Softabilityn yhteishenki jyllää haastavasta ajasta huolimatta – ylsimme tänäkin vuonna Suomen parhaimpien työpaikkojen joukkoon!

Onnellisina pääsimme tänäkin vuonna jännittämään listasijoitusta Suomen parhaimpien työpaikkojen joukkoon. Työntekijöille tehdyn Great Place to Work® -tutkimuksen pohjalta Softability sijoittui keskisuurten organisaatioiden sarjassa sijalle 18. Nousimme huimat yhdeksän sijaa viime vuoteen verrattuna! Tulos julkistettiin Great Place to Workin virtuaalisessa julkistustilaisuudessa 28.4.2021.

Korona ei ole latistanut yhteishenkeämme

Pandemia on koetellut yrityksiä ja yksilöitä monella tapaa. Yhteiset tapahtumat, kokoontumiset ja yleisesti ihmisten väliset kontaktit ovat olleet tauolla jo jonkin aikaa. Nämä ovat saattaneet latistaa työyhteisöjen yhteishenkeä, mutta onneksi meillä Softabilityllä porukka puhaltaa edelleen yhteen hiileen.

”Monella tapaa melko raskaan korona-vuoden jälkeen oli aivan erityisen jännittävää nähdä kuinka ihmiset ovat kokeneet työskentelyn Softabilityllä. Kontaktit ihmisten välillä on kuitenkin rajoitettu minimiin ja usein yhteydenpito on tapahtunut vain tietokoneen ruudun välityksellä.”, kertoo Softabilityn toimitusjohtaja Janne Repo.

“Oli kuitenkin rauhoittavaa nähdä, kuinka positiivisena henkilöstö koki tilanteen ja kuinka kannustavaa palautetta Great Place to Work -kyselyssä saimme. Tämä antaa valtavasti energiaa jatkaa sinnikästä työskentelyä rakentaessamme Softabilitystä entistäkin parempaa työpaikkaa.”, Repo jatkaa.

Haastava aika ei suinkaan ole vielä ohi, mutta odotukset tulevasta ovat positiiviset ja paluuta “uuteen normaaliin” odotetaan Softabilityllä jo kovin. Repo on ainakin toiveikas tämän suhteen: ”Alkaneen vuoden osalta odotukset ovat sen suuntaiset, että jossain vaiheessa palaamme ainakin osittain koronaa edeltävään toimintaympäristöön. Kuitenkin suuri osa hyväksi koetuista etätyöskentelytavoista on varmasti tullut jäädäkseen. Toivon silti kovasti, että meille tulee taas mahdollisuus tavata toisiamme kasvotusten erilaisten aktiviteettien äärellä – tietenkin kaikkien turvallisuudesta huolehtien.”

Lisätietoa Great Place to Work -tutkimuksesta:

• Great Place to Work® Finland on listannut parhaat työpaikat 19 kertaa.
  • Tutkimukseen osallistui 150 yritystä, jotka työllistävät yhteensä noin 30 000 työntekijää.
  • Tutkimukseen osallistuneet yritykset jaettiin neljään kokoluokkaan yrityksen henkilöstömäärän mukaan; mini organisaatiot: 10-19, pienet: 20-49, keskisuuret 50-499, suuret 500-.
  • Maailman suurin henkilöstökokemusta mittaava tutkimus tehdään tällä hetkellä 97 maassa. Parhaat työpaikat -tutkimus on maailman laajin vuosittainen johtamistutkimus.

Katso aiemmat GPTW-saavutuksemme:

https://softability.fi/blog/softability-on-tanakin-vuonna-great-place-to-work-sertifioitu-tyopaikka/ (2021)
https://softability.fi/blog/softability-on-jo-kolmena-vuotena-valittu-suomen-parhaimpiin-tyopaikkoihin/ (2020)
https://softability.fi/blog/softability-gptw-sertifikaatti-2020/ (2020)
https://softability.fi/blog/softability-on-yksi-suomen-parhaimmista-tyopaikoista/ (2019)
https://softability.fi/blog/softability-on-great-place-to-work-sertifioitu/ (2019)
https://softability.fi/blog/softability-ylsi-suomen-parhaiden-yritysten-joukkoon/ (2018)
https://softability.fi/blog/softabilitylle-great-place-to-work-sertifikaatti/ (2018)

Janne Repo, Softability CEO, janne.repo(at)softability.fi

• great place to work