Palkka-ammattilaiset arvioivat käyttämänsä palkkaohjelmistot

Palkka-ammattilaiset arvioivat käyttämänsä palkkaohjelmistot

Taloushallintoliitto vertaili palkkahallinnon ohjelmistoja kysymällä niiden käyttäjiltä mielipiteitä ohjelmistoista. Tyytyväisimpiä vastaajat olivat ohjelmistojen helppokäyttöisyyteen ja niiden mahdollistamaan tehokkaaseen työskentelyyn.

Tyypillisesti palkanlaskijat käyttävät vain yhtä ohjelmistoa. Neljä yleisimmin käytettyä ohjelmistoa tässä kyselyssä olivat Mepco, Netvisor, Procountor ja Visma Fivaldi. Vastauksia kyselyyn saatiin yli 500. Joidenkin ohjelmistojen kohdalla vastaajamäärä oli kuitenkin hyvin pieni. Tästä johtuen julkaistuissa tuloksissa nimetään vain parhaiten menestyneet ohjelmistot ja annetaan kokonaiskuva ohjelmistokentästä käyttäjille.

Artikkeli on julkaistu Tilitoimistossa-lehdessä 2/2021 ja on luettavissa verkossa https://tilitoimistossa.taloushallintoliitto.fi/palkkahallinto/palkkaohjelmistoissa-kehityspotentiaalia

Painetussa lehdessä Kuva 6 oli väärässä kohdassa. Se koskee ohjelmistojen hinta-laatusuhteen arviointia.

Tunnisteet

Yhteyshenkilö/-t