Ohita
POHJOISMAIDEN PARHAAT URHEILIJAT PALAAVAT VUODEN 2021 POHJOISMAIDEN MESTARUUSKILPAILUIHIN

Tiedote -

Ruotsin ja Norjan huippu-urheilijat kamppailevat 28. elokuuta Pohjoismaiden mestaruudesta vuoden 2021 Pohjoismaiden STIHL TIMBERSPORTS® -mestaruuskilpailuissa. Pohjoismaiden mestaruuskilpailuissa valitaan Rookie-, Intermediate- ja PRO-luokkien mestarit, ja ruotsalaiset ovat valmiita puolustamaan mestaruuttaan.

Lähes kaksi vuotta on kulunut edellisistä Pohjoismaiden STIHL TIMBERSPORTS® -mestaruuskilpailuista Norjan Dølemossa, jossa Ruotsi otti kolmoisvoiton. Tällä kertaa norjalaiset urheilijat matkustavat Ruotsiin ja ovat valmiita uuteen kilpailuun. Nykyinen Pohjoismaiden mestari, ruotsalainen Ferry Svan, odottaa innolla kilpailuja ja mestaruutensa puolustamista.

– Olen hyvässä kunnossa, ja osoitin sen jo kesäkuussa pidetyissä European Nations Cup -karsintakilpailuissa Ruotsissa. Jatkan kovaa harjoittelua nostaakseni perustasoani entisestään. Odotan innolla kilpailemista norjalaisia urheilijoita vastaan – Pohjoismaiden mestaruuskilpailuissa on aina hyviä kamppailuja. Viimeksi kamppailu oli tasaista viimeiseen erään asti, ja olen varma, että se on sitä myös tänä vuonna, sanoo Ferry Svan, Pohjoismaiden mestari vuodesta 2019 lähtien.

Norjalaisten urheilijoiden kilpailu kansallisesta mestaruudesta on alkanut. Parhaiten sijoittuneet Rookie- ja PRO-urheilijat ovat vuoden 2021 Norjan mestareita. Vebjørn Sønsteby on ollut Norjan mestari jo vuodesta 2019. Tänä vuonna hän ei kilpaile ja puolusta titteliään. Ole Magnus Syljuberget sen sijaan tulee paikalle kilpailemaan ensimmäisestä mestaruudestaan.

– Odotan innolla pääseväni jälleen kilpailemaan ruotsalaisia urheilijoita vastaan – viime kerrasta on jo pitkä aika. Pohjoismaiden mestaruuskilpailut on jännittävä tapahtuma, ja on hyvä päästä kilpailemaan ruotsalaisia naapureitamme vastaan, sanoo Ole Magnus Syljuberget.

Lauantaina 28. elokuuta urheilijat kilpailevat Pohjoismaiden mestaruuskilpailujen yksilölajeissa: Rookiet ja Intermediatet aamulla ja PRO-luokka iltapäivällä. Rookiet ja Intermediatet kilpailevat samaan aikaan ja joskus samassa erässäkin, kunkin luokan paras tulos noteerataan. Rookiet ovat enintään 25-vuotiaita urheilijoita, kun taas Intermediatet ovat uusia yli 25-vuotiaita urheilijoita. Tänä vuonna Pohjoismaiden mestaruuskilpailuissa ei järjestetä joukkuekilpailuja. Sen sijaan sunnuntaina 29. elokuuta ruotsalaiset urheilijat kilpailevat kansallisessa joukkuekilpailussa.

Odotettavissa on tiukka kamppailu, koska kilpailu on kovaa ja urheilijat ovat jo pitkään odottaneet tapaavansa kirves kirvestä vastaan. Vuoden 2020 Pohjoismaiden mestaruuskilpailut peruuntuivat pandemian takia, ja vuoden 2021 Pohjoismaiden mestaruuskilpailut Stenkullenissa Göteborgin ulkopuolella ovat kahteen vuoteen ensimmäiset kilpailut, joissa naapurimaat kohtaavat toisensa kilpailulavalla.

– Olemme erittäin iloisia siitä, että pystymme järjestämään tämäntyyppiset kilpailut. Urheilijoiden tavoin koko organisaatio on innoissaan ja odottaa kiihkeästi Pohjoismaiden mestaruuskilpailuja. Kilpailu on kovaa ja uskon, että se on tasaista loppuun asti, sanoo Emma Birgersson, Nordic PR & Communications Manager STIHL TIMBERSPORTS®.

Vuoden 2021 Pohjoismaiden mestaruuskilpailujen ohjelma
    Vuoden 2021 Pohjoismaiden STIHL TIMBERSPORTS® -mestaruuskilpailut järjestetään rajoitetulle yleisölle. PRO:t live striimataan Facebookiin, YouTubeen ja Twitchiin.

Lauantai, 28. elokuuta: PRO:t. Livestriimaus alkaa klo 14.50 CEST.

Vuoden 2021 Pohjoismaiden mestaruuskilpailujen kilpailijat
    Täydellinen lista urheilijoista löytyy osoitteesta STIHL TIMBERSPORTS® event calendar.

Kuvateksti

Ferry Svan Nordic Championship Dølemo 2019.jpg
    STIHL TIMBERSPORTS®:in nykyinen Pohjoismaiden mestari on ruotsalainen Ferry Svan, joka on pitänyt titteliä hallussaan vuodesta 2019, jolloin mestaruuskilpailut edelliskerran järjestettiin.

Ferry Svan Hot Saw.jpg
    Ferry Svan vaativassa Hot Saw -lajissa vuoden 2019 Pohjoismaiden mestaruuskilpailuissa Dølemossa, Norjassa.

Lisätietoja antaa:
    Emma Birgersson, PR & Communications Manager STIHL TIMBERSPORTS®,
    +46 73-736 23 14, emma.birgersson@stihl.se.

Aiheet

STIHL TIMBERSPORTS® on kansainvälinen puunkaadon kilpasarja, joka vaatii voimaa, tekniikkaa ja rohkeutta. Laji on peräisin Kanadasta, Yhdysvalloista ja Uudesta-Seelannista. Nykyään urheilulaji on kehittynyt korkean tason ammattilaiskilpailuksi, jolla on innostunut yleisö. Urheilu on kasvussa Suomessa, ja maailmanlaajuisesti TIMBERSPORTS® kiinnostaa jo yli 20 miljoonaa fania. TIMBERSPORTS® sisältää kuusi lajia: kolme kirveslajia, kaksi moottorisahalajia ja yhden sahalajin. Lue lisää stihltimbersports.is. TIMBERSPORTS® on ANDREAS STIHL AG & Co. KG:n rekisteröity tuotemerkki.

Lehdistön yhteyshenkilö PR- ja viestintäpäällikkö +46 73 736 23 14

Tiennäyttäjä yli 90 vuotta

STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 19 805 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,3 miljardia euroa vuonna 2023. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Andreas Stihl Oy
    Koivupuistontie 10