Lehdistötiedote -

Tampereen teknillisen yliopiston työterveyshuolto Terveystalolle

Tiedote 20.10.2011Tampereen teknillisen yliopiston työntekijöiden työterveyshuollosta huolehtii ensi vuoden alusta Terveystalo. Uuden sopimuksen myötä Terveystalo perustaa lääkärikeskuksen Hervannan keskustaan.

Syyskuussa allekirjoitetun sopimuksen mukaan Tampereen teknillisen yliopiston työterveyshuollosta huolehtii 1.1.2012 alkaen Terveystalo.

- Tampereen teknillisen yliopiston työntekijöistä valtaosa työskentelee tutkimus- ja opetustehtävissä. Työterveyshuollon näkökulmasta työssä korostuu työhyvinvoinnin tuki, sairauksien ennaltaehkäisy ja henkisen jaksamisen tuki, kertoo Terveystalon Länsi-Suomen aluejohtaja ja työterveyshuollon erikoislääkäri Mika Haapala.

Tampereen Teknillisessä yliopistossa työskentelee noin 2 000 henkilöä. Opetus- ja tutkimustyössä tai sitä avustavissa tehtävissä työskentelee 80 prosenttia henkilöstöstä. Työtekijöistä noin 1 900 työskentelee Tampereen Hervannan alueella. Työntekijöitä on myös Porissa, jossa Terveystalolla on lääkärikeskus-sairaala.

Terveystalo avaa tammikuussa Hervannan keskustaan lääkärikeskuksen. Aiemmin Terveystalolla on Tampereella viisi toimipaikkaa. Terveystalo on entuudestaan hoitanut Tampereen yliopiston työterveyshuoltoa.

Lisätietoja:
Mika Haapala, työterveyshuollon erikoislääkäri, aluejohtaja, Terveystalo, puh. 050 526 8997, mika.haapala@terveystalo.com
Kirsi Schaumann, henkilöstöjohtaja, Tampereen teknillinen yliopisto, puh. 040 849 0331, kirsi.schaumann@tut.fi

Terveystalo on Suomen suurin terveyspalveluyritys. Yhtiö tarjoaa monipuolisia terveys-, työterveys-, sairaanhoito- ja tutkimuspalveluja lähes 150 toimipaikassa eri puolilla Suomea. Terveystalon asiakkaita ovat yksityishenkilöt, yritykset ja yhteisöt, vakuutusyhtiöt sekä julkinen sektori. Terveystalo työllistää valtakunnallisesti lähes 5000 terveydenhuollon ammattilaista. www.terveystalo.com

• Terveyden-, sairaanhoito