Sweco vahvistaa asemaansa turvallistamisen edelläkävijänä

Sweco on tehnyt sopimuksen Linnunmaa Oy:n osakkeiden ostamisesta. Kaupan myötä Sweco vahvistaa kokonaisvaltaisia turvallistamisen suunnittelu-, konsultointi- ja asiantuntijapalveluitaan Suomessa ja Euroopassa sekä ympäristöpuolen palveluitaan erityisesti teollisuusasiakkaille, ja laajentaa samalla toimintaansa Joensuun alueelle.

”Yrityskauppa vahvistaa Swecon asemaa Suomen johtavana turvallistamisen asiantuntijana ja kasvattaa palvelutarjontaamme sekä Suomessa että muilla Swecon markkina-alueilla Euroopassa. Kaupan myötä laajennamme samalla toimintaamme Joensuun alueelle, jossa Swecolla ei vielä ole ollut paikallista toimipistettä”, Sweco Finlandin maajohtaja Markku Varis sanoo.

Linnunmaa Oy on juridiikkaa ja luonnontieteitä yhdistävä ympäristöalan asiantuntijayritys, jonka keskeisiä toiminta-alueita ovat ympäristö- ja kemikaaliturvallisuuteen liittyvät konsultointipalvelut. Linnunmaan henkilökunta koostuu 17 asiantuntijasta, joiden erityisosaamista on muun muassa EU-lainsäädännön, kuten REACH-asetuksen tuntemus. Yhtiön kotipaikkana on toiminut alusta asti Joensuu, ja muut toimipisteet sijaitsevat Tampereella ja Helsingissä.

”Linnunmaan osaaminen tulee täydentämään Swecon jo olemassa olevaa vahvaa turvallistamisen osaamista erityisesti kemian alan tuoteturvallisuuden sekä elintarvike- ja ympäristöturvallisuuden aloilla. Yrityskaupan myötä vahvistamme myös ympäristöpuolen palveluita erityisesti teollisuusasiakkaille. Arvostamme erittäin paljon Linnunmaan tekemää työtä ja näemme yhteisiä liiketoiminnan kasvumahdollisuuksia Suomen lisäksi myös muualla Euroopassa erityisesti Saksassa, Belgiassa, Ruotsissa ja Norjassa. Olemme erittäin iloisia Linnunmaan tullessa osaksi Swecoa ja toivotamme uudet kollegamme lämpimästi tervetulleiksi”, Swecon teollisuustoimialan johtaja Erik Skogström sanoo.

”Linnunmaan toiminta perustuu korkeatasoiseen luonnontieteelliseen, tekniseen ja juridiseen osaamiseen. Swecon laaja-alaisen asiantuntemuksen ja kansainvälisyyden myötä voimme tarjota entistä kattavammin niin tuote- kuin toiminnan turvallisuuden palveluita myös muualla Euroopassa. Innostuneena aloitamme yhteistyön uusien kollegoiden kanssa uusimpana aiheena elintarviketurvallisuus”, Linnunmaan toimitusjohtaja Eeva Punta sanoo.

Lisätietoja:
Markku Varis, maajohtaja, Sweco Finland, 0400 478 548, markku.varis@sweco.fi
Erik Skogström, toimialajohtaja, Sweco Industry, 0400 828 912, erik.skogstrom@sweco.fi
Eeva Punta, toimitusjohtaja, Linnunmaa Oy, 0400 298 465, eeva.punta@linnunmaa.fi
Heini Jokinen, lehdistökontakti, Sweco Finland, 040 718 0063, heini.jokinen@sweco.fi

Kategoriat

Sweco on rakennetun ympäristön ja teollisuuden asiantuntija, joka suunnittelee tulevaisuuden kaupunkeja ja kestävämpää yhteiskuntaa. Työmme tuloksena syntyy terveellisiä ja turvallisia rakennuksia, tehokasta infrastruktuuria sekä kestäviä vesihuollon ratkaisuja. Yhteensä 15 000 työntekijäämme tarjoaa asiakkaillemme juuri oikeanlaista osaamista kaikenkokoisiin hankkeisiin. Toteutamme vuosittain projekteja 70 maassa ympäri maailman. Sweco on Euroopan johtava suunnittelun ja konsultoinnin asiantuntijayritys, jonka liikevaihto on 1,8 Mrd euroa. Sweco on listattu Tukholman pörssiin (Nasdaq).

Yhteyshenkilö/-t

Tim Karike

Lehdistön yhteyshenkilö Viestinnän asiantuntija, pr-ja mediasuhteet +358 44 507 5562
Sanna Huopio

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäjohtaja +358 50 302 8898

Rakennetun ympäristön ja teollisuuden asiantuntija

Sweco on rakennetun ympäristön ja teollisuuden asiantuntija, joka suunnittelee tulevaisuuden kaupunkeja ja kestävämpää yhteiskuntaa. Yhdessä asiakkaidemme ja 18 500 asiantuntijamme voimin tartumme kaupungistumisen haasteisiin ja digitalisaation mahdollisuuksiin ja luomme ratkaisuja, jotka edistävät kestävämmän yhteiskunnan kehittämistä. Sweco on Euroopan johtava suunnittelun ja konsultoinnin asiantuntijayritys, jonka liikevaihto on noin 2,2 Mrd euroa. Sweco on listattu Tukholman pörssiin (Nasdaq).

Sweco Finland
Ilmalanportti 2