Ohita
STIHL FSA 200 -akkuruohotrimmeri on suunniteltu pitkiin työrupeamiin. Se on täydellisesti tasapainotettu ja tärinänvaimennusjärjestelmä vähentää niveliin ja lihaksiin kohdistuvaa kuormitusta.

Tiedote -

Nyt lanseerataan akkukäyttöinen ruohotrimmeri STIHL FSA 200 – täydellinen työkalu korkeaan ruohoon ja suuremmille pensaille meluherkissä ympäristöissä

Uudella STIHL FSA 200 -trimmerillä puutarhan-, maiseman- ja viheralueiden hoitajat voivat tehokkaasti ja miellyttävästi trimmata korkean ruohon ja suuremmat pensaat. Tehokas ruohotrimmeri on akkukäyttöinen, joten se on hiljainen, ja sen leikkuuala on jopa vaikuttavat 450 mm.

STIHL FSA 200 on tehokkain AP-akkujärjestelmän piiriin kuuluva ruohotrimmeri. Harjaton EC-moottori takaa korkean vääntömomentin, mutta äänitaso on silti matala.

– Uusi FSA 200 on energiatehokas, joten sillä voi työskennellä pidempiäkin rupeamia yhdellä latauksella. Työkalu on tehokkuudestaan huolimatta hiljainen, joten sitä voi käyttää ilman kuulosuojaimia, ja se sopii erinomaisesti työskentelyyn meluherkissä ympäristöissä, kuten koulujen, sairaaloiden ja asuinalueiden läheisyydessä, STIHL Nordenin Product Launch Manager Mats Gustafsson kertoo.

Moottorin nopeutta voi säätää kolmiportaisesti suoraan ergonomisesta ohjauskahvasta käyttäjän tarpeiden mukaan. Taso ilmaistaan LED-merkkivaloilla. Helposti puhdistettava ilmansuodatin jäähdyttää lisäksi moottorin nopeasti, mikä pidentää laitteen käyttöikää ja suorituskykyä pidemmän päälle.

Monipuolinen akkujärjestelmä
    Ruohotrimmerissä on tehokas EC-moottori, joka saa virtansa 36 V:n litiumioniakusta, joka on osa AP-akkujärjestelmää. FSA 200:n lisäksi akkujärjestelmä kattaa yli 30 muuta työvälinettä. Kaikki järjestelmän akkupaketit ovat yhteensopivia FSA 200:n kanssa, mutta suositeltu akku on AP 500 S.

Maksimaalista mukavuutta työhön huolella harkituilla yksityiskohdilla
    FSA 200 tarjoaa käyttäjälleen erinomaista mukavuutta työhön. Akkukäyttöinen ruohotrimmeri on varustettu tärinävaimennusjärjestelmällä, joka vähentää kädensijan tärinää. Tämä vähentää niveliin ja lihaksiin kohdistuvaa kuormitusta ja tekee laitteen ohjauksesta sujuvaa. Ohjauskahva on ergonomisesti muotoiltu ja sen kallistusta ja asentoa hartioihin nähden voidaan säätää käyttäjän tarpeiden mukaan täysin ilman työkaluja. FSA 200 -trimmerin mukana toimitetaan myös miellyttävät valjaat, jotka jakavat painon tasaisesti pehmustuksensa ansiosta.

Tärkeimmät ominaisuudet:

• Erinomainen suorituskyky: Uudessa FSA 200 -trimmerissä on tehokas EC-moottori, jossa on korkea vääntömomentti. STIHL FSA 200 on tehokkain AP-akkujärjestelmään kuuluva ruohotrimmeri sen tehokkaan EC-moottorin ja 450 millimetrin vaikuttavan leikkausalan ansiosta.
    • Monipuolinen akkujärjestelmä: STIHL FSA 200 saa virtansa 36 V:n litiumioniakusta, joka kuuluu STIHLin omaan, ammattilaisille kehitettyyn AP-akkujärjestelmään. Trimmerissä on pitkä käyttöaika, ja sitä voidaan käyttää jopa märissä olosuhteissa. Akkujärjestelmä kattaa yli 30 muuta työvälinettä.
    • Maksimaalista mukavuutta työhön: Tärinänvaimennusjärjestelmä vähentää käyttäjän lihaksiin ja niveliin kohdistuvaa kuormitusta. Ohjauskahva on muotoiltu niin, että sen kallistus ja asento voidaan mukauttaa käyttäjän tarpeiden mukaan.

STIHL FSA 200 -trimmeri on saatavana valtuutetuilta jälleenmyyjiltä vuoden 2023 lopulla alkaen.

Tekniset tiedot

Akku

Litiumioni

Moottori

Harjaton (EC)

Kahva

Ohjauskahva

Tärinätaso vasen/oikea (m/s²): *

< 3,7

Paino**

4,9 kg

Vakiovarusteet

Ruohoterä 260-2

Leikkuuleveys:
    - Siimalanka

- Metallileikkuri

450 mm
    260 mm

Suorituskyky, kun akkuna AP 500 S:
    - Jännite
    - Käyttöaika siimalangalla
    - Käyttöaika metallileikkurilla
    - Latausaika AL 500 -laturilla

36 V
    80 %: 40 min / 100 %: 55 min

* K-kerroin direktiivin 2006/42/EY mukaisesti = 2 m/s² (enimmäisarvo soveltuville yhdistelmäkoneille)
    ** Ilman akkua, terävarustusta ja suojia

Jos haluat lisätietoja, ota yhteyttä:
    Emma Birgersson, Nordic PR & Communications Manager,
    +46 73-736 23 14, emma.birgersson@stihl.se.

Kategoriat

STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 20 550 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,49 miljardia euroa vuonna 2022. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Lehdistön yhteyshenkilö PR- ja viestintäpäällikkö +46 73 736 23 14

Tiennäyttäjä yli 90 vuotta

STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 19 805 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,3 miljardia euroa vuonna 2023. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Andreas Stihl Oy
    Koivupuistontie 10