La Pavoni lanseerataan pohjoismaisilla markkinoilla

Vuonna 2019 Smeg S.p.a hankki italialaisen La Pavoni -tavaramerkin. La Pavoni perustettiin vuonna 1905, ja sen päätoimipaikka on Milanossa. Yritys on saavuttanut espressokoneiden ykkösvalmistajan aseman kilpailemalla eksklusiivisessa markkinasegmentissä laadukkailla tuotteillaan, joiden estetiikka on hiottu huippuunsa. Samaa filosofiaa noudatetaan myös tänä päivänä, ja se luo synergiaetuja, joista hyötyvät molemmat yritykset. Hankinnan myötä yritykset ovat päässeet jakamaan tietoaan omista tuotelinjoistaan sekä niihin kohdistuvasta jaetusta rakkaudesta. Keskiössä ovat design ja yksityiskohdat sekä Made in Italy -laatumerkinnän vahvistaminen.

Keväällä 2021 La Pavoni lanseerataan pohjoismaisilla markkinoilla, ja jakelusta vastaa Smeg Nordic. Suomen markkinoilla yhteistyökumppanimme Idelux vastaa tuotteiden jakelusta. Tavaramerkin ja sen tuotteiden markkinoimiseksi yritys on tehnyt yhteistyötä tunnettujen vaikuttajien ja italialaisen kahvivalmistaja Lavazzan kanssa.

Useita La Pavonin espressokoneita on nyt saatavilla pohjoismaisilla markkinoilla. Niitä myydään ainoastaan Smegin konseptimyymälöissä Tukholmassa ja Kööpenhaminassa, Smegin virallisessa verkkokaupassa sekä valituilla jälleenmyyjillä.

• Yritystoimi, yleinen

• yritysuutisia