Ohita
Vain 2,3 kg akku ja terävarustus mukaan lukien painava STIHL FSA 30 -akkutrimmeri tekee puutarhanhoidosta huomattavasti helpompaa. Työkalua voi mukauttaa helposti ilman työkaluja käyttäjän pituuden ja tarpeiden mukaan.

Tiedote -

Puutarhanhoito onnistuu kätevästi uudella monipuolisella, akkukäyttöisellä STIHL FSA 30 -ruohotrimmerillä

Ruohotrimmeri yltää hankaliin paikkoihin ja sillä saat helposti siistin ilmeen, oli kyse sitten pensaiden ja kukkapenkkien reunoista, aitojen ympäristöistä tai polkujen vierustoista. Uusi ja kevyt STIHL FSA 30 -akkuruohotrimmeri yltää paikkoihin, joihin tavallisella ruohonleikkurilla ei pääse, ja auttaa pitämään puutarhan kauniina.

Nyt lanseerataan STIHL FSA 30, akkukäyttöinen ruohotrimmeri puutarhanomistajille. Vain 2,3 kg akku ja terävarustus mukaan luettuna painava FSA 30 on ihanteellinen valinta trimmaus- ja raivaustyöhön ja puutarhan kätevään hoitoon. Trimmeriä voi käyttää joustavasti, sillä siirtymä vaakatason työstä reunojen leikkaamiseen maanpinnan lähelle onnistuu nopeasti ilman työkaluja.

STIHL FSA 30 on erittäin kätevä työkalu, kun haluat siistiä puutarhan nopeasti ja helposti. Leikkuupäätä voi kääntää 90 astetta, jolloin voi siirtyä kätevästi ruohon trimmaamisesta reunojen leikkaamiseen, STIHL Nordenin Product Launch Manager Mats Gustafsson kertoo ja jatkaa:
– Varren pituutta ja kahvan kulmaa voi säätää ilman työkaluja käyttäjälle sopivaksi. Tämä ja työkalun keveys varmistavat puutarhatöiden ergonomisuuden.

Helppo leikkuupään vaihto
STIHL FSA 30 on vakiona varustettu PolyCut 3-2 -leikkuupäällä. Teriä voi säilyttää trimmerissä, jolloin ne ovat helposti saatavilla nopeita vaihtoja varten. Jos puutarhassa on paljon muureja, seiniä tai kiviä, joiden läheltä ruoho on trimmattava, AutoCut C 3-2 -siimapää on täydellinen vaihtoehto. Vaihto PolyCut 3-2- ja AutoCut 3-2 -päiden välillä onnistuu täysin ilman työkaluja.

STIHL FSA 30 saa virtansa AS-akkujärjestelmän akusta. Sitä voi käyttää kaikissa järjestelmän työkaluissa, kuten HSA 26 -pensasaitaleikkurissa tai GTA 26 -akkusahassa. Akun varaustason voi tarkistaa trimmerin neljän LED-merkkivalon avulla.

Tärkeimmät ominaisuudet:

• Tarkkuutta puutarhatöihin: vain 2,3 kiloa akku, kotelo ja leikkuupää mukaan lukien painava STIHL FSA 30 -akkutrimmeri pitää pienetkin puutarhat siistinä. Trimmerissä on helposti taitettava suojus, joka suojaa esimerkiksi puita ja pensaita vaurioilta.

• Kompakti ja ergonominen: FSA 30 voidaan mukauttaa käyttäjän pituuden ja tarpeiden mukaan. Varren pituutta, leikkuupään kulmaa ja kahvan asentoa voi säätää ergonomiseksi ilman työkaluja. Esteiden alta trimmaamista varten työkalun voi asettaa kulmaan neliportaisesti. Enimmäiskulma on 52 astetta.

• Joustava trimmaus: STIHL FSA 30 -trimmerillä voi trimmata paitsi pitkää ruohoa, myös erilaisia pystysuoria reuna-alueita: leikkuupäätä voi kääntää 90 astetta ilman työkaluja.

STIHL FSA 30 on saatavilla valtuutetuilta jälleenmyyjiltä vuoden 2024 ensimmäisellä neljänneksellä.

Tekniset tiedot

Akku

Litiumioni

Moottori

DC-moottori

Kahva

Rengaskahva

Tärinätaso vasen/oikea (m/s²): *

1,5 /1,9

Paino (ilman akkua)

2,0 kg

Vakiovarusteet

STIHL PolyCut 3-2

Leikkuuleveys:
    - Muoviterä

- 1,6 mm:n siimalanka (lisätarvike)

230 mm
    250 mm

Suorituskyky AS 2 -akulla:
    - Jännite
    - Käyttöaika muoviterillä
    - Käyttöaika 1,6 mm:n siimalangalla
    - Latausaika AL 1 -laturilla

10,8 V
    Jopa 19 min
    Jopa 10 min
    80 %: 60 min / 100 %: 80 min

* K-kerroin direktiivin 2006/42/EY mukaisesti = 2 m/s² (enimmäisarvo soveltuville yhdistelmäkoneille)

Jos haluat lisätietoja, ota yhteyttä:
    Emma Birgersson, Nordic PR & Communications Manager, +46 73-736 23 14, emma.birgersson@stihl.se.

Kategoriat

STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 20 550 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,49 miljardia euroa vuonna 2022. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Lehdistön yhteyshenkilö PR- ja viestintäpäällikkö +46 73 736 23 14

Tiennäyttäjä yli 90 vuotta

STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 19 805 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,3 miljardia euroa vuonna 2023. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Andreas Stihl Oy
    Koivupuistontie 10