TCS vauhdittaa liikenteen sähköistymistä – Jaguar TCS Racing -tiimi hakee Formula E -maailmanmestaruutta Lontoon osakilpailuissa

Lontoossa ajetaan 30.–31. heinäkuuta Formula E -luokan osakilpailuja. Jaguar TCS Racing -tiimin kumppanina TCS hyödyntää kilparadalta saatavaa dataa sekä laajaa osaamista, joka yhtiölle on kertynyt työskentelystä sähköautoalan johtavien toimijoiden kanssa.

HELSINKI, 26.7.2022. Sähköautot ovat tulevaisuuden liikkumismuoto. Globaali IT-palveluyhtiö Tata Consultancy Servicesin (TCS) solmima monivuotinen kumppanuus Jaguar TCS Racing -tiimin kanssa vahvistaa tutkimusta ja innovaatiotyötä muun muassa edistyksellisten sähköautoteknologioiden parissa. TCS hyödyntää yhteistyössä teknologista asiantuntijuuttaan ja kokemustaan sähköautoalasta.

”Olemme maailmanlaajuinen organisaatio, jolla on yli puoli miljoonaa työntekijää. Siksi TCS:llä on velvollisuus näyttää tietä kohti vastuullisempaa tulevaisuutta teknologian avulla. Kumppanuutemme Jaguar TCS Racing -tallin kanssa mahdollistaa tutkimus- ja kehitystyön sähköisen autourheilun hyväksi”, TCS:n markkinointijohtaja Rajashree R sanoo.

Monivuotisen kumppanuuden aikana TCS hyödyntää monipuolisesti kilparadalta saatavaa dataa autojen toiminnasta, nopeudesta, turvallisuudesta, akunkestosta, materiaaleista sekä ajo-olosuhteista. TCS ja Jaguar rakentavat alustan, joka ohjaa tutkimusta ja innovaatioita sekä auttaa luomaan edistyksellisiä sähköautoteknologioita. Tämän kautta pyritään muovaamaan koko sähköautoekosysteemin kasvua ja kehitystä.

Jaguar Land Rover ja TCS ovat tehneet yhteistyötä eri alueilla vuodesta 2012 alkaen. Vuosien saatossa kumppanuus on vahvistunut ja kehittynyt esimerkiksi yhteisen tuotekehityksen ja digitaalisen transformaation myötä. Osallistuminen Formula E -maailmanmestaruuskilpailuun on kumppanuuden uusin ulottuvuus, joka on linjassa molempien yhtiöiden visioiden ja tavoitteiden kanssa.

ABB FIA Formula E World Championship on vuonna 2012 perustettu sähköautojen autourheiluluokka, jonka ensimmäinen kilpailu järjestettiin vuonna 2014. Käynnissä oleva kausi koostuu 11 tiimistä ja 16 kilpailusta, jotka ajetaan radoilla ympäri maailmaa. TCS toimii Formula E -luokassa brittiläisen Jaguar TCS Racing -tiimin pääsponsorina kaudesta 2021/2022 alkaen. Seuraavat Formula E -osakilpailut ajetaan Lontoossa 30.7. ja 31.7.

Lisätietoja Jaguar TCS Racing -tallista:

Yhteystiedot:
Emily Hogg, Media Officer, Jaguar TCS Racing
Puh: + 44 (0) 7384 532 605
Email: ehogg2@jaguarlandrover.com

TCS on globaali IT-palveluita ja liiketoimintaratkaisuja tarjoava yhtiö, joka on toiminut monien maailman suurimpien yritysten muutoskumppanina jo yli 50 vuoden ajan. TCS hyödyntää teknologiaratkaisuissaan yhtiön ainutlaatuista Location Independent Agile™ -toimitusmallia.

TCS on osa Tata-konsernia, joka on Intian suurin teollinen monialayritys. TCS työllistää yli 606 000 huippupätevää konsulttia 46 maassa ja sen liikevaihto oli 31.3.2022 päättyneellä tilikaudella 25,7 miljardia Yhdysvaltain dollaria. TCS on listattu BSE- ja National Stock Exchange -pörsseissä Intiassa. TCS:n proaktiivinen asennoituminen ilmastonmuutokseen ja palkittu työ yhteisöjen hyväksi eri puolilla maailmaa on tuonut yhtiölle aseman merkittävissä kestävän kehityksen mittareissa, kuten Dow Jones Sustainability Index (DJSI), MSCI Global Sustainability Index ja FTSE4Good Emerging Index. Lisätietoja osoitteessa www.tcs.com ja Twitterissä @TCS.

TCS on toiminut Pohjoismaissa vuodesta 1991. Yrityksen suomalaisia, ruotsalaisia, norjalaisia ja tanskalaisia asiakkaita palvelee kaikkiaan 20 000 asiantuntijaa. Viimeksi kuluneiden 13 vuoden aikana TCS:n asiakkaat ovat joka vuosi valinneet yrityksen parhaaksi IT-konsultointipalvelujen toimittajaksi Pohjoismaissa. TCS on myös saanut huipputyönantajan Top Employer -tunnustuksen Suomessa kaksi vuotta peräkkäin.