Valintakori – merkittävää kehitystä Suomi.fi-valtuuksien hallintaan

DVV on julkaissut hiljattain uuden valintakori-toiminnon Suomi.fi-valtuuksien hallintaan. Ominaisuus on kehitetty tilitoimistojen toiveiden perusteella ja sitä on jo pilotoitu tilitoimistoissa. Palaute on positiivista. Valintakori-toiminto tehostaa tilitoimiston työtä erityisesti silloin, kun asiakasyritysten edustamisvaltuudet on annettu työntekijöittäin.

Suomi.fin valintakori-toiminnalla tilitoimisto voi hoitaa kätevästi esimerkiksi seuraavia tilanteita:

• tilitoimisto haluaa jatkaa asiakkailta saatuja asiointivaltuuksia ennen kuin nykyiset valtuudet päättyvät.
  • tilitoimisto on pyytänyt uudelta asiakkaalta asiointivaltuuksia ja haluaa antaa valmiiksi kyseisen asiakkaan asioita hoitaville työntekijöille edustamisvaltuudet.
  • tilitoimisto on saanut asiakkailta uusia asiointivaltuuksia ja antaa kerralla kaikille kyseistä asiakkuutta hoitaville työntekijöille edustamisvaltuuden uusien asiointivaltuuksien perusteella.
  • asiakkuus on päättynyt ja tilitoimisto haluaa mitätöidä samalla kertaa kaikki asiakkaalta saadut asiointivaltuudet sekä työntekijöille annetut kyseisen asiakkaan edustamisvaltuudet.

Lue lisää DVV:n Suomi.fi-sivuilta kohdasta ”voinko pyytää useita valtuuksia kerralla”. Sivulta esimerkkejä yritysvaltuuksista löydät lisää esimerkkejä valintakorin hyödyntämistavoista.

• suomi.fi

Taloushallinnon johtava asiantuntija Tilisanomat-lehden päätoimittaja 050 597 0223