Ohita
Maailman tilanne heijastuu tämän vuoden aurinkolaseihin. Synsam antaa kuumimmat trendivinkit kevään ja kesän aurinkoisia hetkiä varten.

Tiedote -

Viime vuoden pandemiaolot näkyvät selkeästi tämän vuoden aurinkolasimuodissa, jossa suojaavuus, etäisyys ja muoti sekoittuvat oikeiksi supertrendeiksi. Synsamin suunnittelupäällikkö Wai Chan opastaa meidät kauden viiden kuumimman trendin läpi, jotka saavat meidän kaipaamaan ihmismassoja ja lopulta nostavan meidät esille!

Wai Chan, Synsam Groupin pääsuunnittelija, yllään Ai Shieldsit, jotka ovat kenties tämä kevään trendikkäimmät aurinkolasit.

1. Monikäyttöiset kilpiaurinkolasit – supertrendikkäät Shieldsit

Muotimaailmassa on aina osattu muuttaa maailman suuret tapahtumat joksikin upeaksi catwalkeja varten. Tällä hetkellä vallitseva pandemia ei ole poikkeus: erilaiset suojautumisvälineet, joita olemme käyttäneet koronaa vastaan, näkyvät nyt näytöslavoilla. Tämän vuoden aurinkolaseissa suojaavuus on tietysti tärkeintä, mutta nyt se tehdään todellisella muotitwistillä. Ai Eyewear -merkki on lanseerannut aurinkolasit, jotka luovat todella futuristisen ja kilpimäisen kuvan.

– Uusin ja ehkä kaikkein huomiota herättävin tyyli tänä vuonna on kehyksissä oleva aurinkokaari tai aurinkovarjo, jolla on useita käyttötarkoituksia. Se on ”must have” -asuste sellaisille, jotka haluavat olla todella muodikkaita ja sellaisille, jotka haluavat piiloutua haaveilemaan kaiken kiireen keskellä. Huhutaan, että tällaisia kehyksiä tullaan käyttämään paljon tulevaisuudessa, Wai sanoo.

Kehykset tulevat myyntiin toukokuussa ja niitä on saatavilla vain rajoitettu määrä.

2. Näyttöruutujen vaikutus – haluamme nähdä jotain uutta

Koska vietämme tällä hetkellä todella paljon aikaa erilaisten näyttöpäätteiden edessä, jossa keskitymme pääasiassa kasvoihin, niin monet kaipaavat kehyksiinsä erilaisuutta ja leikittelyä. Ihmiset haluavat käyttää kehyksiään ilmaistakseen omaa persoonallisuuttaan. Tänä keväänä ja kesänä tullaan siis näkemään ylisuuria ja vahvoja aurinkolaseja, jotka flirttailevat 70- ja 80-lukujen kanssa.Ylisuuret hybridikehykset tasaisilla aurinkolasilinsseillä huokuvat 70- ja 80-lukuja. Ne ovat unisex-mallia ja sopivat sekä miehille että naisille.

– Sekä miesten että naisten kehyksissä nähdään vuonna 2021 selviä trendejä kehyksien paksummissa muodoissa, kestävissä materiaalivalinnoissa sekä 70-luvun retrohenkisessä suunnittelukielessä. Esimerkkinä tästä ovat ylisuuret kissamaiset kehykset, jotka luovat hieman dramatiikkaa jokapäiväiseen elämään.

Fellepini-s38-c14-6416

Fellepini-s39-c40-6312

Ai-square-bold-s-c27-52-24

3. Aurinkolasien taustalla kestävä kehitys

Yhä useammat ihmiset ovat alkaneet ymmärtää kestävien valintojen merkityksen myös aurinkolasiensa suhteen. Synsamilla on jo useiden vuosien ajan ollut myynnissä ympäristöystävällisiä kehyksiä, esimerkiksi Fellepini X Sea2Sea -mallisto, joka on valmistettu merestä kerätystä muovijätteestä. Nyt on selvää, että kaikki muotitalot ympäri maailmaa panostavat ympäristöystävällisiin materiaaleihin, kuten ekoasetaattiin.

– Yksi mahdollinen tapa kuluttaa kestävästi on Synsamin kehittämä Circular Collection. Se on Synsamin ensimmäinen silmälasimallisto, joka on valmistettu kierrätetyistä kehyksistä, joita ihmiset ovat tuoneet Synsam-myymälöissä oleviin keräyspisteisiin, Wai Chan kertoo.

Circular-collection-s7-c59-5424

Nämä Circular-malliston kehykset ovat ajattomat, mutta niissä on mukana myös modernia muotoilua paksujen sankojen muodossa. Malliston lasit on valmistettu kierrätetyistä kehyksistä.

4. Kotoilu ohjaa verkkokauppaan – aurinkolasit koko perheen ohjelmanumerona

Yksi vahvimmista trendeistä on tehdä ostoksia netissä, ja se tehdään yhdessä perheen kanssa. Myös perheen pienimpien silmät on muistettava suojata voimakkaalta auringonsäteilyltä. Ai Eyeweat tarjoaa mahdollisuutta suunnitella omat ainutlaatuiset aurinkolasit. Ai Eyewear on lanseerannut myös Ai Youngin, jossa lapset ja nuoret voivat valita useista eri väreistä ja malleista sekä kahdesta eri koosta omat suosikkinsa, ja luoda omat aurinkolasinsa. Mahdollisia vaihtoehtoja on 680.

– Se on hauska tapa olla luovia yhdessä, ja samalla lapset saavat laadukkaat aurinkolasit. Voit myös varmistaa, että koko perheen aurinkolasit sopivat yhteen, ilman että lompakko ohenee.

5. Haluamme olla ulkona – aurinkolaseilla on vaikutusta myös terveyteen

Koska viimeisen vuoden aikana ihmiset ovat joutuneet olemaan paljon yhdessä paikassa, niin se on korostanut tarvetta päästä ulos ja liikkumaan. Kun aurinko ja lämpö nostavat päätään, niin silmien terveyden huomioiminen tulee olemaan entistäkin tärkeämpää. Wain mukaan kuluttajat ovat koko ajan entistä kiinnostuneempia aurinkolasien erilaisista ominaisuuksista.

-Monet ihmiset ovat ymmärtäneet oikean linssityypin valinnan tärkeyden liikunnan yhteydessä sekä terveyden että parempien suorituksien saavuttamiseksi. Tämä pätee joka lajissa riippumatta siitä, että pelaako golfia vai melooko. Esimerkiksi Oakley tarjoaa laajan valikoiman erilaisia urheilulaseja. Rigel puolestaan tarjoaa fotokromaattisia linssejä, jotka näyttävät läpinäkyviltä, mutta tummuvat altistuessaan UV-valolle.

Rigel-red-mirror-vega-c40-4

Nämä Rigelin suositut lasit ovat voimakkaan kaarevat, mikä tarkoittaa, että ne suojaavat silmiäsi myös tuulelta.

Lisätietoja antaa:

Helena Koski-Väänänen, Valikoimapäällikkö – Kehykset

+358 40 836 2886, helena.koski-vaananen@synsam.fi

Synsam Groupista

Synsam Group on yksi Euroopan johtavia optisen vähittäiskaupan ketjuja ja tarjoaa laajan valikoiman ainutlaatuisia silmänterveyden ja silmälasimuodin ratkaisuja, jotka rakentuvat asiakkaiden tarpeiden ja elämäntyylin mukaisesti. Synsam-ketjussa työskentelee Pohjoismaissa 3500 ammattilaista ja sen liikevaihto on noin 4 miljardia SEK. Ketjuun kuuluu lähes 500 optikkoliikettä, jotka toimivat Synsam ja Profil Optik (Tanskassa) brändien alla. Vuodesta 2015 alkaen Synsam Group on uudistanut koko tarjontansa ja onnistunut toiminnan digitalisoinnin ja innovatiivisten konseptien kautta saavuttamaan toimialansa parasta kasvua ja kannattavuutta Euroopassa.

Kategoriat

________________________________________________________________________________________________

Synsam Group är en av Europas ledande aktör inom optikbranschen och erbjuder unika lösningar inom både Eye Health och Eye Fashion med ett brett sortiment som utgår ifrån kundens olika livsstilar och behov av ögonhälsa. Koncernen finns i Norden, har cirka 3500 medarbetare och en total omsättning på 4 miljarder SEK. Totalt har koncernen cirka 500 butiker som drivs under varumärkena Synsam och Profil Optik i Danmark. Sedan 2015 har Synsam Group genomfört en transformation av hela sitt erbjudande och har med en hög grad av digitalisering och andra innovativa koncept drivit en tillväxt och lönsamhetsutveckling som är bland de högsta i Europa.

Vesa Mars

Lehdistön yhteyshenkilö Toimitusjohtaja +358 50 4477 681
Sami Verno

Lehdistön yhteyshenkilö Brand Manager Viestintä +358 40 831 9497

Synsam on Pohjoismaiden johtava optisen vähittäiskaupan ketju

Synsam Group on yksi Euroopan johtavia optisen vähittäiskaupan ketjuja, joka tarjoaa laajan valikoiman ainutlaatuisia silmänterveyden ja silmälasimuodin ratkaisuja asiakkaiden erilaisiin elämäntapoihin ja tarpeisiin.