Gummy Guen abstrakti muraali on toinen Seinäjoen UPEA18-taidefestivaalin teoksista. Kuva: Timo Aalto.

Syyskuinen UPEA18 toi julkista taidetta Seinäjoelle

Syyskuisen UPEA18-taidefestivaalin myötä Seinäjoella on toteutettu kaksi teostoteutusta. Gummy Guen abstrakti seinämaalaus valmistui viikonvaihteessa kahdeksankerroksisen asuinkerrostalon julkisivuun osoitteessa Luomanranta 7. Silja Selonen sai ympäri kaupunkia levittyvät lintumuraalit valmiiksi aiemmin viikolla.

Italialaisista veljeksistä muodostuvan Gummy Guen erityinen lähestymistapa abstraktiin taiteeseen tapahtuu muodollisen koodijärjestelmän johdattelemana. Muodot ja rajat syntyvät tarkan logiikan pohjalta. Seinäjoelle toteutunut teos mukailee Gummy Guen uniikkia tyyliä ja onnistuu tempaamaan katsojan mukaan muotojen, kuvioiden ja  värien kiehtovaan maailmaan.

Utuisesta maalaustyylistä tunnettu Silja Selonen maalasi hienovaraisia yksityiskohtia 15 kiinteistön julkisivuihin. Valmiin kokonaisuuden seesteinen tunnelma on saanut kiitosta paikallisten keskuudessa. Muraalit sijaitsevat osoitteissa Kutojankatu 1-3, Kasperinviita 23, Tapiolantie 19, Louhenkatu 2 ja 20, Sammonkatu 18, Suviviita 1, Koulukatu 52, Puskantie 22 ja Puskantie 38.

Seinäjoen teoksien toteuttamisessa ovat mukana Sevas Kodit Oy, Seinäjoen kaupunki, Tikkurila, Pintaväri ja Dinolift.

UPEA18-taidefestivaalin aikana toteutetaan 20 pysyvää julkista taideteosta 12 kaupunkiin ympäri maan. Suomen suurin julkisen tilan taidetapahtuma kannustaa ihmisiä tutustumaan julkiseen taiteeseen ja osallistumaan siitä käytävään keskusteluun. Festivaalin teokset toteutetaan syyskuun aikana. Tapahtuman järjestää Upeart.

Kuvia median käyttöön Gummy Guen teoksesta täältä.
Kuvia median käyttöön Silja Selosen teoksesta täältä.

Lue lisää UPEA18 teoksista verkkosivuiltamme.

Lisätietoa UPEA18-taidefestivaalista:

Nettisivu: http://www.upeart.com