Sonyn HT-A9 on surround-äänen uusi kärkinimi

• Sonyn ainutlaatuinen 360 Spatial Sound Mapping -tekniikka tuottaa kaikkien aikojen laajimman surround-äänen
  • Langaton ja muokattavissa oleva kotiteatterijärjestelmä sopii kaikkiin huoneisiin
  • Sound Field Optimisation mahdollistaa immersiivisen kuunteluelämyksen

Sony esitteli tänään uuden uraauurtavan, surround-äänellä varustetun HT-A9-kotiteatterijärjestelmän, jonka 360 Spatial Sound -teknologia takaa ennenkuulumattoman äänikokemuksen.

Ainutlaatuinen 360 Spatial Sound Mapping -tekniikka

Sonyn vallankumouksellisen 360 Spatial Sound -tekniikan ansiosta HT-A9:n ääni tuntuu tulevan joka suunnasta. Sound Field Optimization mittaa nerokkaasti kunkin kaiuttimen korkeuden ja sijainnin ja syntetisoi ääniaallot. Neljällä kaiuttimella luodaan jopa kaksitoista virtuaalista kaiutinta, joilla saadaan luoduksi 360 asteen ääni.

Uusi HT-A9 tarjoaa Sonyn kaikkien aikojen laajimman äänikentän. Kuulijaa joka suunnasta ympäröivät virtuaaliset kaiuttimet ja optimoitu äänikenttä tekevät eläinten karjahduksista ja tuulenpuuskista uskomattoman todentuntuisia. Virtuaalisten Phantom-kaiuttimien ansiosta surround-äänikenttä on laaja ja yhtenäinen.

HT-A9:n Dolby Atmos®- ja DTS: X® -tuki mahdollistavat elokuvamaisen surround-äänen kokemisen kotona.

Sijoitettavissa joka olohuoneeseen

Huonekaluja ei tarvitse järjestää uudelleen tai kaiuttimia sijoittaa tarkasti tiettyyn paikkaan. HT-A9 mittaa kaiuttimien suhteellisen korkeuden ja sijainnin käyttämällä niiden kaksoismikrofoneja. Sound Field Optimization -tekniikka tuottaa kaksitoista virtuaalista kaiutinta, joiden sijainti on paras mahdollinen ja täyttää huoneen mukaansatempaavalla 360-tilaäänellä. Äänikentän optimointi suoritetaan helposti television aloitusvalikosta ja sen voi ottaa käyttöön heti tai halutessaan myöhemmin.

Kaiuttimet yhdistetään langattomasti ohjausyksikköön, joten johdoista ei tarvitse huolehtia[1].

Innovatiivinen kaiutinsuunnittelu

HT-A9:n huipputeknologiat tuottavat 360 Spatial Sound Mapping -toiminnon edellyttämän äänenlaadun. X-Balanced-kaiutinyksiköiden ainutlaatuinen suorakulmainen muoto maksimoi kalvon alueen, jolloin basso on rikkaampi ja äänen paine ja selkeys säilyy. Mukana on myös uusi Wide Directivity Woofer -laajakulmakaiutin, jonka cavity effect on minimoitu vähentämällä kartion syvyyttä. Yhdessä 19 mm:n Soft Dome -diskanttikaiuttimen kanssa se luo selkeän, luonnollisen äänen korkeilla taajuuksilla. Lisäksi ylöspäin suunnattujen kaiuttimien äänet heijastuvat katosta luoden immersiivisen overhead-äänen. Kaiuttimien viistot reunat vähentävät äänen diffraktiota.

Erittäin syvä basso liittämällä järjestelmään subwoofer

Järjestelmään liitettävä valinnainen bassokaiutin huolehtii matalista äänistä ja jättää muille kaiuttimille aikaa tuottaa muita ääniä entistä tehokkaammin. Saatavilla on kaksi mallia, jotka on suunniteltu tuomaan syvempi basso sekä lisää selkeyttä ja täsmällisyyttä ääneen. SA-SW5-mallissa on 300 W:n syvä, runsas basso, joka syntyy 180 mm:n elementillä ja passiivisella radiaattorilla. SA-SW3-mallin 200 W:n ääni syntyy kompaktilla bassorefleksikaiuttimella, jonka halkaisija on 160 mm.

Uppoudu äärimmäisen laadukkaaseen äänentoistoon

Laadukkaat kaiutinyksiköt mahdollistavat uppoutumisen äärimmäisen laadukkaaseen musiikin äänentoistoon. Voit nauttia musiikista sellaisena kuin artistit todella ovat tarkoittaneet. 360 Reality Audio[2]mahdollistaa mukaansatempaavan musiikkikokemuksen ihan kuin livenä konsertissa tai artistin kanssa äänitysstudiossa. 360 Reality Audiota tukevat Amazon Music HD, Deezer, nugs.net ja TIDAL[3]. Kaiuttimissa on myös DSEE ExtremeTM, joka käyttää Edge-AI-tekniikkaa pakattujen digitaalisten tiedostojen skaalaamiseen reaaliajassa. Tämä palauttaa pakattaessa menetetyn äänenlaadun rikkaammaksi ja täydellisemmäksi kuuntelukokemukseksi.

Todentuntuisempia pelejä ja mukaansatempaavampia elokuvia

Elokuvat ja pelit tuntuvat todellisilta uudella HT-A9-surround-äänijärjestelmällä. Kaikki alkuperäinen kuvanlaatu säilyy, kun sitä toistetaan HT-A9-kotiteatterijärjestelmän kautta, joten käyttäjä voi uppoutua täysin elokuviin. Pelaaminen on myös paljon jännittävämpää ja realistisempaa HT-A9:n kanssa. Viihteestä voi nauttia 8K HDR- ja 4K 120 -laadulla. HT-A9on myös yhteensopiva Dolby Visionin kanssa.

Parhaimmillaan Sony-televisioiden kanssa

Paras kuvan- ja äänenlaatu saadaan yhdistämällä HT-A9 yhteensopiviin BRAVIA[4]-televisioihin Acoustic Center Sync -tekniikalla. Acoustic Center Sync -sovelluksen avulla ääni kuulu tarkalleen sieltä, mistä sen kuvan perusteella pitäisikin kuulua. Puhe tulee sieltä, missä hahmo seisoo kohtauksessa.

Yhteensopivuus on täydellinen, kun järjestelmä on kytketty uuteen BRAVIA ™ -televisioon. Integroidulla käyttöliittymällä kotiteatterijärjestelmän asetukset näkyvät automaattisesti BRAVIA-pika-asetusvalikossa[5].

Nauti musiikista koko perheen kanssa

HT-A9 tukee suosituimpia musiikkipalveluita, kuten Spotifyta ja suoratoistoa Chromecastilla ja Apple Airplay 2:lla. Erittäin laajan kuuntelualueen ansiosta kaikilla on talon paras paikka, joten koko perhe voi kokea suosikkikappaleensa yhdessä.

Yhteyden kaiuttimiin voi muodostaa helposti Bluetooth®-yhteensopivilla laitteilla tai sisäänrakennetulla Wi-Fi-yhteydellä.

Helppo hallita

Kuuntelukokemuksen stressittömyyttä lisää yhteensopivuus Google Assistant[6]-yhteensopivien laitteiden kanssa, joissa on sisäänrakennettu Chromecast tai Amazon Alexa[7]. Lisää HT-A9 kaiutinryhmään Google Home -sovelluksella. Tämän jälkeen musiikin toisto, äänenvoimakkuuden säätö ja monet muut toiminnot toimivat kätevästi puhekomennoilla.

Saumaton muotoilu

HT-A9:ssä on Sonyn uusin suuntaamaton muotoilu. Yhtenäinen, sylinterimäinen muoto antaa vaikutelman yhdestä esineestä, joka tuottaa 360 asteen tilaääntä. Tasanen takapinta sopii täydellisesti seinää vasten. Vaaleanharmaa väri on suunniteltu sulautumaan seiniin, hyllyihin ja muuhun sisustukseen.

Helppo käyttöönotto

HT-A9:n asentaminen on helppoa. Surround-äänijärjestelmä on melkein valmis käyttöön suoraan laatikosta - kytke vain virtajohto, yhdistä televisioon HDMI:llä ja käynnistä[8].

• HT-A9tulee myyntiin syyskuussa 2021. Suositushinta 2 000 €.
  • SA-SW5-subwoofer tulee myyntiin syyskuussa 2021. Suositushinta 800 €.
  • SW-SW3-subwoofer tulee myyntiin syyskuussa 2021. Suositushinta 500 €.

[1] Vaatii pistorasian.

[2] Edellyttää Sony | Music Center-sovelluksen lataamista. Yhteensopivan online-musiikkipalvelun tilaaminen ja kolmansien osapuolten ehdot, tili ja maksut voivat olla voimassa. Yhteensopivat palvelut eivät välttämättä ole käytettävissä kaikissa maissa / alueilla. Tarkista sovelluksen ja palvelun yhteensopivuus osoitteessa www.sony.net/360RA/

[3] Saatavuus vaihtelee maittain.

[4] BRAVIA ™ Acoustic Center -synkronointitila toimii Z9J-, A90J-, A80J- ja X95J-sarjojen kanssa. Tuotteiden saatavuus vaihtelee maittain.

[5] Integroitu käyttöliittymä toimii seuraavien mallien kanssa: Z9J-sarja, A90J-sarja, X95J-sarja, X85J-sarja ja X80J-sarja. Tuotteiden saatavuus vaihtelee maittain.

[6] Google, Google Home ja kaikki siihen liittyvät logot ovat Google LLC: n tavaramerkkejä. Google Assistant ei ole käytettävissä kaikilla kielillä ja kaikissa maissa / kaikilla alueilla.

[7] Amazon Alexa on saatavana tietyissä maissa / alueilla

[8] Lähiverkon, HDMI IN: n ja HDMI OUT: n (eARC) avulla voit nauttia tilaäänikokemuksesta

Sony Corporation is responsible for the Electronics Products & Solutions (EP&S) business in the Sony Group. With the vision of "continuing to deliver Kando and Anshin to people and society across the world through the pursuit of technology and new challenges," Sony will create products and services in areas such as home entertainment & sound, imaging, and mobile communications. For more information, visit: http://www.sony.net/