Tjäreborgin kesäkampanja. Kuva: Erik Josjö

Tjäreborgin uusi kesäkampanja nostaa yksilöllisyyttä

Tammikuussa käynnistyneen Tjäreborgin ”Enemmän sinä” -kesäkampanjan ytimessä ovat yksilölliset lomaelämykset. ”Enemmän sinä” kuvastaa vapautta keskittyä lomalla juuri siihen, mikä itse kullekin on rentouttavaa ja tuo energiaa. Samaan aikaan Tjäreborg julkaisee verkkosivuillaan uuden hakutoiminnon, jonka avulla lomaa voi etsiä sisällöllisillä kriteereillä sen sijaan, että lähtökohtana olisi ensisijaisesti maa, lomakohde tai hotelli.

Pandemian aikana turvallisuus on noussut keskeiseen rooliin lomamatkan valinnassa. Perinteisten matkanjärjestäjien tarjoamien matkapakettien edut tiedostetaan, ja matkapaketit kiinnostavat kuluttajia entistä enemmän. Lomaan kohdistuvat toiveet ovat yksilöllisiä, ja oikeanlaisen lomavaihtoehdon löytämisen pitää olla helppoa ja yksinkertaista. Näistä lähtökohdista Tjäreborg kehittää hyvinvointiin ja elämyksiin keskittyvää lomatarjontaansa.

– ”Enemmän sinä”-kampanjassa tulemme lähemmäksi yksittäistä lomailijaa, ja seuraamme miten arkiminä vaihtuu lomaminään, joka eri ihmisillä tarkoittaa erilaisia asioita. Joku haluaa chillailla altaalla, joku toinen patikoida luonnossa ja kolmas vaikkapa treenata. Haluamme tarjota jokaiselle tien hyvään oloon ja elämyksiin, kertoo Hannu Sääskilahti, Tjäreborgin Brand Manager.

– Yhdistämme kampanjassa tunteita herättäviä, pidempiä formaatteja sekä lyhyitä klippejä ja still-kuvia. Videomateriaalin osuus on moninkertainen aikaisempaan verrattuna. Haluamme ”Enemmän sinä”-kampanjalla myös uudistaa mielikuvaa perinteisestä matkapaketista ja tuoda esiin enemmän loman sisältöä ja merkityksellisyyttä kuin itse lomakohdetta, Sääskilahti kuvaa.

Tjäreborgin kesäkampanja on käynnistynyt vähitellen tammikuun mittaan somessa ja muissa digitaalisissa kanavissa. Tammikuun viimeisenä viikonloppuna kampanjointi alkaa televisiossa ja radiossa. Kampanja näkyy myös printin puolella aikakauslehdissä ja Kärkimedian sanomalehdissä sekä 16-sivuisena ilmoitusliitteenä Helsingin Sanomissa.

Kampanja on tuotettu yhteistyössä kaikille NLTG-konsernin pohjoismaisille matkanjärjestäjille. Taustalla on oman inhouse-markkinointitiimin lisäksi mainostoimisto Åkestam Holst sekä filmituotannosta vastannut Castrofilm. Suomenkielisestä äänituotannosta vastaa Kiwi Sounds. Kampanjan mainosfilmit on kuvattu Gran Canarialla. Mainosfilmien musiikin takana on ruotsalainen artisti Christian Wannerwall, ja kappaleen nimi on Be Free.

Kampanjan mainosvideot >>

Innovatiivinen lomahaku auttaa loman löytämisessä

Tjäreborg julkaisee samaan aikaan verkkosivuillaan uuden hakutoiminnon, jonka avulla lomaa voi etsiä sisällöllisillä kriteereillä. Lomamatkaa on totuttu etsimään lähinnä sen perusteella, minne ja milloin haluaa matkustaa. Nyt hakutoimintoon on tuotu mukaan kriteerejä siitä, mitä asiakas haluaa tehdä ja kokea lomallaan.

– Asiakkaiden odotukset muuttuvat ja myös lomavalinnat heijastavat yksilöllisiä tarpeita ja omaa elämäntapaa. Laajasta valikoimastamme voi joskus olla vaikea löytää itselle sopivia vaihtoehtoja. Juuri tähän tarpeeseen uusi lomahakumme on kehitetty, kertoo Sääskilahti.

Näe ja koe -lomahaku on yksi vaihtoehto muiden lomahakujen rinnalla Tjäreborgin nettisivustolla. Uusi hakutoiminto perustuu useisiin tuhansiin hotelleihin, lomakohteisiin, harrastuksiin ja retkimahdollisuuksiin, joiden joukosta valikoituu annettujen kriteerien mukaisia ehdotuksia asiakkaalle sopivista lomavaihtoehdoista.

– Haluamme uudella hakutoiminnolla ensisijaisesti auttaa asiakasta löytämään itselleen parhaan lomavaihtoehdon, mutta haluamme myös antaa uusia ideoita ja inspiraatiota lomamatkan suunnitteluun.

Lisätietoja: Hannu Sääskilahti, Brand Manager, Tjäreborg, hannu.saaskilahti@tjareborg.fi, p. 050 3563 510

Tjäreborg on toiminut Suomessa matkanjärjestäjänä vuodesta 1966 lähtien.