TCS juoksee Helsinki City Runin Suomen paralympiaurheilijoiden hyväksi

Blogikirjoitus -

TCS juoksee Helsinki City Runin Suomen paralympiaurheilijoiden hyväksi

KUVA: Paralympiakomitea lahjoittaa TCS:lle kiitokseksi tuesta pyörätuolikelaaja Toni Piispasen kilpailunumerolapun vuoden 2014 voitokkaista Euroopan mestaruuskilpailuista. Kuvassa (vas) TCS:n Pohjoismaiden viestintäjohtaja Jirimiko Oranen, Toni Piispanen ja Paralympiakomitean pääsihteeri Tiina Kivisaari.

Tata Consultancy Services (TCS) haluaa kannustaa työntekijöitään hyvinvoinnin ja terveyden vaalimiseen. Sen vuoksi yhtiö osallistuu perinteikkääseen Helsinki City Runiin tänä vuonna 70 juoksijan voimin. Yhtiö haluaa myös vaikuttaa yhteiskunnallisesti tekemällä tapahtuman yhteydessä lahjoituksen tärkeän asian hyväksi. Tämän vuoden Helsinki City Runissa TCS antaa jokaisesta työntekijänsä tapahtumassa juoksemasta kilometristä viisi euroa Suomen Paralympiakomitealle, jonka urheilijat valmistautuvat vuoden 2016 paralympialaisiin Rio de Janeirossa.

TCS:n juoksijat tunnistaa tapahtumassa T-paidasta jonka rinnassa lukee englanniksi: Olemme matkalla Rioon 2016 yhdessä Suomen paralympiajoukkueen kanssa.

”Meille TCS:n tuki tarkoittaa kahta merkittävää asiaa”, sanoo Suomen Paralympiakomitean pääsihteeri Tiina Kivisaari. ”On hienoa että asiamme saa arvokasta näkyvyyttä suuressa yleisötapahtumassa. Lisäksi tuellaan TCS osoittaa edelläkävijyyttä. Yhtiö antaa esimerkkiä yritysmaailmalle panostamalla yhteiskunnallisestikin tärkeän asian auttamiseen.”

TCS on havainnut että vammaisurheilun toimintaedellytysten turvaamisessa on otettu askeleita, mutta työtä riittää yhä kosolti. Osoittamalla tukensa Suomen Paralympiakomitealle TCS haluaa tunnustaa sen työn, mitä komitea tekee koko suomalaisen urheilukulttuurin hyväksi.

”Jokaisen mitalin taustalla on aina suuri joukko ihmisiä”, sanoo Toni Piispanen, joka voitti Lontoon Paralympialaisissa vuonna 2012 kultaa 100 metrin pyörätuolikelauksessa. ”Suomessa kuten maailmallakin paralympialajien suosio on vahvassa kasvussa. Se tarkoittaa että huippujen toimintaedellytykset ovat huomattavasti paremmalla tasolla kuin takavuosina. Urheilua harrastetaan kuitenkin eri tasoilla, ja on tärkeää että mahdollisimman monet saavat mahdollisuuden kehittää itseään pidemmälle urheilijana. Yritysmaailman tuki on meille urheilijoille arvokasta.”

TCS tukee lukuisia maailmanlaajuisia yhteiskunnallisia ohjelmia jotka edistävät taitojen kehitystä, kestävää kehitystä, hyvinvointia ja terveyttä. TCS on Berliinin maratonin, TCS New York -maratonin sekä TCS Amsterdam -maratonin pääsponsori. Viimeksi mainitussa yhtiö tukee myös tapahtuman virallista hyväntekeväisyyskohdetta, syöpätutkimusta edistävää VUmc Cancer Center Amsterdam -organisaatiota.

”Paralympialaisten tähdet ovat ylittäneet niin itsensä kuin vammautumisen aiheuttamat vaikeat esteetkin”, sanoo TCS:n Suomen maajohtaja Ruchikar Dalela. ”Paralympialaisissa nähdään oikeastaan yli-inhimillisiä sankaritarinoita. Niin paralympiasankarit kuin Helsinki City Runiin osallistuvat työntekijämmekin toimivat esimerkkinä yli 319 000 TCS:läiselle ympäri maailman.”