TYVI-palvelut ja Ilmoitin.fi vuonna 2021

TYVI-palvelut ja Ilmoitin.fi vuonna 2021

Katsolle ei jatkoaikaa TYVI-palveluissa

Katson käyttö TYVI-palveluissa päättyy 31.12.2020. Jos teet vielä veroilmoituksia TYVI-palvelun kautta, varmista omalta kirjanpito-ohjelmistotoimittajaltasi tai TYVI-operaattoriltasi, miten veroilmoitukset hoidetaan vuoden 2021 puolella. Verohallinto on jo runsaan vuoden ajan tarjonnut Apitamo PKI -rajapintaa, jonka kautta useimmista kirjanpito-ohjelmistoista voi lähettää suoraan ilmoituksia. (Verohallinnon tiedossa on, että myös TYVI-operaattorit siirtyvät käyttämään tunnistautumisessa Apitamo PKI:ta Katson päättyessä.) Lue lisää Apitamo PKI:sta  tiedotteestamme toukokuulta.

Ilmoitin.fissä käytössä sekä Suomi.fi-tunnistus että Katso 30.4.2021 asti

Kuten muissakin Verohallinnon ilmoituskanavissa, myös Ilmoitin.fi-palvelussa Katso toimii 30.4.2021 asti. Jos tallennat tiedostoja Ilmoitin.fin kautta, tunnistaudu Suomi.fillä tai Katsolla. Ilmoitin.fissä ei pääsääntöisesti ilmoitustilanteessa tarkisteta valtuuksia, joten pelkkä tunnistautuminen riittää.

Taloushallinnon johtava asiantuntija Tilisanomat-lehden päätoimittaja 050 597 0223