Kuva: Marek Piwnicki, Unsplash

TCS vahvistaa tekoälyosaamistaan – lanseeraa generatiivisen tekoälyn praktiikan yhteistyössä AWS:n kanssa

TCS AWS GenAI -praktiikka rakentaa vastuullisia tekoälypalveluita kaikille toimialoille. Maailman suurin franchising-hotelliketju Wyndham Hotels & Resorts laajentaa strategista kumppanuuttaan TCS:n ja AWS:n kanssa hyödyntääkseen generatiivisen tekoälyn palveluita digitalisaatiomatkallaan.

HELSINKI, 7.12.2023: Globaali IT-palvelutalo Tata Consultancy Services (TCS) on lanseerannut generatiivisen tekoälyn praktiikan yhteistyössä Amazon Web Servicesin (AWS) kanssa. TCS AWS GenAI auttaa organisaatioita hyödyntämään AWS:n generatiivisen tekoälyn palveluja liiketoiminnan kehittämisessä ja arvonluonnissa.

TCS on auttanut asiakkaita eri toimialoilla kokeilemaan generatiivista tekoälyä keskeisissä toiminnoissa proof of concept- ja pilottihankkeiden avulla. Hyödyntämällä syvällistä toimialaymmärrystään yhtiö on kehittänyt myös laajan generatiivisen tekoälyn käyttötapaushakemiston.

TCS on kouluttanut jo yli 100 000 työntekijäänsä generatiivisen tekoälyn perusteisiin ja kehittää heidän tekoälyosaamistaan jatkuvasti. Uuden praktiikan myötä yhtiön tavoitteena on saada yli 25 000 työntekijälleen sertifiointi AWS:n generatiivisen tekoälyn palveluihin.

”Jotta generatiivisen tekoälyn ratkaisut ovat luotettavia ja käyttöönotto sujuvaa ja tehokasta, teknologiaa tulee lähestyä monesta näkökulmasta luovuuden, tuottavuuden ja liiketoimintahyödyn kautta. Merkittävät generatiivisen tekoälyn osaamiseen tekemämme investoinnit, vahva kumppanuutemme AWS:n kanssa sekä ymmärrys asiakkaiden liiketoiminnasta auttaa asiakkaitamme hyödyntämään generatiivisen tekoälyn kaikki mahdollisuudet kokonaisvaltaisesti kasvun ja digitalisaation tukena”, TCS:n AI.Cloud-yksikön varajohtaja Krishna Mohan kertoo.

TCS:n AWS GenAI -praktiikka auttaa yrityksiä valitsemaan omalle liiketoiminnalleen parhaiten sopivat ratkaisut, skaalaamaan ne nopeasti ja uudistamaan liiketoimintaa AWS:n palveluiden, kuten Amazon Bedrockin avulla. TCS:n konsultit auttavat asiakkaita hyödyntämään lisäarvoa vahvimmin luovia käyttötapauksia liiketoiminnassaan sekä kokeilemaan ja innovoimaan yhdessä erilaisia generatiivisen tekoälyn sovelluksia.

TCS tarjoaa yrityksille kattavan valikoiman generatiivisen tekoälyn palveluita ja ratkaisuja, mukaan lukien konsultointi ja neuvonanto, ratkaisujen suunnittelu ja testaus, laajojen kielimallien kouluttaminen ja lisäopetus, rajoitteiden määrittäminen kielimallin käyttöön, jatkuva ylläpito sekä projektitoteutukset. TCS kehittää myös vastuullisen tekoälyn viitekehystä, joka auttaa yrityksiä käyttämään generatiivista tekoälyä eettisesti ja turvallisesti. TCS auttaa asiakasorganisaatioita myös ottamaan käyttöön Amazon CodeWhisperer-työkalun, joka tuottaa koodiehdotuksia generatiivisella tekoälyllä ja säästää siten koodaajien aikaa sekä parantaa koodin laatua.

”Generatiivinen tekoäly on yksi tämän sukupolven vallankumouksellisimmista teknologioista. Sen avulla yritykset voivat uudistaa asiakaskokemusta, parantaa työntekijöiden tuottavuutta ja tehostaa toimintaa. AWS:n tavoite on tuoda tekoäly kaikkien organisaatioiden saataville koosta ja toimialasta riippumatta. Kun AWS:n ja TCS:n yhteistyön syventyy generatiivisen tekoälyn praktiikan myötä, entistä useammat asiakkaat voivat ottaa generatiivisen tekoälyn helposti ja nopeasti käyttöön ja hyödyntää sitä liiketoiminnassaan,” AWS:n generatiivisen tekoälyn johtaja Vasi Philomin toteaa.

Maailman suurin hotellifranchise ottaa uuden askeleen tekoälyn ja AWS-pilven hyödyntämisessä

Maailman suurin hotellialan franchising-ketju Wyndham Hotels & Resorts on laajentanut strategista kumppanuuttaan TCS:n kanssa. Konsernin ydinjärjestelmien hallinnointiin ja yhtiön AWS-pilvisiirtymään keskittyvään muutoshankkeeseen tullaan sisällyttämään myös AWS:n generatiivisen tekoälyn palvelut. Ketjulla on noin 9 100 hotellia yli 95 maassa ja se hallinnoi 24 globaalia hotellibrändiä.

”Wyndham digitalisoituu tällä hetkellä voimakkaasti, mikä edistää päämääräämme tehdä hotellimatkustaminen mahdolliseksi kaikille. Yhteistyössä TCS:n ja AWS:n kanssa olemme siirtäneet järjestelmämme pilveen ja investoimme lisää datan standardointiin. Nämä investoinnit luovat perustan tuleville innovaatioille ja varmistavat, että Amazonin generatiivisen tekoälyn palvelut lunastavat lupauksensa”, Wyndham Hotels & Resortsin tietohallintojohtaja Scott Strickland kertoo.

Lue lisää TCS:n AWS-palvelutarjonnasta ja -pätevyyksistä TCS:n englanninkieliseltä sivustolta.

TCS on globaali IT-palveluita, konsultointia ja liiketoimintaratkaisuja tarjoava yhtiö, joka on toiminut monien maailman suurimpien yritysten muutoskumppanina jo yli 55 vuoden ajan.

TCS on osa Tata-konsernia, joka on Intian suurin teollinen monialayritys. TCS työllistää noin 614 000 huippupätevää konsulttia 55 maassa ja sen liikevaihto oli 31.3.2023 päättyneellä tilikaudella 27,9 miljardia Yhdysvaltain dollaria. TCS on listattu BSE- ja National Stock Exchange -pörsseissä Intiassa. TCS:n proaktiivinen asennoituminen ilmastonmuutokseen ja palkittu työ yhteisöjen hyväksi eri puolilla maailmaa on tuonut yhtiölle aseman merkittävissä kestävän kehityksen mittareissa, kuten MSCI Global Sustainability Index ja FTSE4Good Emerging Index.

TCS on toiminut Pohjoismaissa vuodesta 1991. Yrityksen suomalaisia, ruotsalaisia, norjalaisia ja tanskalaisia asiakkaita palvelee kaikkiaan 20 000 asiantuntijaa. Viimeksi kuluneiden 14 vuoden aikana TCS:n asiakkaat ovat joka vuosi valinneet yrityksen parhaaksi IT-konsultointipalvelujen toimittajaksi Pohjoismaissa. TCS on myös saanut huipputyönantajan Top Employer -tunnustuksen Suomessa kolme vuotta peräkkäin.