Ohita
STIHL esittelee 4-in-1-ruohonleikkurit RMA 243, RMA 248 T, RMA 253 T, RM 248 T ja RM 253 T.

Tiedote -

Uusi STIHL ruohonleikkurisarja – helpompaa nurmikonleikkuuta vähemmällä vaivalla

STIHL esittelee uuden sarjan akku- ja bensiinikäyttöisiä ruohonleikkureita. Sarja sisältää viisi kätevää ruohonleikkuria puutarhanomistajille: RMA 243, RMA 248 T, RMA 253 T, RM 248 T ja RM 253 T. Kaikki sarjan mallit ovat niin kutsuttuja 4-in-1-ruohonleikkureita, jotka on kehitetty täydelliseen ja sujuvaan puutarhanhoitoon.

STIHL lanseeraa uuden ruohonleikkurisarjan puutarhanhoidon helpottamiseksi. Sarja sisältää viisi kätevää ruohonleikkuria. Malleissa RMA 243, RMA 248 T ja RMA 253 T on AK-akkujärjestelmä, ja mallit RM 248 T ja RM 253 T ovat bensiinikäyttöisiä. Malleissa on eri leikkuuleveys, mutta kaikki ovat 4-in-1-ruohonleikkureita. Tämä tarkoittaa sitä, että ruohonleikkurit leikkaavat nurmikon ja keräävät ruohon sekä ovat sivulleheittäviä ja silppuavia – menetelmä, jossa ruohosilppu muuntuu ravinnoksi.

– Sarja on suunniteltu kattamaan käyttäjän kaikki tarpeet mahdollisimman helposti. Ruohonleikkurit on helppo ottaa esiin, käyttää ja asettaa säilöön, ja niiden toiminnallisuus tuo monipuolisuutta nurmikonleikkuuseen, sanoo Mats Gustafsson, Product Launch Manager, STIHL Norden.

Ruohonleikkureissa on vakaa ja mukava taitettava työntöaisa, jonka voi säätää kahteen korkeuteen. Sen ansiosta käyttäjän on helppo avata ja tyhjentää ruohonkeruusäiliö. Kaikissa malleissa on myös keskitetty leikkuukorkeuden säätö, jonka avulla käyttäjä voi säätää leikkuukorkeuden 20–100 millimetriin yhdellä painalluksella.

Ruohonleikkureissa RMA 243, RMA 248 T ja RMA 253 T on harjaton EC-moottori ja STIHL AK -akkusarja, kun taas bensiinikäyttöisissä ruohonleikkureissa RM 248 T ja RM 253 T on STIHL EVC-moottori.

Tärkeimmät ominaisuudet:

• 4-in-1-ruohonleikkuri: Kaikki uuden sarjan mallit ovat niin kutsuttuja 4-in-1-ruohonleikkureita, jotka mahdollistavat leikkaamisen, keräämisen, sivulleheiton ja silppuamisen ja kattavat siten kaikki puutarhan tarpeet.

• Säädettävä leikkuukorkeus: Ruohonleikkureissa on keskitetty leikkuukorkeudensäätö, jonka avulla käyttäjä voi valita korkeudeksi 20–100 millimetriä vain yhdellä painalluksella.
    • Mukava kahva: Kaikissa sarjan malleissa on kahva ja taittuva sekä korkeussäädettävä työntöaisa. Tämä helpottaa sekä nurmikonleikkuuta että ruohonkeruusäiliön avaamista ja tyhjentämistä.

STIHL RMA 243, RMA 248 T, RMA 253 T, RM 248 T ja RM 253 T ovat saatavilla valtuutetuilta jälleenmyyjiltä keväällä 2024.

Tekniset tiedot

RMA 243, RMA 248 T, RMA 253 T

RM 248 T, RM 253 T

Energianlähde:

Litiumioniakku 36 V

Bensiini

Akkujärjestelmä(t):

STIHL AK

Moottori:

Harjaton EC-moottori

STIHL EVC-moottori

Leikkuuleveys:

41 cm, 46 cm, 51 cm

46 cm, 51 cm

Leikkuukorkeus:

20–100 mm

Jos haluat lisätietoja, ota yhteyttä:
    Johanna Hedström, lehdistökontakti, +46 706 22 17 08, johanna.hedstrom@morepr.se

Kategoriat

STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 20 550 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,49 miljardia euroa vuonna 2022. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Johanna Hedström

Pressikontakt +46706221708

Tiennäyttäjä yli 90 vuotta

STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 19 805 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,3 miljardia euroa vuonna 2023. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Andreas Stihl Oy
    Koivupuistontie 10