Sonyn uudet XH90 4K HDR Full Array LED -televisiot kaupoissa toukokuun loppuun mennessä

Uutuustelevisio tuo elokuvat katsojalle niin kuin tekijät ovat ne tarkoittaneet ja myös pelikokemuksesta saa mallin avulla kaiken irti

Sonyn uudet XH90 4K HDR Full Array -televisiot tulevat kauppohin toukokuun lopussa. XH90-malli tarjoaa Sonyn kehuttua laatua, älykästä äänisuunnittelua, helppokäyttöisyyttä sekä se on myös loistava kumppani uuden sukupolven pelikonsoleille.

Sonyn Full-Array Local Dimming and Boosting -tekniikka muuttaa dynaamisesti valotasoja näytön osissa sisällöstä riippuen, mikä lisää dramaattisesti kontrastia ja kirkkautta. Tasapainottamalla näytön valotehon tarkkuutta, tummemmat kohtaukset tummenevat tarkoituksenmukaisesti ja kirkkaammat kohtaukset tulevat suunnitellun kirkkaiksi.

XH90-televisioista löytyy Acoustic Multi-Audio™ (65-tuumaisissa ja isommissa), joka syventää äänistä nauttimista muuttamalla television näytön kaiuttimeksi: ääni tulee ruudulta paikasta, jossa toiminta tapahtuu. Näytön takana sijaitsee kaksi bassokaiutinta luoden dynaamisemman äänen. Sonyn X-Balanced Speaker toistaa elokuvia ja musiikkia selkeällä äänellä.

Uuden sukupolven pelikonsoleiden näkökulmasta valikoidut XH90-televisiot tukevat 120fps-tasoa 4K-tasoisena ja nopeaa reaktiota HDMI-liitännän kautta näytöllä. Näiden ominaisuuksien ansiosta televisiot ovat erinomaisia myös pelaamiseen.

XH90 on myös Netflix Calibrated Mode eli Netflix-tuotantoja voi katsoa juuri sillä tasolla kuin ne on tehtäessä mietitty. Tämän ansiosta Netflix-sisällöt toistuvat oikein ja laadukkaasti.

XH90 on Android TV™ sekä sisäänrakennettuna Google Assistant[1], Google Play Store ja Chromecast, jotka tarjoavat käyttäjille helpon pääsyn sisältöön, palveluihin ja laitteisiin laajan alustansa kautta. Myös Sonyn alkuperäisiä käyttöliittymävalikoita ja ääniohjauksia on parannettu huomioiden ahkera päivittäinen käyttö. Google Assistant-[2] ja Amazon Alexa[3]-yhteensopivien laitteiden avulla voi toistaa ja hallita videoita YouTubesta sekä vaihtaa kanavaa tai äänenvoimakkuutta Amazon Alexa -yhteensopivilla laitteilla. Apple® AirPlay® 2 -käyttäjät voivat katsoa elokuvia, kuunnella musiikkia ja pelata suoraan muista laitteista, kuten iPhonesta®, iPadistä® tai Mac®-tietokoneelta. Apple HomeKit™ -teknologia takaa helpon ja turvallisen kontrollointimahdollisuuden Applen laitteista[4].

Hinnat ja saatavuus

XH90 on tulossa myyntiin toukokuun lopussa seuraavin hinnoin:

55”: 1500,00 euroa

65”: 1800,00 euroa

75”: 2500,00 euroa

85”: 3600,00 euroa

Sony XH90 (85”, 75”, 65” ja 55”) 4K HDR Full Array LED TV

• 4K HDR Processor X1™ tarjoaa enemmän syvyyttä, laatua ja luonnollisia värejä Object-based HDR remaster -teknologialla.
  • Full-array local dimming -taustavalo X-tended Dynamic Range™ -tekniikalla
  • Tarjoaa Acoustic Multi-Audion X-Balanced-kaiuttimella (65-tuumaisissa ja isommissa; X-Balanced Speaker käytetään kaikissa koissa)
  • TRILUMINOS™ Display -näyttö toistaa hienovaraisesti värien, valon ja gradaation vivahteet videolinssistä olohuoneeseen.
  • Dolby Vision™ ja Dolby Atmos™ -yhteensopivuus
  • Helppo yhdistää monenlaisten laitteiden, kuten Apple® AirPlay® 2:n, HomeKitin™ ja Amazon Alexan sekä älykaiuttimien kanssa.
  • Android™ TV ansiosta monet palvelut ja laitteet ovat nopeasti käyttöön otettavissa.
  • 4K 120fps -yhteensopiva (tulevan ohjelmistopäivityksen avulla) – valmis seuraavan sukupolven pelikonsoleille

[1]Ominaisuuksien saatavuus riippuu maasta ja yhteensopivien tuotteiden saatavuudesta.

[2] Google Home -laite (myydään erikseen), joka on yhteensopiva Sony Android TV -laitteiden kanssa. Edellyttää yhteensopivia laitteita, jotka on kytketty samaan langattomaan verkkoon. Lataa Google Home -sovellus iPhone App Storesta tai Google Playsta. Käyttäjän on linkitettävä yhteensopivat laitteet toiminnan ohjaamiseksi. Kun lataus on valmis, Google Home -ominaisuus voidaan kytkeä Sony-laitteeseen ääniohjaustoiminnon käyttämiseksi.

[3]Amazon Alexa -yhteensopivat laitteet (myydään erikseen), jotka ovat yhteensopivia Sony Android TV -laitteiden kanssa. Amazon-tili vaaditaan. Tilauksia saatetaan tarvita tietyn sisällön käyttämiseksi. Sekä Sony TV että Alexa -laitteet vaativat Internet-yhteyden. Amazon, Echo, Alexa ja kaikki niihin liittyvät logot ovat Amazon.com, Inc: n tai sen tytäryhtiöiden tavaramerkkejä.

[4] Apple® AirPlay® 2 ja HomeKit™ -ominaisuudet ovat saatavana malleissa FY19 ZF9, AF9, ZG9, AG9, XG95 ja XG85 (85”, 75”, 65” ja 55”) sekä FY20 -malleissa ZH8, A9, A8, XH95, XH90, XH85, XH81 ja XH80. AirPlay 2 ja HomeKit -ominaisuudet vaativat iOS-laitteen, jossa on iOS 12.3 tai uudempi, tai Macin, jossa on macOS 10.14.5. Apple, AirPlay, HomeKit, iPhone, iPad, Mac, ja macOS ovat Apple Inc. -yhtiön tavaramerkkejä, jotka on rekisteröity Yhdysvalloissa ja muissa maissa. Laiteohjelmiston päivitys vaaditaan verkon kautta.

• televisio
  • bravia