Saiko asiakkaasi virheellisen verotuspäätöksen? Voit tuhota sen

Saiko asiakkaasi virheellisen verotuspäätöksen? Voit tuhota sen

Verohallinto on lähettänyt virheellisiä verotuspäätöksiä tämän viikon aikana. Virheestä on uutisoitu laajasti. Virheelliset kirjeet ovat suurelta osin henkilöasiakkaiden verotuspäätöksiä, mutta mukana on myös jonkin verran yritysten verotuspäätöksiä. Virheellisiä verotuspäätöksiä on siis saattanut tulla myös esimerkiksi tilitoimistojen asiakkaille. Kirjeiden tulostus katkaistiin keskiviikkona 7.8. joten virheellisiä verotuspäätöksiä saattaa vielä tulla ensi viikon aikana.

Jos sinä tai asiakkaasi saitte virheellisen verotuspäätöksen, siitä ei tarvitse olla yhteydessä Verohallintoon. Virheellisen kirjeen saaneille lähetetään uusi verotuspäätös. Verohallinto tulee olemaan yhteydessä niihin asiakkaisiin, joiden tietoja on mennyt väärille vastaanottajille. Lisäksi Verohallinto tekee asiasta selvityksen tietosuojavaltuutetulle. Verohallinto kehottaa tuhoamaan virheellisen verotuspäätöksen ja muistuttaa, että tiedot ovat oikein Omaverossa.

Ari Lahdenkauppi

Lehdistön yhteyshenkilö Vt. toimitusjohtaja 050 592 9509