UPEA17-kaupunkitaidefestivaali levittäytyy 14 suomalaiskaupunkiin syyskuussa

UPEA17-kaupunkitaidefestivaali levittäytyy 14 suomalaiskaupunkiin syyskuussa

Toista kertaa järjestettävä UPEA-kaupunkitaidefestivaali tuo yli 20 pysyvää muraaliteosta sekä muuta kaupunkitaidetta ja tapahtumia 14 suomalaiskaupunkiin. UPEAn tapahtuma-aika on 1.–24.9.2017.

UPEA on maamme kulttuurikentällä ainutlaatuinen taidetapahtuma, joka kattaa tänä vuonna suomalaiskaupunkeja aina Helsingistä Rovaniemelle sekä Vaasasta Joensuuhun. UPEA17 tuo mukanaan Suomessa ennennäkemättömiä muraaliteoksia. Tapahtuman aikana toteutetaan useiden kerrostalojen teossarjoja, kokonaisen talon peittävä teos sekä Pohjoismaiden korkein muraali 50 metriin kohoavissa tehdassiiloissa. Mittakaavansa vuoksi UPEA kiriikin jo toisena vuotenaan maailman keskeisimpien kaupunkitaidetapahtumien joukkoon.

Tähän mennessä varmistuneet UPEA17-kaupungit ovat: Espoo, Helsinki, Hyvinkää, Hämeenlinna, Joensuu, Jyväskylä, Kemi, Kotka, Lahti, Rovaniemi, Sipoo, Tornio, Turku ja Vaasa.

“Haluamme UPEAn myötä rakentaa Suomeen kansainvälisesti merkittävän kaupunkitaidetapahtuman. Taiteilijamme ovat muraalitaiteen maailman kärkeä ja kansainvälisessä viestinnässämme teemmekin yhteistyötä esimerkiksi Visit Finlandin kanssa”, valottaa festivaalin taiteellinen johtaja Jorgos Fanaris.

Ohjelmasta sekä toteutusaikatauluista tiedotetaan lisää lähiaikoina. Festivaalin järjestää Upeart ry.

UPEA17:

Nettisivu: upeart.com