TCS on nimetty vuoden huipputyönantajaksi Suomessa

TCS on nimetty vuoden huipputyönantajaksi Suomessa

Top Employer -tunnustus on osoitus TCS:n investoinneista työntekijöidensä hyvinvoinnin ja osaamisen kehittämiseen sekä yhtiön aktiivisista toimista kansalaisten digitaitojen vahvistamiseksi.

Globaali IT-palvelutalo Tata Consultancy Services (TCS) on saanut Top Employers -instituutin huipputyönantajatunnustuksen Suomessa neljättä vuotta peräkkäin. Euroopassa TCS sai tunnustuksen jo 12. peräkkäisen kerran.

Top Employers -instituutti arvioi ja sertifioi organisaatioita vuosittain HR Best Practices -kyselyn perusteella. Kyselyssä käsitellään henkilöstöjohtamiseen liittyviä aiheita, kuten henkilöstöstrategiaa, työympäristöä, työntekijöiden rekrytointia ja kouluttamista, hyvinvointia sekä monimuotoisuutta, yhdenvertaisuutta ja inkluusiota.

”Olen erittäin iloinen Suomen TCS:n saamasta Top Employer -palkinnosta vuonna 2024. Tunnustus on osoitus panostuksistamme siihen, että jokainen TCS:n työntekijä kokee uransa antoisana ja merkityksellisenä sekä saa koulutusta ja tukea hyödyntääkseen taitojaan täysimääräisesti”, sanoo TCS:n Suomen maajohtaja Subhadipta Samantray. ”Työntekijämme ovat tärkein voimavaramme ja vahvuutemme – heidän ansiostaan voimme tarjota asiakkaillemme Suomessa alan laadukkaimpia palveluita. Investoimme henkilöstömme kehittymiseen ja hyvinvointiin myös jatkossa.”

TCS sai Euroopassa tunnustusta myös siitä, että yhtiö on vahvistanut työntekijöidensä teknologiataitoja muun muassa generatiivisen tekoälyn osalta sekä osallistunut yhteiskunnallisiin hankkeisiin, jotka tukevat erilaisista sosioekonomisista taustoista tulevien ihmisten pyrkimyksiä uralle IT-alalla.

Osana toimiaan digitaitojen vahvistamiseksi TCS on muun muassa:

• Ottanut osaa EU:n Pact of Skills -hankkeeseen, joka kannustaa julkisia ja yksityisiä sidosryhmiä ottamaan osaa kansalaisten taitojen kehittämiseen
  • Kouluttanut yli 150 000 työntekijäänsä generatiivisen tekoälyn perusteisiin
  • Työskennellyt sen eteen, että 25 000 TCS:n työntekijää saisi Amazon Web Servicesin (AWS) generatiivisen tekoälyn palvelujen sertifikaatin
  • Lanseerannut useita STEM-hankkeita tulevaisuuden teknologiaosaajien tukemiseksi ja uramahdollisuuksien luomiseksi IT-alalle.

”Poikkeukselliset ajat tuovat esiin ihmisten ja organisaatioiden parhaat puolet, mitä olemme todistaneet Top Employers -sertifiointiohjelmassa: vuoden 2024 tunnustuksen saaneet yritykset ovat suoriutuneet erinomaisesti. Palkitut työnantajat ovat näyttäneet, että he välittävät työntekijöidensä kehittymisestä ja hyvinvoinnista. Näin he luovat parempaa työelämää. Olemme ylpeitä voidessamme juhlistaa tämän vuoden huipputyönantajia”, Top Employers Instituten toimitusjohtaja David Plink sanoo.

Top Employers -instituutti on sertifioinut 2 052 organisaatiota 121 maassa.

TCS on globaali IT-palveluita, konsultointia ja liiketoimintaratkaisuja tarjoava yhtiö, joka on toiminut monien maailman suurimpien yritysten muutoskumppanina jo yli 55 vuoden ajan.

TCS on osa Tata-konsernia, joka on Intian suurin teollinen monialayritys. TCS työllistää noin 614 000 huippupätevää konsulttia 55 maassa ja sen liikevaihto oli 31.3.2023 päättyneellä tilikaudella 27,9 miljardia Yhdysvaltain dollaria. TCS on listattu BSE- ja National Stock Exchange -pörsseissä Intiassa. TCS:n proaktiivinen asennoituminen ilmastonmuutokseen ja palkittu työ yhteisöjen hyväksi eri puolilla maailmaa on tuonut yhtiölle aseman merkittävissä kestävän kehityksen mittareissa, kuten MSCI Global Sustainability Index ja FTSE4Good Emerging Index.

TCS on toiminut Pohjoismaissa vuodesta 1991. Yrityksen suomalaisia, ruotsalaisia, norjalaisia ja tanskalaisia asiakkaita palvelee kaikkiaan 20 000 asiantuntijaa. Viimeksi kuluneiden 14 vuoden aikana TCS:n asiakkaat ovat joka vuosi valinneet yrityksen parhaaksi IT-konsultointipalvelujen toimittajaksi Pohjoismaissa. TCS on myös saanut huipputyönantajan Top Employer -tunnustuksen Suomessa neljä vuotta peräkkäin.