Tulorekisteri-ilmoitusten viiveiden johdosta aiheutuneet arvioverotukset ja veronkorotukset poistetaan automaattisesti kun ilmoitus saapuu

Eräissä tapauksissa tulorekisteri-ilmoitusten viivästysten johdosta OmaVerossa on tehty arvioverotus ja veronkorotus. Arvio ja veronkorotus poistetaan automaattisesti, kun ilmoitus saapuu.

Verohallinnon ohjeessa todetaan seuraavaa:

Verohallinto on lähettänyt kehotuskirjeen, jos emme ole saaneet tulorekisteristä yhtään verokauden palkkatietoilmoitusta tai työnantajan erillisilmoitusta. Jos emme saa ilmoituksia tulorekisteristä viimeistään kirjeessä mainittuna määräpäivänä, arvioimme yrityksesi palkkatiedot ja määräämme verot sekä veronkorotuksen.

Ilmoita puuttuvat tiedot tulorekisteriin, niin poistamme mahdollisen arvion ja veronkorotuksen heti, kun ilmoitukset näkyvät järjestelmässämme. Jos olet antanut ilmoitukset ajallaan, poistamme mahdollisen arvion ja veronkorotuksen, kun saamme ilmoitukset tulorekisteristä.”

Tunnisteet

Yhteyshenkilö/-t

Johtava asiantuntija, taloushallinto Tilisanomat- ja Tilitoimistossa-lehden päätoimittaja 050 597 0223
Markku Ojala

Johtava asiantuntija, verotus 050 586 7973
Eija Männistö

Johtava asiantuntija, henkilöstöhallinto 0400 574 768

Taloushallintoliitto TAL on taloushallinnon palveluja tarjoavien auktorisoitujen tilitoimistojen ja konsulttiyritysten valtakunnallinen toimialajärjestö. Liitto edustaa noin 800 auktorisoitua taloushallinnon yritystä. Jäsenyritykset hoitavat 140 000 suomalaisen pk-yrityksen ja yhteisön taloushallintoa.

Taloushallintoliitto
Salomonkatu 17 A 11. krs