Tikkurilan Vuoden väri tuo rohkeutta vaaleaan sisustukseen

Skandinaavisessa sisustuksessa siirrytään nyt askelittain kohti eurooppalaista, maanläheistä värimaailmaa. Näin uskoo Tikkurilan valitsema väriasiantuntijoiden raati, joka valitsi Vuoden väriksi 2018 punasavea muistuttavan N405 Ruukun. Terrakotan oranssilla Ruukku-sävyllä turvallisen vaalea koti saa annoksen kaivattua lämpöä.

Maailmalla valloillaan olevat trendit, kuten rauhoittuminen, käsillä tekeminen ja luonnollisuus, inspiroivat nimekkäitä väriraatilaisia: sisustusvaikuttaja ja trendianalyytikko Nina Bruunia, luovaa suunnittelija Päivi Häikiötä ja Tikkurilan designpäällikkö Marika Raikea. Voimakkaan värinen N405 Ruukku kutsuu koskettamaan, kokeilemaan ja keskittymään hetkeen.

”Harmaan ja valkoisen voittokulku on taittumassa, kun sisustajat ympäri Pohjoismaita ovat alkaneet valikoida vaaleiden sävyjen sijaan persoonallisempia paletteja. Väreistä on jälleen muodostumassa tapa ilmaista itseään. Työskentelen suunnittelijana jatkuvasti värien parissa ja nyt halusin maalata kotini seinät syvillä sävyillä turvallisten valkoisten sijaan. Runsas Ruukun sävy on mielenkiintoinen yksityiskohta muuten vaaleassa olohuoneessani”, iloitsee Kööpenhaminassa designtoimistoa pitävä Bruun.

Vuoden väri N405 Ruukku kuuluu ajankohtaiseen Minerals-värikokoelmaan, joka on esitelty juuri julkaistussa Tikkurilan Color Now 2018 -lehdessä. Maanläheinen Minerals-paletti henkii mineraalikivien syviä, murrettuja värimaailmoja.

”Rauhoittavat sävyt ovat kuin vastalause jatkuvalle hälinälle, joka ympäröi arkea. Luonnonvaaleat sävyt henkivät hiljaisuutta ja seesteisyyttä, murretut ruskeaan taittavat punaiset, hiekan vaaleat sävyt, sinisen eri ulottuvuudet ja tumma harmaa sointuvat yhteen saumattomasti, kuin luonnossa. Jokaisessa sävyssä on hento harmaan vivahde, jonka ansiosta kokoelman sävyjä on helppo yhdistellä keskenään, eikä yksikään varasta huomiota toiselta”, kuvailee Raike kokoelman inspiraation lähteitä.

Uudesta Color Now -lehdestä intohimoiset sisustajat voivat ammentaa uusimmat maali- ja väri-ideat ja julkaisun voi tilata osoitteesta www.tikkurila.fi/colornow. Sieltä löytyy myös Minerals-värikokoelma kokonaisuudessaan ja ideoita vuoden värin käyttöön.

Katso video vuoden värin valinnasta

Tanskalainen Nina Bruun on sisustusalan tunnettu vaikuttaja sekä palkittu väri- ja trendianalyytikko.

Graafikko Päivi Häikiön kädenjälki näkyy useiden suomalaisten designbrändien visuaalisessa ilmeessä.

Tikkurilan designpäällikkö Marika Raike on värivirtuoosi, joka vastaa kaikista Tikkurilan värimateriaaleista.

Lisätietoja:

Tikkurila Oyj

Marika Raike, designpäällikkö
Puh. 020 191 2149, matkapuh. 040 584 3353
S-posti marika.raike(at)tikkurila.com

Nina Kaijasilta, PR Suomi ja sisällöt
Puh. 020 191 2173, matkapuh. 040 757 3259
S-posti nina.kaijasilta(at)tikkurila.com

Lataa kuvat: Vuoden väri ja Minerals -värikokoelma

Jos yllä oleva linkki ei aukea, kopioi tämä osoite selaimeesi:

• Elämäntyyli, muoti, vapaa-aika

• terrakotta
  • color now
  • vuoden väri
  • värikartta
  • väri
  • vesiohenteinen
  • trendi
  • tikkurila
  • sisustus
  • pintakäsittely
  • maali
  • design

Tikkurila on johtava maalialan ammattilainen Pohjoismaissa ja Venäjällä. Olemme perinteikäs suomalainen yritys, joka toimii nykyään 14 maassa. Laadukkaiden tuotteiden ja kattavien palvelujen avulla varmistamme markkinoiden parhaan käyttäjäkokemuksen. Kestävää kauneutta vuodesta 1862.

www.tikkurilagroup.fi