AIRIX Ympäristö on nyt Sweco Ympäristö

AIRIX Ympäristö on nyt Sweco Ympäristö

Sweco-konserni osti FMC Groupin helmikuussa 2012. Samalla käynnistyi Swecon Suomen toimintojen yhtenäistäminen, jonka myötä FMC Groupiin kuuluvien yhtiöiden nimet muuttuvat. AIRIX Ympäristö toimii nyt nimellä Sweco Ympäristö

AIRIX Ympäristön asiakkaat saavat nyt entistä monipuolisempia asiantuntijapalveluita. AIRIX Ympäristön vahvaa osaamisaluetta on ollut rakentamisen ketjun alkupää, kuten strateginen maankäytön suunnittelu ja kaavoitus sekä kuntien ja kaupunkien liikenne- ja infrasuunnittelu. Sweco Finlandin myötä asiakkaille tarjotaan palveluja hankkeiden suunnittelun- ja rakentamisen kaikissa vaiheissa: niin rakennetekniikan, talotekniikan, ympäristö- ja yhdyskuntatekniikan kuin teollisuuden aloilla.

– Kustannustehokkuutta sekä kokonaisuuden kannalta optimaalisia ratkaisuja syntyy esimerkiksi siitä, että maankäytön suunnittelun yhteydessä tarkastellaan katuinfraa ja sen toteuttamiskelpoisuutta. Meiltä löytyy asiantuntemusta aina maankäyttö- ja rakennuslaista infraRYL:iin. Swecosta asiakas saa ”yhdeltä luukulta” asemakaavat, arkkitehtisuunnittelun, hallinnolliset katusuunnitelmat sekä vesihuollon ja kunnallistekniikan toteutussuunnitelmat. Suunnitelmien koordinointi on näin helpompaa, kuvaa Sweco Ympäristön kehitysjohtaja Kimmo Vähäjylkkä.

AIRIX Ympäristön siirtyminen osaksi Swecoa merkitsee myös maantieteellistä laajenemista.

– AIRIX toimi neljällä paikkakunnalla: Tampereella, Helsingissä, Turussa ja Oulussa. Nyt verkosto Swecon ja sen toimipisteiden myötä laajenee. On iso arvo, että Sweco on lähellä asiakasta, Vähäjylkkä sanoo.

Projektit etenevät, kuten ennenkin

– Muutos Sweco Ympäristöksi ei edellytä asiakkailta mitään toimenpiteitä, sillä suunnittelutyöt jatkuvat aikaisempien sopimusten mukaisesti. Samat, tutut työntekijät jatkavat, mutta porukka laajenee. Isoja organisaatiomuutoksia ei ole tulossa, aluejohtaja Tapio Tuuttila lupaa.

AIRIX Ympäristön asiakkaille muutos tarkoittaa ennen kaikkea sitä, että he voivat saada entistä kattavampia palveluita.

– Asiakas saa kokonaisvaltaista, monipuolista ja uudenaikaista suunnittelua. Sweco-konsernin osaaminen kattaa myös vaativat ja isot projektit.

Toimintakulttuurin muutos ei ole Tuuttilan mukaan iso, sillä AIRIX Ympäristön toiminta on pohjautunut samoille arvoille kuin Swecon.

– Sweco painottaa voimakkaasti kestävää kehitystä, joka on sisäänrakennettu kaikkeen toimintaamme.

Yhteinen brändi vuoteen 2015 mennessä

Swecon Suomen toimintojen yhtenäistäminen jatkuu edelleen. Järjestely on valmis vuoteen 2015 mennessä. Tuolloin Sweco Finland palvelee asiakkaitaan yhden brändin alla rakennetekniikan, talotekniikan, ympäristö- ja yhdyskuntatekniikan sekä teollisuuden aloilla tarjoten myös projektinjohto- ja rakennuttamispalveluita sekä arkkitehtisuunnittelua.

Kerromme Sweco Ympäristöstä myös seuraavissa artikkeleissa:

Keskiössä keskustojen kehittäminen

Entistä kansainvälisempi

Uusi toimitusjohtaja tukee uusia monialapalveluja infran ja liikenteen suunnitteluun

Lisää ympäristö- ja yhdyskuntatekniikan osaamista myös pääkaupunkiseudulle

Tunnisteet

Yhteyshenkilö/-t