Tämän vuoksi et voi jättää CeMAT 2016 -messuja väliin

SSI Schäferillä on tänä vuonna kaksi osastoa maailman johtavilla sisäistä logistiikkaa ja toimitusketjun hallintaa esittelevillä messuilla. Hannoverissa järjestettäville messuille odotetaan yli 1 000:ta näytteilleasettajaa ja lähes 55 000:ta kävijää 66 maasta.

CeMAT-messuille kannattaa tulla, jos haluaa katsauksen sisäisen logistiikan maailmanlaajuisista uutuuksista. Tänä vuonna messuilla keskitytään erityisesti toimitusketjun IT-ratkaisuihin.

Sloganin ”Smart Supply Chain Solutions” alla esitellään digitalisoinnin ja automatisoinnin uutuuksia. CeMATin johtokunnan jäsenen Andreas Gruchow’n mukaan CeMATin pääteemassa näkyvät alan kehitys ja tieto- ja viestintätekniikan merkityksen kasvaminen. ”Tulevaisuudessa kaikkia pakkauksia, kuljetusvälineitä ja jopa itse tuotteita ohjataan älykkäästi. Tällä tavoin prosesseja voidaan rakentaa ja valvoa entistä joustavammin. Nopeudesta, tarkkuudesta, joustavuudesta ja käytettävyydestä tulee siten merkittäviä kilpailutekijöitä logistiikkaprosessien kehityksessä. Sen saavuttamiseksi tarvitaan digitalisointia”, Gruchow kertoo CeMAT 2016 -messujen teeman valinnasta.

SSI Schäferillä, joka on jo edelläkävijä toimitusketjun IT-ratkaisujen osalta, on tänä vuonna kaksi messuosastoa. Hallissa 13 SSI Schäferillä on 1 400 neliömetrin suuruinen osasto, jolla se esittelee ratkaisuja eri aloille, kuten sähköiseen kaupankäyntiin, auto- ja elintarvikealoille sekä vähittäiskauppaan.Sen lisäksi SSI Schäfer keskittyy itseohjautuviin kuljetusvaunuihin, hihnakuljetinjärjestelmiin, varastointiin ja palveluihin. Hallissa 27 SSI Schäferillä on 177 neliömetrin osasto, jonka teemana on IT-ratkaisut ja jolla esitellään muun muassa WAMAS- ja WAMAS Go -ohjelmistoja.

Monilukuiset vierailijat voivat odottaa näkevänsä myös tämän vuoden IFOY-palkintojen (International Forklift Truck of the Year) jaon, joka tapahtuu avajaisten yhteydessä 31. toukokuuta. SSI Schäfer on palkintoehdokkaana ”Intralogstics Solutions” -sarjassa. Ehdokkuus tuli uudesta itseohjautuvasta Weasel®-kuljetusvaunusta, joka on asennettu muun muassa saksalaiseen Nextlevel GmbH -yritykseen.

CeMAT 2016 -messut järjestetään Hannoverin messukeskuksessa 31.5–3.6.

• Teknologia, yleinen

• cemat