Ohita
 Uimarenkaan muhkeus ja maanläheinen klassisuus ovat kesän kuumimpia aurinkolasitrendejä

Uutinen -

Kevään edetessä ovat aurinkolasit jälleen ajankohtaiset. Tänä vuonna katukuvassa nähdään kaikkea aina mahtipontisen näyttävistä kehyksistä klassisiin malleihin. Trendilasit leikittelevät väreillä ja muodoilla sekä yhdistävät innovatiivisuutta ja monikäyttöisyyttä. Synsamin laajasta valikoimasta löytää jokainen tarpeisiinsa sopivat lasit.

“Tämän vuoden aurinkolasitrendejä ovat ehdottomasti näyttävyys, klassisuus sekä vastuullinen muoti. Nämä kaikki voidaan helposti yhdistää omaan persoonalliseen tyyliin sekä arvomaailmaan. Valikoima on runsas ja oikeastaan vain mielikuvitus on rajana”, sanoo Synsam Suomen valikoimapäällikkö Jani Nyman.

Kevään ja kesän takuuvarma hittitrendi on rohkeat asennekehykset, joissa on futuristinen ja itsevarma ilme. Niiden muotoilusta tulee mieleen muhkea untuvatakki tai uimarengas. Joissakin malleissa on nähtävissä hyönteismäisiä ja lähes ulkoavaruudellisia piirteitä. Muotoilun leikkisyyttä korostavat kehysten kirkkaat värit. Muhkeudestaan huolimatta aurinkolasit ovat uuden tekniikan ansiosta kevyitä.

“Uudet innovatiiviset tekniikat, kuten 3D-teknologia, mahdollistavat monimutkaisempia muotoiluratkaisuja, jollaiset eivät olleet mahdollisia aiemmilla materiaaleilla ja valmistusmenetelmillä”, Nyman kertoo.

Klassiset mallit ja sporttisuus pitävät pintansa

Toinen vahva trendi on klassiset aurinkolasikehykset. Niissä nähdään suomalaisten suosimaa luonnonläheisyyttä, sillä klassisissa malleissa maanläheiset värit yhdistyvät ajattomaan ilmeeseen.

Tänä vuonna myös urheilulasien muotoilu ottaa entistä enemmän vaikutteita muotitrendeistä. Liikunnalliseen elämäntapaan sopivia aurinkolaseja etsivän ei tarvitse enää valita tyylin ja toiminnallisuuden välillä, vaan nämä yhdistyvät uusissa malleissa sulavasti.

”Perinteiset urheilukehykset sulautuvat nyt muodoltaan nykyaikaisiin muotitrendeihin, ja monet muotitalot ottavatkin aurinkolaseihin vaikutteita urheilu- ja jopa ronskeista suojalaseista”, Nyman kuvailee.

Vastuullisten vaatehankintojen ohella suosiota kasvattaa koko ajan myös ympäristöystävällinen aurinko- ja silmälasimuoti. Kehysten valmistaminen kestävistä materiaaleista, kuten biopohjaisesta materiaalista tai kierrätysmuovista, lisääntyy koko ajan. Vastuullisia aurinkolasihankintoja voi tehdä myös Synsamin myymälöissä, jotka tarjoavat kattavan valikoiman second hand -kehyksiä sekä kestävän kehityksen mallistoja.

Lisätietoja

Jani Nyman, Implementation Manager | Frames, Sunglasses & Synsam Sports, Licensed Optician, p. 040 576 8350, jani.nyman@synsam.fi

Jani Nyman

Implementation Manager +358 40 576 8350

Synsam on Pohjoismaiden johtava optisen vähittäiskaupan ketju

Synsam Group on yksi Euroopan johtavia optisen vähittäiskaupan ketjuja, joka tarjoaa laajan valikoiman ainutlaatuisia silmänterveyden ja silmälasimuodin ratkaisuja asiakkaiden erilaisiin elämäntapoihin ja tarpeisiin.