BOB Helsingin uusi talousosastopartner on Staria

12.5.2006

Markkinointitoimisto Bob Helsinki -konserni ulkoisti talousosastonsa Staria Oyj:lle, jonka taloushallinnon palvelukeskus korvaa Bob Helsingin aikaisemmin käyttämän tilitoimiston.

Staria Oyj huolehtii sopimuksen mukaan jatkossa Bob Helsinki -konsernin taloushallinnosta. Staria Oyj vastaa taloushallinnon tietojärjestelmistä ja integroi ulkoistetun taloushallinnon osaksi Bob Helsingin muita tietojärjestelmiä.

”Sähköisten työvälineidemme avulla Bob Helsingin vastuulliset johtavat voivat esimerkiksi hyväksyä osto- ja matkalaskut omalta kannettavalta tietokoneeltaan milloin ja missä heille sopii ”, kertoo Staria Oyj:n toimitusjohtaja Juha Tommila.

Juha Tommilan mukaan yhtiön ulkoistuspalvelu vastaa kaikista asiakasyrityksen taloushallinnon päivittäisistä rutiineista kuten ostolaskujen kierrätyksestä, maksuliikenteestä, palkanlaskennasta ja raportoinnista

Staria toteuttama controller-palvelu käsittää erilaista huolenpitoa Bob Helsingin -konsernin taloudesta, controllointia ja erityisraportointia yhtiön liiketoimintajohtajille. Laajennettu Starian controller -palvelu sisältää myös Bob Helsingin liiketoiminnan taloudellisten vaikutusten ja tulevaisuuden ennustamista sekä analysointia.

”Bob Helsinki on markkinoinnin suunnittelutoimisto, jonka missiona on tehdä asiakkailleen lisää tuottoja joko markkinoinnin tuloja lisäämällä tai sen kuluja vähentämällä”, kertoo Bob Helsingin toimitusjohtaja Mika Sarimo.

”Haluamme olla jatkossakin Suomen luovin ja tuloksellisin markkinointitoimisto. Päivittäisten rutiinien sekä controller-toiminnon ulkoistus antaakin mahdollisuuden keskittyä täyspainoisesti uusien markkinointi- ja mainosideoiden toteuttamiseen”, jatkaa Mika Sarimo.

Bob Helsinki on saanut suomalaisista mainostoimistoista eniten tehokkuuspalkintoja kuluttajamarkkinoinnissa, b to b -markkinoinnissa ja kansainvälisessä markkinoinnissa vuosina 2002 -2005.

Bob Helsingissä työskentelee 34 markkinoinnin ja mainonnan ammattilaista. Samaan konserniin kuuluvan Kontaktitoimisto Toisen palveluksessa on puolestaan 11 alan ammattilaista.

”Bob Helsingin taloushallinnon ulkoistaminen liittyy trendiin, joka vahvistuu koko ajan. Taloushallintonsa ulkoistaneella yrityksillä on aina käytettävissään oikean kokoinen talousosasto ja vapautuneet resurssit voidaan käyttöön oman ydinliiketoiminnan kehittämiseen”, korostaa Juha Tommila.

• Tietokoneet, tietotekniikka, ohjelmistot

• taloushallinto