TCS:llä on tyytyväisimmät asiakkaat Euroopassa yhdeksättä vuotta peräkkäin

TCS:llä on tyytyväisimmät asiakkaat Euroopassa yhdeksättä vuotta peräkkäin

Tata Consultancy Services sijoittui ensimmäiseksi Whitelane Researchin kyselytutkimuksessa yhdeksättä vuotta peräkkäin. 84 % asiakkaista on tyytyväisiä TCS:ään, kun toimialan keskiarvo on 75 %.

Helsinki, 3.2.2022: Tata Consultancy Services (TCS) on sijoittunut asiakastyytyväisyydessä ensimmäiseksi Euroopassa, kertoo riippumaton Whitelane Researchin kysely, jossa haastateltiin johtajia Euroopan suurimmista IT-palveluita hankkivista organisaatioista.

Whitelane Researchin IT-hankintatutkimus 2021/2022 perustuu vastauksiin, jotka on saatu 1 800 tietohallintojohtajalta ja johtavalta yrityspäättäjältä 12 Euroopan maasta. Tutkimus tarkasteli yli 4000 IT-palveluihin liittyvää asiakassuhdetta yhdeksällä mittarilla.

TCS on saanut ensimmäisen sijan asiakastyytyväisyydessä yhdeksän vuotta peräkkäin. Kokonaistyytyväisyysaste on 84 %, kun alan keskiarvo on 75 %. Lisäksi TCS on kasvattanut etumatkaansa lähimpään kilpailijaansa edellisvuoden yhdestä prosenttiyksiköstä neljään prosenttiyksikköön.

TCS sai vahvan tuloksen useilla alueilla:

• Keskeiset suorituskykymittarit (KPI): TCS voitti vertailun pilvikyvykkyydessä ja palvelun laadussa, ja oli kolmen parhaan joukossa innovaatioissa, liiketoiminnan ymmärryksessä, asiakkuuksien hallinnassa ja sopimusten joustavuudessa.

• IT-asiantuntemus: TCS voitti vertailun kaikki IT-osa-alueet, mukaan lukien sovelluskehityksen, ylläpidon, testauksen, datakeskukset, infrastruktuurin hallinnan ja loppukäyttäjäpalvelut.

• Vuosisopimusten arvo: TCS voitti vertailun asiakastyytyväisyydessä niin alle viiden kuin yli viiden miljoonan euron sopimuksissa.

• Eri toimialat: TCS voitti vertailun pankki- ja vakuutuspalveluissa, energiassa ja muissa yleishyödyllisissä palveluissa sekä liikenteessä ja logistiikassa.

”Meille on suuri ilo saada eurooppalaisilta asiakkailtamme hieno tunnustus yhdeksättä kertaa peräkkäin. Se todistaa, että olemme mukautuva kumppani, johon asiakkaamme luottavat hakiessaan kasvua ja uudistaessaan liiketoimintaansa. Tunnustus kannustaa meitä jatkamaan monipuolisen osaajajoukkomme kasvattamista, jotta ylittäisimme asiakkaidemme odotukset myös jatkossa”, sanoo TCS:n Euroopan johtaja Sapthagiri Chapalapalli.

TCS:n asiakkaisiin lukeutuu muun muassa pohjoismainen lentoyhtiö SAS. Koronapandemia iski ilmailualaan ensimmäisten joukossa, ja ilmailuala on todennäköisesti niiden toimialojen joukossa, jotka palaavat viimeisinä normaalitilaan. ”TCS on ollut SAS:ille todellinen strateginen kumppani, kun koronapandemia vei toimialamme ja koko maailman syvään kriisiin. TCS auttoi meitä nopeuttamaan kehitystyötämme ja vahvistamaan resilienssiämme, ja sitoutui tukemaan toimintaamme jopa entistä vahvemmin”, kiittää SAS:n tietohallintojohtaja Charlotte Svensson.

TCS on auttanut eurooppalaisia asiakkaitaan kasvamaan ja uudistamaan liiketoimintaansa jo vuodesta 1975 lähtien. Tällä hetkellä se tarjoaa ratkaisuja yli 350 asiakkaalle Euroopassa. TCS työllistää noin 15 500 konsulttia 21 Euroopan maassa. Yhtiö suunnittelee palkkaavansa lisää eurooppalaisia työntekijöitä lähivuosina, ja se avasi esimerkiksi viime vuonna Amsterdamissa Pace Port -innovaatio- ja tutkimuskeskuksen. TCS valittiin äskettäin Euroopan huipputyönantajaksi Top Employers Institute -tutkimuksessa, ja siitä on tullut tutkimusyritys Brand Financen mukaan maailman toiseksi arvokkain IT-palvelubrändi.

Euroopan laajuisen raportin lisäksi Whitelane Research julkaisee vuoden aikana myös yksittäisiä maakohtaisia raportteja.

TCS on globaali IT-palveluita ja liiketoimintaratkaisuja tarjoava yhtiö, joka on toiminut monien maailman suurimpien yritysten muutoskumppanina jo yli 50 vuoden ajan. TCS hyödyntää teknologiaratkaisuissaan yhtiön ainutlaatuista Location Independent Agile™ -toimitusmallia.

TCS on osa Tata-konsernia, joka on Intian suurin teollinen monialayritys. TCS työllistää lähes 560 000 huippupätevää konsulttia 46 maassa ja sen liikevaihto oli 31.3.2021 päättyneellä tilikaudella 22,2 miljardia Yhdysvaltain dollaria. TCS on listattu BSE- ja National Stock Exchange -pörsseissä Intiassa. TCS:n proaktiivinen asennoituminen ilmastonmuutokseen ja palkittu työ yhteisöjen hyväksi eri puolilla maailmaa on tuonut yhtiölle aseman merkittävissä kestävän kehityksen mittareissa, kuten Dow Jones Sustainability Index (DJSI), MSCI Global Sustainability Index ja FTSE4Good Emerging Index. Lisätietoja osoitteessa www.tcs.com ja Twitterissä @TCS.

TCS on toiminut Pohjoismaissa vuodesta 1991. Yrityksen suomalaisia, ruotsalaisia, norjalaisia ja tanskalaisia asiakkaita palvelee kaikkiaan 20 000 asiantuntijaa. Viimeksi kuluneiden 12 vuoden aikana TCS:n asiakkaat ovat joka vuosi valinneet yrityksen parhaaksi IT-konsultointipalvelujen toimittajaksi Pohjoismaissa. TCS on myös saanut huipputyönantajan Top Employer -tunnustuksen Euroopassa kaksi vuotta peräkkäin.