Vuoden 2020 Sony World Photography Awards -tuomaristo valittu

• Valokuvauksen asiantuntijat juhlistavat parhaita teoksia vuosittaisessa suurtapahtumassa
  • Vuoden 2020 kilpailutyöt esillä osoitteessa www.worldphoto.org/press

World Photography Organization esittelee tänään vuoden 2020 Sony World Photography Awards -kilpailun tuomariston.

Kansainvälisesti tunnustetut palkinnot tarjoavat elintärkeän mahdollisuuden nähdä, arvioida ja palkita sekä ammatti- että amatöörivalokuvaajia ympäri maailmaa. Vuoden 2020 tuomaristoon kuuluu monipuolinen joukko alan asiantuntijoita museoista, gallerioista, taidemessuilta sekä media-alalta. Palkituille on luvassa upea mahdollisuus saada töitään esille mediassa sekä gallerioissa.

Ammattilaisille suunnattujen kymmenen kategorian tuomaristoon kuuluvat itsenäinen kuraattori ja toimittaja Claudi Carreras Guillén, 1-54 Contemporary African Art Fair -tapahtuman perustaja Touria El Glaoui, Annenberg Space for Photographyn johtajaKatie Hollander, Singaporen kansainvälisen valokuvausfestivaalin johtaja Gwen Lee sekä The New York Timesin kuvatoimittaja Brent Lewis.

Ammattilaissarjan tuomaristoa johtaa kolmatta vuotta putkeen kuvatoimittaja, kuraattori ja konsultti Mike Trow, joka on ollut mukana kehittämässä tapahtumaa jo pitkään. Trow myös kuratoi 2020 Sony World Photography Awards -näyttelyn.

Avoimen ja nuorten sarjojen tuomaristoa johtaa berliiniläisen Freundeskreis Willy-Brandt-Haus e.V:n toimitus- ja taiteellinen johtaja Gisela Kayser. Tuomariston täydentää kuraattori, kirjoittaja ja 1000 Wordsin päätoimittaja Tim Clark, joka johtaa opiskelijasarjan tuomaristoa.

Vuoden 2020 kilpailutöiden takarajat:

●Nuorten sarja: jokaisen kuukauden viimeinen päivä kesäkuusta joulukuuhun 2019

●Opiskelijasarja: 29. marraskuuta 2019

●Avoin sarja / Kansallinen sarja: 7. tammikuuta 2020

●Ammattilaissarja: 14. tammikuuta 2020

Tuomaristot kokoontuvat tammikuussa 2020 Lontoossa keskustelemaan teoksista ja ensimmäiset ehdokaslistat julkistetaan 4. helmikuuta 2020. Kaikkia töitä arvioidaan nimettömästi. Vuonna 2019 Sony World Photography Awards -kilpailusarjoihin jätettiin noin 327 000 työtä 195 maasta.

Kuvia tapahtumasta median käyttöön: www.worldphoto.org/press

Lisätietoa vuoden 2019 Sony World Photography Awards -näyttelystä: https://www.worldphoto.org/sony-world-photography-awards/travelling-exhibition

Lisätietoa palkinnoista:

Lehdistöpalvelu, World Photography Organisation press@worldphoto.org / +44 20 7886 3043 / 3049

Tietoja World Photography Organizationista

World Photography Organization on valokuvaamisen parissa työskentelevien maailmanlaajuinen foorumi. Toimimme jopa 180 maassa, ja tavoitteenamme on lisätä valokuvauskeskustelun tasoa juhlistamalla parhaita kuvia ja valokuvaajia. Olemme ylpeitä siitä, että olemme rakentaneet kestäviä suhteita sekä yksittäisiin valokuvaajiin että alan johtaviin yhteistyökumppaneihimme ympäri maailmaa. Maailman valokuvausjärjestö järjestää erilaisia tapahtumia, kuten arvostetun Sony World Photography Awardsin, yhden maailman johtavista valokuvauskilpailuista, ja PHOTOFAIRS-messut, jotka on omistettu taidevalokuville. Lisätietoja on osoitteessa www.worldphoto.org

• sony world photography awards
  • 2020