Ohita
EXTREME-URHEILU ALKAA TAAS – TIMBERSPORTS® esittelee suunnitelmat kansainväliselle kaudelle 2021

Tiedote -

STIHL TIMBERSPORTS® esittelee nyt suunnitelmat kauden kansallisista ja kansainvälisistä kilpailuista, joissa extreme-urheilijat kilpailevat halonhakkuun ja sahaamisen voitosta.

Kansainvälinen kilpailukausi alkaa 31. heinäkuuta, ja ensimmäisenä on vuorossa European Trophy -mestaruuskilpailu. Tässä erittäin vaativassa kilpailuformaatissa Euroopan parhaat TIMBERSPORTS®-lahjakkuudet kilpailevat Euroopan mestaruudesta. Samana viikonloppuna järjestetään Rookie European Championship -kilpailut. Molemmat kilpailut järjestetään suljettujen ovien takana Motorworld-hallissa Münchenissä, Saksassa. Kilpailut suunniteltiin alun perin maailmanmestaruuskilpailuiksi, mutta pandemian ja siihen liittyvien kansainvälisten matkarajoitusten vuoksi järjestetään molemmat mestaruuskilpailut eurooppalaisella tasolla.

Kun European Trophy -kilpailun voittajat on valittu, järjestetään vielä toinen eurooppalainen tapahtuma – World Trophy European Qualifier. Karsintakilpailu on tarkoitus järjestää 12. syyskuuta Weiachissa, Sveitsissä, ja sieltä Euroopan huippu-urheilijoilla on mahdollisuus päästä World Trophy 2022 -kilpailuun.

Kauden kansainväliset kohokohdat
TIMBERSPORTS®-kausi huipentuu 2. lokakuuta, kun MM-yksilökilpailut alkavat ja kansalliset mestarit ympäri maailmaa kilpailevat paikan päällä Münchenin Motorworldissa. Australian, Kanadan, Uuden-Seelannin ja USA:n urheilijat sekä Euroopan kahdeksan parasta kansallista mestaria kilpailevat TIMBERSPORTS®-urheilun maailmanmestaruudesta.

Kaikki kansainvälisiä kilpailuja koskevat suunnitelmat voivat muuttua maailmanlaajuisen pandemian ja sen kehittymisen seurauksena. Nykytilanteen vuoksi MM-joukkuekilpailuja ei järjestetä tänä vuonna.

Täyttä vauhtia kansalliselle kaudelle
Kansalliset kaudet ovat jo alkaneet ja jatkuvat ympäri maailmaa lokakuuhun asti. Ruotsissa ja Norjassa kausi alkaa kesäkuussa, jos tilanne sen sallii.

STIHL TIMBERSPORTS® julkaisee sosiaalisessa mediassa livenä useita kohokohtia, jotta fanit ja katsojat voivat seurata kaikkia kauden kilpailuja. Ensimmäinen livelähetys on Australian Trophy 8. toukokuuta.

Koko kilpailuaikataulu on nähtävillä osoitteessa https://data.stihl-timbersports.com

Hyvä uutinen on myös se, että LIEBHERR jatkaa STIHL TIMBERSPORTS® -kilpasarjan sponsorointia. LIEBHERR jatkaa kumppanina kaikissa kansainvälisissä mestaruuskilpailuissa sekä MM-joukkuekilpailujen että MM-yksilökilpailujen pääsponsorina vielä kolme vuotta.

Lisäksi esitellään Ford uutena kansainvälisenä sponsorina. Ford tulee olemaan STIHL TIMBERSPORTS® -urheilun virallinen autosponsori ja World Trophy -kilpailun sekä Saksan, Itävallan ja Sveitsin kansallisten sarjojen pääsponsori vuonna 2021.

Jos haluat lisätietoja, ota yhteyttä:

Emma Birgersson, PR- & viestintävastaava STIHL TIMBERSPORTS®,
+46 73-736 23 14, emma.birgersson@stihl.se

STIHL TIMBERSPORTS®
STIHL TIMBERSPORTS® on kansainvälinen puunkaadon kilpasarja, joka vaatii voimaa, tekniikkaa ja rohkeutta. Laji on peräisin Kanadasta, Yhdysvalloista ja Uudesta-Seelannista. Nykyään urheilulaji on kehittynyt korkean tason ammattilaiskilpailuksi, jolla on innostunut yleisö. Urheilu on kasvussa Suomessa, ja maailmanlaajuisesti TIMBERSPORTS® kiinnostaa jo yli 20 miljoonaa fania. TIMBERSPORTS® sisältää kuusi lajia: kolme kirveslajia, kaksi moottorisahalajia ja yhden sahalajin. Lue lisää stihltimbersports.fi. TIMBERSPORTS® on ANDREAS STIHL AG & Co. KG:n rekisteröity tuotemerkki.

Lehdistön yhteyshenkilö PR- ja viestintäpäällikkö +46 73 736 23 14

Tiennäyttäjä yli 90 vuotta

STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 19 805 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,3 miljardia euroa vuonna 2023. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Andreas Stihl Oy
Koivupuistontie 10