SMEG LANSEERAA BLAST CHILLER-PAKASTIMET KOTEIHIN

Smeg valloittaa uuden alueen kodinkonealalla lanseeraamalla uuden kotikäyttöisen blast chiller-pakastinmalliston. Tuote on saatavilla kolmen Smegin tunnetun desigsarjan mallistoissa: Classic, Linea ja Dolce Stil Novo. Tämä monipuolinen kodinkone on elegantti lisävaruste keittiöösi, joka integroituu täydellisesti Smegin kalusteisiin sijoitettavien kodinkoneiden designiin.

Blast chiller-pakastimet ovat pitkään olleet arvokas lisä ammattilaisten keittiöissä. Nyt tuote on valmis valloittamaan myös kotikeittiöt tehokkailla toiminnoillaan ja käytännöllisyydellään. Blast chiller-pakastin tarjoaa sinulle tavan valmistaa ammattilaistason ruokaa omassa keittiössäsi ilman rajoitteita.

Smegin lähettiläs, kokki ja yrittäjä Pontus Frithiof, johtaa lukuista huipputason ravintolaa Tukholmassa. Hän kuvailee, kuinka Blast chiller-pakastinta käytetään hänen keittiöissään:

- Blast chiller-pakastimet ovat päivittäisessä käytössä kaikissa ravintoloissamme. Niiden avulla alennamme elintarvikkeiden lämpötilaa tehokkaasti ja nopeasti. Blast chiller-pakastimet ovat meille tärkeä apuväline, sillä niiden avulla varmistamme, ettei ruokaan muodostu bakteereita ja toimimme tehokkaasti.

Smegin Blast chiller-pakastimen Pronto-toiminnon avulla voit säilyttää ruokia jääkaappilämpötilassa koko päivän ilman, että bakteerit pääsevät muodostumaan. Automaattisen toiminnon ansiosta voit säätää ennakkoon, mihin aikaan ruoka lämmittyy uudelleen. Pronto-toiminto on erityisen hyödyllinen sinulle, joka elää kiireistä elämää ja haluaa, että herkullinen ruoka odottaa kotona valmiina.

Blast chiller-pakastimen toimintoihin lukeutuvat aloittelijoiden automaattiset ohjelmat sekä kokeneempien käyttäjien manuaaliset ohjelmat. Ohjelmiin kuuluvat sekä jäähdytysohjelmat (80-90 °C asteesta 3 °C asteeseen alle 90 minuutissa) että syväpakastusohjelmat (-18 °C asteeseen alle 4,5 tunnin kuluessa). Tuote mahdollistaa myös pullojen nopean viilennyksen (1 °C aste per minuutti), jotta voit nauttia viiniä ja muita juomia niiden optimaalisessa lämpötilassa. Pakastimen avulla voit myös pitää ruoan juuri toivotussa lämpötilassa, mikä on erityisen hyödyllistä jälkiruoille sekä jäätelölle.

Blast chiller-pakastimien nopea jäähdytystoiminto pidentää ruoan säilytysaikaa jopa 70%, sillä koneen avulla bakteerien syntyminen ruokaan estetään. Maku, aromit sekä tuoreiden raaka-aineiden ominaisuudet pysyvät ruoassa paremmin kuin tavallisen pakastuksen yhteydessä. Tämän tuloksena vihannekset ja hedelmät ovat raikkaita vuoden ympäri, sesongista huolimatta.

- Yksi Blast chiller-pakastimen suurimmista eduista on sen kyky jäädyttää vihanneksia tehokkaasti. Tämän toiminnon ansiosta vihannekset säilyttävät erinomaisesti kimmoisuutensa, värinsä sekä makunsa, kertoo Pontus Frithiof.

Toinen erinomainen toiminto on Blast chillerin lämmitystoiminto, joka on asetettavissa kolmelle eri nopeudelle sekä lämpötilalle. Tämä toiminto on erityisen käytännöllinen leipomisessa, sillä sen avulla saat taikinan nousemaan tehokkaasti vain pienellä määrällä hiivaa.

Sulatustoiminto on myös erittäin kätevä toiminto. Sen avulla saat sulatettua ruokasi nopeammin kuin jääkaapissa ja ruoan ominaisuudet pysyvät tuoreempina. Blast chilleriä voi myös käyttää ruoanlaittoon matalalla lämpötilalla ja sen avulla voit ylläpitää ruoan lämpötilan haluamallasi tasolla.

Smegin uusi Blast chiller on loistava apuväline päivittäisiin rutiineihin keittiössäsi. Se auttaa sinua säästämään aikaan, vähentää ruokahävikkiä ja huolehtii siitä, että ruoka mitä syöt on aina korkealaatuista. Pontus Frithiof kertoo kuinka hän käyttäisi tuotetta kotikeittiössään:

- Smegin tuotteet ovat innovatiivisia ja korkealaatuisia kodinkoneita tyylikkäällä designilla. Blast chiller-pakastimen potentiaaliin kuuluu erityisesti se, kuinka se auttaa sinua valmistamaan ammattilaistason ruokaa kotona. Itse käyttäisin laitetta viikoittaisen ruoanlaiton yhteydessä sekä vihanneksien valmistuksessa ja säilömisessä. Laite soveltuu myös erinomaisesti keittojen ja kastikkeiden viilennykseen.

Smegin Blast chiller edustaa tietoisuutta sekä kulutuksesta että raaka-aineiden laadusta. Koneen tekniset ominaisuudet tuovat innovatiivisen lisän Smegin laajaan tuotevalikoimaan.

• Design

Smeg on Italialainen kodinkoneiden valmistaja. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Guastallassa, lähellä Reggio Emiliaa maan pohjoisosassa.

Jo yli 60 vuoden ajan, Smegin kodinkoneet ovat olleet tunnettuja moderneina sekä elegantteina jokapäiväisen elämän ratkaisuina. Tämä juontaa juurensa muun muassa yrityksen käymään menestyksekkääseen yhteistyöhön maailmankuulujen arkkitehtien kanssa.

Smeg ei ole ainoastaan saavuttanut korkeaa asemaa kodinkoneiden alalla, vaan se on tunnettu myös liiketoiminnan ammattilaispiireissä. Foodservice- ruokapalvelu- sekä instrumenttiyksiköt ovat erikoistuneet suurten ravintoloiden/cateringpalveluiden laitteisiin sekä lääketieteen sähköisiin instrumentteihin.

Koska yhtiön yrityskulttuurissa kiinnitetään mahdollisimman suurta huomiota sekä tuotteiden laatuun, tekniikkaan että muotoiluun, tunnetaan Smeg Group globaalisti yhtenä ”Made in Italy”- standardien keskeisimmistä edustajista

Lehdistön yhteyshenkilö