STIHL MS 500i

Tiedote -

Maailman ensimmäinen ja ainoa moottorisaha, jossa on elektroninen polttoaineen ruiskutus

STIHL esittelee maailman ensimmäisen elektronista polttoaineen ruiskutusta käyttävän moottorisahan, jolla on markkinoiden paras paino/teho-suhde. MS 500i on moottorisaha, joka ottaa teknisen markkinajohtajuuden itselleen välittömästi. Sen ketjun kiihtyvyys 0–100 km/h on 0,25 sekuntia.

Keväällä 2019 merkittävin STIHLin esittelemä uutuus MS 500i. Moottorisaha on ainutlaatuinen innovatiivisen elektronisen polttoaineen ruiskutusjärjestelmän ansiosta. Kaasuttimen sijaan polttoaine ruiskutetaan suoraan kampikammioon venttiilillä. Polttoaineseoksen määrittelevät anturit, jotka mittaavat muun muassa painetta ja lämpötilaa.

Tekniikan ansiosta moottorisahalla on erittäin suuri suorituskyky heti kylmäkäynnistyksestä alkaen. Ketju kiihtyy 0–100 km/h vain 0,25 sekunnissa. Uskomattoman yksinkertainen käynnistysmenetelmä: pumppaa polttoainepumppua ja vedä käynnistyskahvasta.

Voimastaan huolimatta MS 500i on kevytrakenteinen ja ergonomisesti muotoiltu, joten sen käyttö on vaivatonta. Järjestelmän painoa painottavan konseptin vahvistuksena MS 500i:ssä on kevyt ES-terälaippa. Ketjukotelon kiinteät mutterit yksinkertaistavat ketjun vaihtoa. MS 500i on moottorisaha, joka on kehitetty ja valmistettu ammattimaiseen metsätyöhön. Uusien toimintojen ansiosta metsätyöt hoituvat tehokkaammin.

Innovatiivisen tekniikan ja huippumodernin muotoilun lisäksi MS 500i:llä on markkinoiden paras paino/teho-suhde, 1,24 kg/kW. Alhainen lukema on ainutlaatuinen kaikissa moottorisahaluokissa.

STIHL MS 500i moottorisahan suositushinta on 1749,00 €.

Saatavana valtuutetuilta STIHL jälleenmyyjiltä keväällä 2019.

STIHL MS 500i

Moottori: 2-MIX ruiskutuksella

Sylinteritilavuus79,2 cc

Teho:5,0 kW

Paino:6,2 kg

Paino leikkuuvarustuksen kanssa:7,8 kg

Äänenpainetaso:107 [dB(A)]

Äänitehotaso:119 [dB(A)]

Tärinä oikea/vasen:4,5/3,8 m/s2

Lisätietoja ja tuotekuvat:

Mari Kilpiö, Markkinointikoordinaattori, mari.kilpio@stihl.fi, +358 45 148 0709

Aiheet

STIHL Group kehittää, valmistaa ja jakelee metsä- ja maatalouden, puutarhanhoidon ja maisemoinnin sekä rakennusalan ammattilaisille ja vaativille yksityiskäyttäjille tarkoitettuja moottorikäyttöisiä työkaluja. VIKING-puutarhatyökalujen valikoima täydentää tuotelinjaa. Tuotteiden jakelu tapahtuu yksinomaan valtuutettujen jälleenmyyjien kautta, ja siitä vastaavat 38 myynti- ja markkinointiyritystä, noin 120 maahantuojaa ja yli 45 000 jälleenmyyjää yli 160 maassa. STIHL on ollut maailman eniten myyty moottorisahamerkki vuodesta 1971. Yhtiö perustettiin vuonna 1926, ja sen kotipaikka on Stuttgartin lähellä oleva Waiblingen. Vuonna 2017 STIHL saavutti 3,8 miljardin euron maailmanlaajuisen myynnin 15 875 hengen työvoimalla.

Lehdistön yhteyshenkilö PR- ja viestintäpäällikkö +46 73 736 23 14

Tiennäyttäjä yli 90 vuotta

STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 19 805 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,3 miljardia euroa vuonna 2023. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Andreas Stihl Oy
Koivupuistontie 10