TCS:n CodeVita-kilpailu Guinnessin ennätystenkirjaan maailman suurimpana ohjelmointikilpailuna

Tata Consultancy Servicesin maailmanlaajuiseen ohjelmointihaasteeseen osallistui yli 136 000 kilpailijaa eri puolilta maailmaa. Kilpailun voitti Ben Alexander Mirtchouk Yhdysvalloista.

HELSINKI, 27. huhtikuuta 2021: Tata Consultancy Services (TCS), maailman johtava IT-palvelutalo, järjesti tänä vuonna yhdeksättä kertaa TCS CodeVita -kilpailun maailman parhaille tietojenkäsittelyn opiskelijoille. Kilpailu keräsi yhteensä 136 054 osallistujaa 34 eri maasta ja saavutti siten Guinnessin maailmanennätyksen maailman suurimpana ohjelmointikilpailuna.

Vuoden 2021 TCS CodeVita haastoi korkeakouluopiskelijat mittelemään taitojaan ja soveltamaan ohjelmointikykyjään monimutkaisten ongelmien ratkaisemiseen kuuden tunnin aikana.

Kilpailun voittajaksi selviytyi yhdysvaltalainen Ben Alexander Mirtchouk, joka opiskelee New Jerseyn Stevens Institute of Technologyssa. Voittaja saa palkinnoksi 10 000 dollarin rahapalkinnon, toiseksi sijoittunut koodari 7 000 dollaria ja kolmas 3 000 dollaria. Kolmikolle tarjotaan myös TCS:llä harjoittelupaikat, joissa he pääsevät työskentelemään yhdessä TCS:n teknologia-asiantuntijoiden kanssa.

”Olemme äärimmäisen iloisia, että opiskelijoille suunnattu ohjelmointikilpailumme TCS CodeVita saavutti Guinnessin maailmanennätyksen. Vielä ilahduttavampaa on, että niin monta nuorta teknologiaosaajaa osallistui kilpailuumme tänä vuonna”, sanoo TCS:n Euroopan innovaatiojohtaja Tommi Mäkinen. ”TCS:lle ja koko alalle on äärimmäisen tärkeää, että löydämme nuoria, teknologiasta kiinnostuneita lahjakkuuksia, ja kilpailu on meille tapa ruokkia tätä kiinnostusta. Henkilökohtaisesti toivon, että näkisimme myös pohjoismaista osaamista seuraavan TCS CodeVita -kilpailun kärkisijoilla.”

CodeVita-kilpailu järjestettiin ensimmäistä kertaa vuonna 2012 edistämään lupaavien ohjelmointilahjakkuuksien löytämistä ja ohjelmoinnin tunnettuutta. CodeVita-kilpailu on osa nousevaa rekrytoinnin pelillistämisen trendiä, sillä kilpailu on johtanut jo yli 11 000 työtarjoukseen ja satoihin harjoitteluihin TCS:llä.

Lisätietoa englanninkielisessä tiedotteessa sekä osoitteessa https://www.tcscodevita.com/.

TCS on osa Tata-konsernia, joka on Intian suurin teollinen monialayritys. TCS työllistää yli 488 000 huippupätevää konsulttia 46 maassa ja sen liikevaihto oli 31.3.2021 päättyneellä tilikaudella 22,2 miljardia Yhdysvaltain dollaria. TCS on listattu BSE- ja National Stock Exchange -pörsseissä Intiassa. TCS:n proaktiivinen asennoituminen ilmastonmuutokseen ja palkittu työ yhteisöjen hyväksi eri puolilla maailmaa on tuonut yhtiölle aseman merkittävissä kestävän kehityksen mittareissa, kuten Dow Jones Sustainability Index (DJSI), MSCI Global Sustainability Index ja FTSE4Good Emerging Index. Lisätietoja osoitteesta www.tcs.com.

TCS on toiminut Pohjoismaissa vuodesta 1991. Yrityksen suomalaisia, ruotsalaisia, norjalaisia ja tanskalaisia asiakkaita palvelee kaikkiaan 17 500 asiantuntijaa. Viimeksi kuluneiden 12 vuoden aikana TCS:n asiakkaat ovat joka vuosi valinneet yrityksen parhaaksi IT-konsultointipalvelujen toimittajaksi Pohjoismaissa. TCS on myös saanut huipputyönantajan Top Employer -tunnustuksen Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa.