Ai Eyewear – uusi, innovatiivinen konsepti Synsam Groupin 500 liikkeeseen

Ai Eyewear – uusi, innovatiivinen konsepti Synsam Groupin 500 liikkeeseen

Synsam Group lanseeraa uuden Ai Eyewear -konseptin yhtä aikaa kaikissa konsernin liikkeissä Pohjoismaissa. Ruotsalainen Ai Eyewear -brändi perustettiin vuonna 2018. Brändi on avannut jo kolme fyysistä liikettä ja laajentanut vauhdilla verkkokauppaansa.

– Ai Eyewear -konsepti tuo mukanaan monia etuja Synsamin asiakkaille. Kattava valikoima eri väri-, malli- ja linssivaihtoehtoja sekä erittäin kilpailukykyiset hinnat tekevät konseptista houkuttelevan. Asiakkaamme yksinkertaisesti saavat enemmän vastinetta rahoilleen, sanoo Suomen Synsamin toimitusjohtaja Vesa Mars.

Ain konsepti: 1 000 vaihtoehtoa – asiakkaat pääsevät suunnittelijoiksi

Ai Eyewear -valikoimassa on aikuisten kehyksiä sekä oma kehysvalikoima lapsille ja nuorille. Ai Eyewear tekee silmälasien ja aurinkolasien valinnasta hauskaa ja helppoa. Aikuisten valikoimassa on 10 kehysmallia 10 värissä, ja linssien värinkin voi valita 10 vaihtoehdosta – eri yhdistelmiä on siis 1 000. Asiakkaat suunnittelevat itse omat lasinsa valitsemalla kehysten mallin ja värin sekä linssien värin. Valikoima soveltuu niin miehille kuin naisille, ja asetaatti- ja metallikehyksiä on tarjolla sopivassa suhteessa. Valikoimassa on muun muassa pyöreitä, pilottimallisia ja suorakulmaisia kehyksiä. Klassisten värivaihtoehtojen lisäksi tarjolla on esimerkiksi keltaisia, punaisia ja vihreitä kehyksiä.

Laaja valikoima lasten ja nuorten kehyksiä

Lasten ja nuorten kehysmallisto Ai Eyewear Young sisältää viisi mallia kahdessa eri koossa ja kuudessa eri värissä. Eri silmälasivaihtoehtoja on yhteensä 680. Ai Eyewear -konseptissa myös lapset ja nuoret voivat suunnitella omat lasinsa valitsemalla kehysten mallin ja värin sekä linssien värin. Syksyllä lanseerataan lisäksi Limited Edition -malli, jota on saatavilla kahdessa koossa ja neljässä värissä.

– Silmälasien tarve nuoremmissa kohderyhmissä kasvaa vauhdilla, ja tietysti myös lapsille ja nuorille pitää pystyä tarjoamaan tyylikkäitä ja yksilöllisiä silmälaseja laajasta valikoimasta. Synsam Groupin päätös ottaa Ai Eyewear valikoimiinsa yhtä aikaa kaikissa pohjoismaisissa liikkeissään tuntuu todella mukavalta, ja se tulee juuri oikeaan saumaan, sanoo Ai Eyewearin toimitusjohtaja Martin Daniels.

Litteä kotelo on ympäristöystävällisempi

Kestävään kehitykseen panostava Synsam haluaa vähentää liiketoimintansa ilmastovaikutuksia, ja Ain litteät silmälasikotelot ovat siinä oiva apu. Tällöin samaan kuljetukseen mahtuu enemmän tuotteita. Ai-koteloita on kahta kokoa, ne soveltuvat kaikille kehyksille ja taittuvat kätevästi kokoon silloin, kun niitä ei käytetä.

Lisätietoja antavat:

Vesa Mars, toimitusjohtaja, Synsam Group Finland Oy

vesa.mars@synsam.fi

Helena Koski-Väänänen, projektijohtaja, Synsam Group Finland Oy

helena.koski-vaananen@synsam.fi

Ai Eyewearin tarina

Ai Eyewear on kuluttajille suunnattu silmä- ja aurinkolasibrändi, joka lanseerattiin toukokuussa 2018 fyysisen liikkeen ja verkkokaupan muodossa. Nyt fyysisiä liikkeitä on kolme, ja tuotteita on saatavilla myös valikoitujen brändin ulkopuolisten kanavien kautta. Ai tarjoaa modernin ja uudenlaisen kokemuksen, jossa asiakkaat pääsevät suunnittelemaan omat lasinsa verkossa tai fyysisessä liikkeessä. Lue lisää osoitteesta www.aieyewear.se

Kategoriat

Synsam Group on yksi Euroopan johtavia optisen vähittäiskaupan ketjuja ja tarjoaa laajan valikoiman ainutlaatuisia silmänterveyden ja silmälasimuodin ratkaisuja, jotka rakentuvat asiakkaiden tarpeiden ja elämäntyylin mukaisesti. Synsam-ketjussa työskentelee Pohjoismaissa 2000 ammattilaista ja sen liikevaihto on 3,7 miljardia SEK (2019). Ketjuun kuuluu n. 470 optikkoliikettä, jotka toimivat Synsam ja Profil Optik (Tanskassa) brandien alla. Vuodesta 2015 alkaen Synsam Group on uudistanut koko tarjontansa ja onnistunut toiminnan digitalisoinnin ja innovatiivisten konseptien kautta saavuttamaan toimialansa parasta kasvua ja kannattavuutta Euroopassa.

________________________________________________________________________________________________

Synsam Group är en av Europas ledande aktör inom optikbranschen och erbjuder unika lösningar inom både Eye Health och Eye Fashion med ett brett sortiment som utgår ifrån kundens olika livsstilar och behov av ögonhälsa. Koncernen finns i Norden, har cirka 2000 medarbetare och en total omsättning på 3,7 miljarder SEK (2019). Totalt har koncernen cirka 470 butiker som drivs under varumärkena Synsam och Profil Optik i Danmark. Sedan 2015 har Synsam Group genomfört en transformation av hela sitt erbjudande och har med en hög grad av digitalisering och andra innovativa koncept drivit en tillväxt och lönsamhetsutveckling som är bland de högsta i Europa.

Vesa Mars

Lehdistön yhteyshenkilö Toimitusjohtaja +358 50 4477 681
Sami Verno

Lehdistön yhteyshenkilö Brand Manager Viestintä +358 40 831 9497

Synsam on Pohjoismaiden johtava optisen vähittäiskaupan ketju

Synsam Group on yksi Euroopan johtavia optisen vähittäiskaupan ketjuja, joka tarjoaa laajan valikoiman ainutlaatuisia silmänterveyden ja silmälasimuodin ratkaisuja asiakkaiden erilaisiin elämäntapoihin ja tarpeisiin.