Vinkkejä kylpyhuoneen valaistukseen ja tunnelmaan

Svedbergsillä on tänä vuonna erittäin laaja valikoima peilejä, riippuvalaisimia ja peilikaappeja, jotka eivät ole pelkästään kauniita katsella, mutta niissä on myös panostettu valaistuksen ominaisuuksiin. Osassa peilejä valon tehoja ja värilämpötilaa voi säätää, toiset mallit taas luovat tunnelmaa taustavalollaan. Riippuvalaisimet tuovat lisävaloa kylpyhuoneeseen, mutta ovat myös kauniita sisustuselementtejä. Vaihtoehtoina on sylinterin tai pallon muotoinen valo ja niitä voi ripustaa esimerkiksi kaksi vierekkäin.

Svedbergs peilit
Oikealla: Valje-peilissä on tunnelmallinen taustavalo. Malleja löytyy neliöstä suorakaiteeseen ja pyöreään. Vasen yläkuva: Ista-peilin kirkkautta ja värilämpötilaa voi säätää pintaa koskettamalla. Kauniit Cylinder-valaisimet ovat näyttäviä yhdessä. Vasen alakuva: Klot-riippuvalaisin on upea sisustuksellinen elementti. Kaikissa valaisimissa on IP44-luokitus, joten ne sopivat kosteisiin tiloihin.

Valaistuksen ominaisuudet

Valaistus on tärkeä osa kylpyhuoneen sisustusta ja siihen pitäisi kiinnittää huomiota jo suunnitteluvaiheessa. Oikeanlainen valaistus vaikuttaa moneen asiaan – huomio kannattaa kiinnittää erityisesti valon sijoitteluun, toimintoihin ja värilämpötilaan. Hyvän valon pitäisi tulla ensisijaisesti ylhäältä ja valaista pesupaikkaa. Valo voidaan säätää myös tilanteeseen sopivaksi. Päiväaskareisiin voi valita kirkkaamman, lämpimänvalkoisen valon, kun taas yöaikaan valaistusta kannattaa säätää himmeämmäksi ja sävyä punaisemmaksi. Liian kirkas valo yöaikaan virkistää. Meikkaamiseen sopii parhaiten kylmä, sininen valo. Myös ikä vaikuttaa valon määrän tarpeeseen – mitä vanhemmaksi tulemme, sitä tärkeämpää hyvä valaistus on.

Turvallisesti ja helposti

Svedbergsin valikoimasta on myös peilikaappeja, joista voi valita useita värivaihtoehtoja: valkoinen, kivenharmaa, valkotammi tai musta tammi. Hyllytasojen korkeus on säädettävissä ja lasihyllyt on valmistettu karkaistusta lasista. Kaikki Svedbergsin tuotteet on helppo asentaa. Esimerkiksi kylpyhuoneen kaapin asennus vaatii vain kahden ruuvin poraamista seinään. Svedbergsin peileille ja peilikaapeille on myönnetty 20 vuoden takuu kestävyyden takeeksi.

Svedbergs Sarek ja Tived
Sarek-peilikaapissa on pehmeä, lämpimänvalkoinen LED-valaistus. Kaapin alareunaan saa lisävarusteena käytännöllisen pesuallasvalon. Tived-peili on yksinkertaisen tyylikäs ja se voidaan valita valaistuksella tai ilman (ylä- ja alavalo). Lisävarusteena saa valkoisen tai mustan hyllyn.

Kaipaatko lisätietoa? Ota yhteyttä:
Elina Kunnas, Svedbergs, 09 584 10 303, elina.kunnas@svedbergs.fi

• Elämäntyyli, muoti, vapaa-aika

• valo
  • kylpyhuone
  • peilikaappi
  • 2021
  • uutuustuotteet
  • valaisin
  • kylpyhuonekalusteet
  • uutuudet
  • trendit
  • peili

Svedbergs aloitti toimintansa peltisepänverstaana 1920 ja alkoi valmistaa uudentyyppisiä peilikaappeja vuonna 1962. Seitsemänkymmentäluvulla Svedbergs aloitti kylpyhuonekalusteiden valmistuksen ja kahdeksankymmentäluvulla tämän päivän suuntauksen; kehittää, valmistaa ja markkinoida täydellistä kylpyhuonetta tuotemerkillä Svedbergs. Yritys on Pohjolan johtavia kylpyhuonekalusteiden valmistajia ja kehittää jatkuvasti valikoimaansa vastaamaan kuluttajien tarpeita kylpyhuoneissa. Emoyhtiö Svedbergs i Dalstorp AB toimii Dalstorpissa, Västergötlannissa, missä suurin osa tuotannosta tapahtuu.