Ohita
STIHL ilmoittaa vuoden 2022 kestävän kehityksen raportissaan, että yrityksen tavoitteena on vähentää fossiilisten polttoaineiden kulutusta 40 prosenttia vuoteen 2030 mennessä.

Tiedote -

STIHL asettaa edelleen kunnianhimoisia tavoitteita fossiilisten polttoaineiden ja hiilidioksidipäästöjen vähentämiseksi

STIHL ilmoittaa vuoden 2022 kestävän kehityksen raportissaan asettaneensa korkeat tavoitteet fossiilisten polttoaineiden kulutuksen vähentämiseksi koko konsernin sisällä. Yrityksen tavoitteena on vähentää kulutusta 40 prosenttia vuoteen 2030 mennessä vuoden 2019 tasoon verrattuna.

Vuoden 2022 aikana globaali STIHL perheyritys havaitsi suorien hiilidioksidipäästöjen (Scope 1 ja 2) vähentyneen merkittävästi edelliseen vuoteen verrattuna, mikä vastaa 43 prosentin laskua. Väheneminen johtui pääasiassa STIHL tuotantoyhtiöiden siirtymisestä vihreään sähköön eri puolilla maailmaa.

Kaikki STIHL konsernin yritykset ovat laatineet toimintasuunnitelmat tavoitteiden saavuttamiseksi vuoteen 2030 mennessä. Yli 100 erilaista toimenpidettä on otettu käyttöön, mukaan lukien tekniset toimenpiteet, kuten prosessilämmön optimoitu käyttö. Näiden toimenpiteiden avulla pyritään saavuttamaan noin 80 prosenttia suunnitellusta vähennyksestä. Yhtiö esimerkiksi suunnittelee Sveitsissä sijaitsevan ketjulevytehtaan hehkutusuunin sähköistämistä viimeistään vuonna 2023, mikä säästää 2 400 megawattituntia (MWh) kaasua. Tämä vastaa noin 600 tonnia hiilidioksidipäästöjä vuodessa.

– Olemme ylpeitä tähän mennessä saavutetusta maailmanlaajuisesta edistymisestä ja sitoutumisesta ilmastovaikutuksen vähentämiseen. Fossiilisten polttoaineiden käytön vähentäminen on ensisijainen tehtävämme, ja investoimme jatkossakin tekniikkaan ja innovaatioihin saavuttaaksemme tavoitteemme. Olemme päättäneet olla aktiivisesti mukana siirryttäessä kohti kestävämpää tulevaisuutta, sanoo Emma Birgersson, Nordic PR & Communications Manager, STIHL Norden.

STIHL on päättänyt jatkaa innovaatioiden edistämistä ja toimenpiteiden toteuttamista hiilidioksidipäästöjen vähentämiseksi entisestään, ja vahvistaa siten sitoutumistaan kestävämpään ympäristöön.

STIHL konsernin kestävän kehityksen raportti 2022 löytyy täältä.

Jos haluat lisätietoja, ota yhteyttä:
Emma Birgersson, Nordic PR & Communications Manager,
+46 73-736 23 14, emma.birgersson@stihl.se.

Kategoriat

STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 20 550 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,49 miljardia euroa vuonna 2022. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Lehdistön yhteyshenkilö PR- ja viestintäpäällikkö +46 73 736 23 14

Tiennäyttäjä yli 90 vuotta

STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 19 805 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,3 miljardia euroa vuonna 2023. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Andreas Stihl Oy
Koivupuistontie 10