TCS maailman suurimman maastojuoksutapahtuman Lidingöloppetin kumppaniksi

TCS maailman suurimman maastojuoksutapahtuman Lidingöloppetin kumppaniksi

• TCS:stä ruotsalaisen klassikkokisan pääsponsori
  • Juoksun uusi nimi on TCS Lidingöloppet
  • TCS:n aiempiin kumppanuuksiin kuuluvat mm. New Yorkin, Amsterdamin ja Lontoon maratonit

IT-palvelutalo Tata Consultancy Services (TCS) on solminut viisivuotisen kumppanuussopimuksen Lidingöloppetin, maailman suurimpana maastojuoksutapahtumana pidetyn ruotsalaisen juoksukisan kanssa. TCS:stä tulee tapahtuman pääsponsori ja virallinen teknologiakumppani.

Tukholman tuntumaan sijoittuva Lidingöloppet on vuodesta 1965 lähtien järjestetty 30 kilometrin maastojuoksukilpailu, joka juostaan syyskuussa. TCS sponsoroi sekä vaativan pääkisan että sisartapahtumat: Lidingöloppet 15 (15 kilometriä), Lidingöruset (1,7–4 km erityistä tukea tarvitseville), Lidingörullet (2 km pyörätuolia käyttäville) sekä Lilla Lidingöloppet (1,7–6 km lapsille).

Tapahtumassa on kaikkiaan kahdeksan eri kilpaluokkaa, joihin osallistuu yhteensä 45 000 juoksijaa. Eniten osallistujia tulee Pohjoismaista, mutta juoksijoita on mukana yli 35 eri maasta. Koko tapahtuman osallistujamäärä on yli 100 000 ihmistä, kun sekä yleisö että kilpailijat lasketaan mukaan.

TCS:n aiempiin kumppanuuksiin kuuluu kahdeksan maailmanlaajuisesti merkittävää juoksukisaa, kuten TCS Amsterdam Marathon, TCS New York City Marathon ja TCS World 10k Bengaluru. Alkuvuodesta julkistettiin myös teknologiakumppanuus Virgin Money London Marathonin kanssa. TCS tarjoaa kisaajille älypuhelinsovelluksen, joka antaa käytännöllistä kisainformaatiota sekä seurantadataa omasta suorituksesta juoksun aikana.

"TCS haluaa tukea toiminta-alueidensa paikallisia yhteisöjä, ja Lidingöloppetin keskeiset arvot ovat meille läheisiä. TCS Lidingöloppet on saman kaltainen muiden maratonkumppanuuksiemme kanssa, mutta ihmisten ja luonnon välistä yhteyttä korostavalla pohjoismaisella vivahteella. Digiosaamisellamme voimme parantaa juoksijoiden kisakokemusta. Mikä parasta, pääsemme myös mukaan juoksemaan asiakkaidemme ja kumppaneidemme kanssa. Aion itse ehdottomasti osallistua juoksuun", kertoo TCS:n Pohjoismaiden johtaja Amit Bajaj.

"Uskomme kumppanuuden TCS:n kanssa auttavan meitä tekemään TCS Lidingöloppetista entistäkin arvostetumman maailmanluokan juoksutapahtuman. TCS on sitoutunut urheiluun, terveyteen ja hyvinvointiin, joten se on meille luonnollinen kumppani. Lisäksi meitä yhdistää sitoutuminen yhteiskuntavastuuseen. Seuraavat viisi vuotta teemme tiivistä yhteistyötä tapahtuman kehittämiseksi ja tarjotaksemme entistä hienompia elämyksiä niin kisaajille kuin katsojillekin", sanoo TCS Lidingöloppetin hallituksen puheenjohtaja Staffan Movin.

TCS:n tavoitteena on edistää hyvinvointia ja terveellisiä elämäntapoja digiteknologian keinoin. Yrityksellä on muun muassa oma sisäinen juoksuohjelma, Fit4Life. TCS tekee lahjoituksen hyväntekeväisyyteen jokaisesta liikutusta kilometristä tai tunnista, jotka on kirjattu Fit4Life-sovellukseen. Tällä hetkellä kirjattuna on jo yli kuusi miljoonaa kilometriä, eli 150 kierrosta maapallon ympäri.

TCS
Jirimiko Oranen, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Pohjoismaat

jirimiko.oranen@tcs.com

Lidingöloppet

Tomas Hoszek, General Manager

tomas.hoszek@lidingoloppet.se

+46 070-513 44 88

TCS Nordic

TCS on toiminut Pohjoismaissa vuodesta 1991 ja investoinut markkina-alueeseen asiakkaidensa eduksi. Yhtiö palvelee johtavia pohjoismaisia yrityksiä noin yhdeksäntuhannen Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja yhtiön globaalissa toimitusverkostossa työskentelevän ammattilaisen voimin. TCS on kolminkertaistanut liikevaihtonsa Pohjoismaissa vuodesta 2010 ja lisännyt merkittävästi paikallisten työntekijöidensä määrää. Yhtiö on voittanut pohjoismaisen asiakastyytyväisyystutkimuksen seitsemänä viime vuonna (KPMG sekä Whitelane Research/PA Consulting). TCS:n asiakkaita ovat monet johtavat pohjoismaiset yritykset, kuten Ericsson, TDC, ABB, Telenor, NETS ja DNB. Vuonna 2016 Top Employer -instituutti myönsi TCS:lle parhaan eurooppalaisen työnantajan tunnustuksen jo neljännen kerran peräkkäin. Pohjoismaista Ruotsi, Tanska ja Norja kuuluivat markkinoihin, joilla TCS saavutti kärkipaikan.

Tata Consultancy Services tarjoaa IT-palveluja, konsultointia ja liiketoiminnan ratkaisuja. Yhtiö tuottaa globaaleille yrityksille tuloksia ja toimitusvarmuutta, johon mikään muu yritys ei yllä. TCS tarjoaa asiakkailleen konsultointiin perustuvia IT-, BPS-, infrastruktuuri-, suunnittelu- sekä testaus- ja laadunvarmistuspalveluja. Toimitusvarmuuden taustalla on yhtiön ainutlaatuinen Global Network Delivery Model™ -malli. TCS on osa Tata-ryhmää, joka on Intian suurin teollinen monialayritys. TCS työllistää yli 353 000 konsulttia 46 maassa ja sen liikevaihto oli 31.3.2016 päättyneellä tilikaudella 16,5 miljardia Yhdysvaltain dollaria. TCS on listattu National Stock Exchange- ja Bombay Stock Exchange -pörsseissä Intiassa. Lisätietoja osoitteesta www.tcs.com.

Seuraa Twitterissä.
Tilaa TCS:n tiedotteet RSS-syötteenä.