Ohita
STIHL tavoittelee yli 85 prosentin materiaalikierrätysastetta tuotteissaan ja vähentää muovin käyttöä 194,4 tonnia vuodessa.

Tiedote -

STIHL pyrkii vähentämään muovin käyttöä lähes 195 tonnilla – investoi kestävään kehitykseen ja kiertotalouteen

Kuten vuoden 2022 kestävän kehityksen raportissa todetaan, on kiertotalous tärkeässä roolissa globaalin STIHL perheyrityksen kestävän kehityksen strategiassa. Tuotteiden ja resurssien kierrätys on tärkeä osa kiertotalouden periaatetta, ja STIHL yritys tavoittelee tuotteilleen yli 85 prosentin materiaalikierrätysastetta. Samalla pyritään vähentämään muovin käyttöä 194,4 tonnilla vuodessa.

Kestävän kiertotalouden tavoitteena on minimoida resurssien käyttö ja jätteiden tuotanto. Materiaalien mahdollisimman tehokas käyttö on aina etusijalla STIHL yrityksessä. Kestävien ja korjattavien tuotteiden valmistaminen säästää myös luonnonvaroja. Kiertotalouden tavoitteen ja ISO 17341 -standardin mukaisesti STIHL keskittyy uudelleenkäyttämään komponentteja uusia tuotteita kehittäessään. Tavoitteena on tehdä tuotteet mahdollisimman uudelleenkäytettäviksi yli 85 prosentin materiaalikierrätysasteella.

Tämän tavoitteen saavuttamiseksi lanseerattiin kaksivuotinen pilottihanke vuoden 2022 lopussa. Hankkeessa selvitetään mahdollisuuksia valmistaa raivaussaha, jonka valmistus ja käyttö on kokonaan kiertotalouden mukainen.

– Kestävän tulevaisuuden luominen on meidän kaikkien velvollisuus. Olen vakuuttunut siitä, että meillä on työkalut viedä kehitystä eteenpäin sekä itsemme että asiakkaidemme osalta ajattelemalla ja toimimalla yhdessä, sanoo Michael Traub, Chairman of the Executive Board, STIHL.

Pienillä muutoksilla on suuri vaikutus
    STIHL yrityksen jätteet muodostuvat pääasiassa pakkauksista, puusta, metallista ja muovista. Pieni määrä on vaarallista jätettä, kuten öljyä tai metallia sisältävää lietettä, ja ne käsitellään määräysten mukaisesti. Jätehierarkia koostuu ennakoinnista, kierrätyksestä ja hävittämisestä.

Toteutimme vuonna 2022 projektin, jossa etsittiin kestävämpiä pakkausratkaisuja ja löydettiin mahdollisia tuotepakkauksia koskevia säästöjä. Esimerkiksi leikkuupäiden muovisista pakkauksista aaltopahvisiin pakkauksiin siirtymisen odotetaan vähentävän muovin käyttöä 111 tonnia, ja läpinäkyvän muovi-ikkunan poistamisen ketjupakkauksista odotetaan säästävän 48 tonnia muovia. Säästöjä koskevista muutoksista 94% odotetaan toteutuvan vuoden 2023 loppuun mennessä, mikä vähentää muovin käyttöä kokonaisuudessaan 194,4 tonnia vuodessa.

Koko STIHL Sustainability Report 2022 on saatavana täältä: https://sustainabilityreport.stihl.com/2022/

Jos haluat lisätietoja, ota yhteyttä:
    Emma Birgersson, Nordic PR & Communications Manager,
    +46 73-736 23 14, emma.birgersson@stihl.se.

Kategoriat

STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 20 550 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,49 miljardia euroa vuonna 2022. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Lehdistön yhteyshenkilö PR- ja viestintäpäällikkö +46 73 736 23 14

Tiennäyttäjä yli 90 vuotta

STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 19 805 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,3 miljardia euroa vuonna 2023. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Andreas Stihl Oy
    Koivupuistontie 10