10 % vedenkäytöstä on myös alamittarille asennettu Smartvatten-etäseurantalaite.

Kun haluat lisää tietoja siitä, miten voit kasvattaa BREEAM-pistemäärääsi vedensäästön toimenpiteillä, ota yhteyttä ja keskustele asiantuntijamme kanssa, miten BREEAMin kriteerit toteutuvat juuri sinun kiinteistössäsi.

BREEAM-pisteytys Smartvattenin avulla

OMAISUUS

WAT01 – Vedenkulutuksen mittaaminen

Kun Smartvatten-etäseurantalaite yhdistetään kiinteistösi päävesimittariin, saat 4 pistettä. Saat 2 lisäpistettä aina, jos etäseurantalaite asennetaan kerrokseen, joka vastaa vähintään 10 % rakennuksen vedenkulutuksesta.

WAT07 – Vuotoseuranta

Smartvattenin etäseurantalaitteessa on reaaliaikainen vuotoseuranta, jonka ansiosta saat 4 pistettä täyden kalenterivuoden jälkeen.

HALLINTA

WAT11 – Vedenkulutuksen mittaaminen

Rakennuksellesi myönnetään 4 pistettä, kun jaat vedenkulutustietosi. Smartvattenin ohjelmisto seuraa vedenkulutustasi automaattisesti, minkä ansiosta kulutustiedon jakaminen helpottuu.

WAT12 – Seuranta ja vedenkäytön raportointi

Kun käytät Smartvattenin etäseurantaa, saat automaattisesti vähintään 2 pistettä, koska seuraat vedenkulutustasi päivittäin. Voit nostaa pistemäärän 8, mikäli vertailet dataa tavoitteisiin, raportoit vedenkulutuksesta sisäisesti ja jaat vedenkulutustietosi julkisesti vuosiraportissa.

KÄYTTÖ

WAT18 – Vedenkulutuksen rajoittaminen

Saat automaattisesti 1 pisteen Smartvattenin palauteprosessin ansiosta. Ansaitset 2 pistettä lisää, mikäli valtuutat ja koulutat henkilöstöstäsi vastuuhenkilöt estämään veden turhaa kulutusta organisaatiossasi.

WAT 19 – Vesitehokkuuden implementointi ja seuranta

Kun osallistut aktiivisesti vesitehokkuuden edistämiseen, saat 2 pistettä, kiitos vedenkulutuksen seurannan ja vedenkulutuksen hallinnan ohjelmiston.

WAT21 – Vedenkulutuksen vuosiseuranta

Ansaitset 2 BREEAM-pistettä, jos mittaat vedenkulutustasi vuositasolla. Tämä on äärimmäisen helppoa, sillä me Smartvattenilla teemme mittauksen puolestasi vuoden ensimmäisenä päivänä.

* Assessment guideline 2016 version 1.0

Yli 10 000 kiinteistössä mitataan vedenkulutusta Smartvattenilla.

Tarjoamme kiinteistöjen omistajille ja kestävästä kehityksestä vastaaville johtajille erinomaista käyttömukavuutta tehokkaaseen datan mittaamiseen ja analysoimiseen.

Lehdistön yhteyshenkilö Growth Marketing Manager

Vesitehokkuuden asiantuntija

Yli 10 000 kiinteistössä mitataan vedenkulutusta Smartvattenilla.

Lars Sonckin kaari 10