Ohita

STIHL esittelee tehokkaat laikkaleikkurit rakennustyömaille

Uutuustuotteet STIHL TS 710i ja TS 910i, joissa on sähköinen polttoaineen ruiskutusjärjestelmä, ovat tuotemerkin tehokkaimmat laikkaleikkurit. Laikkaleikkurit sopivat erinomaisesti vaativaan mineraali- ja metallipohjaisten rakennusmateriaalien leikkaustyöhön.

Teholtaan 5,2 kW:n (TS 710i) ja 6,2 kW:n (TS 910i) koneet ovat STIHL-valikoiman tehokkaimmat laikkaleikkurit. Leikkureissa on STIHL Injection -varustus. Sähköinen ruiskutusjärjestelmä varmistaa käytön helppouden ja korkean vääntömomentin kaikissa tilanteissa. Sen ansiosta laikkaleikkurit ovat myös vähemmän herkkiä korkealle leikkuupaineelle.

– Antureilla toimivat polttoaineensyöttö yhdistettynä puolipuristusventtiilliin ja STIHL ElastoStart -järjestelmään mahdollistaa sen, että laikkaleikkurit ovat erityisen helppoja käynnistää. Käyttäjän tarvitsee vain painaa käynnistyspainiketta, STIHL Nordenin Product Launch Manager Mats Gustafsson kertoo.

Monikäyttöiset koneet on suunniteltu laikoille, joiden halkaisija on 350 mm (TS 710i) tai 400 mm (TS 910i), ja jotka on varustettu STIHL-tärinänvaimennusjärjestelmällä. Tämä uusi laikkaleikkureiden sukupolvi on erityisen tehokas ja päästöt ovat matalat, sillä koneessa on innovatiivinen yhdistelmä STIHL-injektiotekniikkaa ja nykyaikainen scavening-tyyppinen polttomoottori.

Ergonomiaa ja selkeät tiedot
Järjestelmää vähentää kädensijaan kohdistuvaa tärinää, joten konetta on helppo ohjata ja tarkka leikkaus onnistuu kaikissa asennoissa. Kompaktin ja tukevan muotoilun sekä erinomaisen tasapainon ansiosta myös käyttäjän niveliin ja lihaksiin aiheutuva kuormitus vähenee. STIHL on myös optimoinut uusien laikkaleikkureiden ylläpidon ja huollon. Kaikki tarpeelliset tiedot voi noutaa diagnostiikkaliitännän kautta, ja tehokas suodatinjärjestelmä pidentää koneen käyttöikää.

Laikkaleikkurit voidaan yhdistää STIHL Connected -pilvipalveluun, kun koneeseen on lisätty Smart Connector. Digitaalinen palvelu tarjoaa ammattikäyttäjille yksityiskohtaista tietoa koneista, kuten niiden käyttöajasta, iästä, tulevista huolloista ja huoltohistoriasta.

Tärkeimmät ominaisuudet

• Maksimaalinen suorituskyky: sähköisesti hallittava polttoaineen ruiskutusjärjestelmä varmistaa käytön helppouden ja korkean vääntömomentin kaikissa tilanteissa. Sen ansiosta laikkaleikkurit ovat myös vähemmän herkkiä korkealle leikkuupaineelle.
  • Optimoitu ylläpito ja huolto: STIHL TS 710i- ja TS 910i -laikkaleikkureiden sähköinen moottoritekniikka mahdollistaa tietojen noudon diagnostiikkaliitännän kautta, jolloin asiantuntijat voivat hakea tärkeät sen kautta järjestelmätiedot ja tarvittaessa paikallistaa ja korjata viat nopeasti.
  • Helppo käynnistys kaikissa olosuhteissa: antureilla ohjattava polttoaineen syöttö takaa käynnistyksen vain kahdessa vaiheessa, oli kone sitten kylmä tai lämmin.

STIHL TS 710i ja TS 910i ovat saatavilla valtuutetuilta jälleenmyyjiltä elokuusta 2024 alkaen.

Tekniset tiedot

STIHL TS 710i STIHL TS 910i
Moottori: STIHL 2-MIX engine with injection (i) STIHL 2-MIX engine with injection (i)
Suorituskyky (kW): 5,2 6,2
Katkaisulaikan halkaisija (mm): 350 400
Leikkuupituus enintään (mm): 125 145
Tärinätaso vasen/oikea (m/s²): *** 7,0 / 5.0 7,0 / 5,0
Paino (kg) 12,2 12,8

*** K-kerroin direktiivin 2006/42/EY mukaisesti = 2 m/s²

Jos haluat lisätietoja, ota yhteyttä:
Emma Birgersson, Nordic PR & Communications Manager, +46 73-736 23 14, emma.birgersson@stihl.se.

Kategoriat

STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 20 550 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,49 miljardia euroa vuonna 2022. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Lehdistön yhteyshenkilö PR- ja viestintäpäällikkö +46 73 736 23 14

Tiennäyttäjä yli 90 vuotta

STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 19 805 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,3 miljardia euroa vuonna 2023. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Andreas Stihl Oy
Koivupuistontie 10