TCS tekee suuria investointeja tekoälyyn: aikoo kouluttaa 25 000 asiantuntijaa ja julkisti uuden generatiivisen tekoälyn palvelutarjooman

Tata Consultancy Servicesin Generative AI Enterprise Adoption -palvelutarjooma toimii Microsoftin pilvialustalla. Se auttaa asiakkaita kasvattamaan ja uudistamaan liiketoimintaa innovaatioiden ja generatiivisen tekoälyn avulla.

HELSINKI, 7.7.2023: Globaali IT-palvelutalo Tata Consultancy Services (TCS) on syventänyt yhteistyötään Microsoftin kanssa generatiivisen tekoälyn parissa. TCS laajentaa Azure OpenAI -osaamistaan ja lanseeraa Microsoftin pilvialustalla uuden Generative AI Enterprise Adoption -palvelukokonaisuuden.

Yli 50 000 tekoälyasiantuntijansa ja erillisen Microsoft-liiketoimintayksikkönsä asiantuntemuksen tukemana TCS on auttanut asiakkaita hyödyntämään tekoälyä TCS:n Microsoftin pilvialustalla toimivien data-analytiikka- ja tekoälypalvelujen avulla. TCS on Microsoftin tekoälyneuvoston jäsen, saanut Microsoftin data ja tekoäly -ratkaisukumppanin nimikkeen sekä saavuttanut Azure-pohjaisen tekoälyn, koneoppimisen ja analytiikan erikoistumisnimikkeitä (Microsoft Specializations). TCS:n Microsoft-liiketoimintayksikkö aikoo nyt kouluttaa ja sertifioida 25 000 työntekijää Azure OpenAI -asiantuntijoiksi, jotta he voivat vauhdittaa asiakkaiden generatiivisen tekoälyn käyttöönottoa liiketoiminnan tukena.

Lisäksi TCS on lanseerannut Generative AI Enterprise Adoption -palvelutarjooman, jonka käyttämä muutoskehys yhdistää TCS:n toimialaosaamisen ja Azure OpenAI -asiantuntemuksen. Nämä generatiivisen tekoälyn palvelut auttavat asiakkaita parantamaan asiakaskokemusta, ottamaan käyttöön uusia liiketoimintamalleja, kasvattamaan liikevaihtoa ja tehostamaan tuottavuutta. Muutoskehyksen avulla TCS ja asiakastiimit voivat yhdessä muun muassa ideoida tekoälypohjaisia ratkaisuja kriittisimpiin liiketoimintahaasteisiin, kehittää proof-of-concept-tason Azure OpenAI -ratkaisuja, luoda ratkaisujen toteutuksen tiekarttoja, kouluttaa tekoälymalleja, rakentaa riittävän vahvoja turvamekanismeja ja ottaa ratkaisut käyttöön.

TCS tukee asiakkaita myös ohjelmistokehityksen kiihdyttämisessä ja sovelluskehittäjien tuottavuuden tehostamisessa tarjoamalla neuvonanto-, asennus- ja käyttöönottopalveluja GitHub Copilotiin liittyen. GitHub Copilot on Azure OpenAI:n kielimalleihin perustuva generatiivista tekoälyä hyödyntävä työkalu, joka auttaa sovelluskehittäjiä tuottamaan koodia entistä nopeammin ja vaivattomammin.

Azure OpenAI:n lisäksi TCS kehittää myös omaa generatiivisen tekoälyn tuote- ja alustavalikoimaansa.

”Generatiivinen tekoäly mullistaa sen, miten yritykset voivat kasvattaa liikevaihtoa, luoda uusia innovaatioita ja olla tuottavampia. Se tulee todella muuttamaan liiketoimintaa mahdollistamalla kaiken tekemisen aiempaa nopeammin, paremmin ja kustannustehokkaammin”, kertoo TCS:n Microsoft-liiketoimintayksikön johtaja Siva Ganesan. ”TCS:n Azure-pohjaisen Generative AI Enterprise Adoption -tarjooman ansiosta yhteiset asiakkaamme voivat löytää uusia kasvumahdollisuuksia ja käynnistää innovaatiotyön TCS:n tekoälyasiantuntemuksen ja syvällisen Microsoftin pilviosaamisen tuella.”

TCS:n Azure-pohjainen Generative AI Enterprise Adoption -palvelukokonaisuus tarjoaa asiakkaille tietoja ja resursseja, joita yritykset tarvitsevat vauhdittaakseen innovointia ja liiketoiminnan kasvua generatiivisen tekoälyn avulla”, sanoo Microsoftin Global System Integrators and Advisory Partners -liiketoiminnasta vastaava johtaja Kelly Rogan.

TCS:llä työskentelee yli 50 000 Microsoft-sertifioitua asiantuntijaa, ja yhtiö on toimittanut yli 1 000 Azure-toteutusta sadoille asiakkaille ympäri maailman. TCS on yksi Microsoft-ekosysteemin tunnustetuimmista kumppaneista, ja vuonna 2022 yhtiö sai kolme Microsoftin globaalia Vuoden Kumppani -tunnustusta. TCS on saavuttanut ratkaisukumppanin nimikkeen kaikilla kuudella ratkaisualueella sekä 17 Microsoft Advanced Specialization -erikoistumista, minkä lisäksi yhtiölle on myönnetty Microsoft Azure Expert Managed Service Provider -sertifikaatti. TCS on myös Microsoft Business Applications 2022/2023 Inner Circle -kumppaniverkoston jäsen

Lisätietoa uudesta generatiivisen tekoälyn palvelutarjoomasta on saatavilla englanniksi TCS:n verkkosivustolla osoitteessa https://www.tcs.com/what-we-do/services/cloud/microsoft/solution/tcs-generative-ai-enterprise-adoption-azure.

Kuvalähde: Steve Johnson, Unsplash

TCS on globaali IT-palveluita, konsultointia ja liiketoimintaratkaisuja tarjoava yhtiö, joka on toiminut monien maailman suurimpien yritysten muutoskumppanina jo yli 55 vuoden ajan.

TCS on osa Tata-konsernia, joka on Intian suurin teollinen monialayritys. TCS työllistää noin 614 000 huippupätevää konsulttia 55 maassa ja sen liikevaihto oli 31.3.2023 päättyneellä tilikaudella 27,9 miljardia Yhdysvaltain dollaria. TCS on listattu BSE- ja National Stock Exchange -pörsseissä Intiassa. TCS:n proaktiivinen asennoituminen ilmastonmuutokseen ja palkittu työ yhteisöjen hyväksi eri puolilla maailmaa on tuonut yhtiölle aseman merkittävissä kestävän kehityksen mittareissa, kuten MSCI Global Sustainability Index ja FTSE4Good Emerging Index.

TCS on toiminut Pohjoismaissa vuodesta 1991. Yrityksen suomalaisia, ruotsalaisia, norjalaisia ja tanskalaisia asiakkaita palvelee kaikkiaan 20 000 asiantuntijaa. Viimeksi kuluneiden 14 vuoden aikana TCS:n asiakkaat ovat joka vuosi valinneet yrityksen parhaaksi IT-konsultointipalvelujen toimittajaksi Pohjoismaissa. TCS on myös saanut huipputyönantajan Top Employer -tunnustuksen Suomessa kolme vuotta peräkkäin.