ValueFrame rynnii henkilöstövuokrauksen toiminnanohjaukseen

ValueFrame toi markkinoille ensimmäisen henkilöstövuokraukseen sopivan toiminnanohjausjärjestelmän. Aiemmin henkilöstövuokrausyritykset ovat joutuneet käyttämään useita järjestelmiä liiketoimintansa hallinnassa. WorkPower Oy halusi päästä tästä sekamelskasta eroon ja on uusin ValueFramen valinnut alan toimija.

Henkilöstövuokraustoimialan haasteet toiminnanohjausjärjestelmälle ovat erityisesti alan nopeasyklisyys ja monipuolisuus. Toisaalta loppuasiakkaan luona tapahtuvan työn seuranta ja hallinta, toisaalta esimerkiksi rekrytointitietojen valtava määrä asettavat tietojärjestelmille vaatimuksia, joita muilla toimialoilla ei ole.

WorkPower Oy korvasi aiemman toiminnanohjausjärjestelmänsä ja taloushallinnon järjestelmän ValueFramen ja Aditron talousohjauksen yhteisellä toteutuksella.

-Aiemmin tiedonsiirto järjestelmien välillä oli vaikeaa ja 700 työntekijän ja yli 2000 hakemuksen hallinta vaati paljon aikaa ja vaivaa. ValueFramen käyttöönoton myötä hallinnolliset kulut vähenivät ja eri toimintojen laatu nousi entistä paremmaksi, kun virheellisten tietojen määrä väheni, sanoo toimitusjohtaja Teemu Niemenmaa WorkPowerista.

-Liiketoimintamme kannalta on myös olennaista, että voimme nyt entistä pidemmällä aikavälillä suunnitella millaisia projekteja on tulossa ja millaista työvoimaa niihin tarvitaan, hän jatkaa.

ValueFrame kehitti ensimmäisenä henkilöstövuokraukseen sopivan järjestelmän

Henkilöstövuokraukseen on tehty lukuisia erikoistyövälineitä liiketoiminnan eri osa-alueiden hallintaa tehostamaan, mutta näiden kaikkien ongelma on kokonaisuuden puute. ValueFrame toi tähän ongelmaan ratkaisun, jonka avulla voidaan valita vain yksi järjestelmä monen erillisjärjestelmän sijasta. Tiedon siirrettävyys paranee ja sen myötä myös toiminnan tehokkuus ja taloudellisuus.

-ValueFramen tavoite on vahvassa toimialaosaamisessa eri toimialoilla. Panostamme paljon tuotekehitykseen ja asiakaskohtaiseen suunnitteluun, jotta voimme vastata asiakastoimialan haasteisiin ja asiakkaan oman liiketoiminnan erityishaasteisiin. Tämän strategian myötä tarjoamme nyt ensimmäisenä toimijana markkinoilla kokonaisvaltaisen toiminnanohjausjärjestelmän henkilöstövuokrausyritysten tarpeisiin, sanoo toimitusjohtaja Harri Kanerva ValueFramesta.

-Yksi keskeinen vahvuutemme on mahdollisuus integroida ValueFrame taloushallintoon, joka Workpowerin tapauksessa oli keskeinen vaatimus. Toteutuksessamme kaikki olennaiset tiedot tallennetaan ValueFrameen ja siirretään sähköisesti edelleen taloushallintoon. Siirrettäviä tietoja ovat esimerkiksi laskutustiedot kirjanpitoon ja myyntireskontraan sekä palkanlaskennan tarvitsemat tiedot kuten henkilöstörekisteri ja tuntikirjaukset suoraan palkanlaskentaohjelmaan, toimitusjohtaja Kanerva jatkaa.

Lisätietoja

ValueFrame Oy, toimitusjohtaja Harri Kanerva, p. 040 549 6594, harri.kanerva(a)valueframe.com, www.valueframe.com

WorkPower Oy, toimitusjohtaja Teemu Niemenmaa, p. 040 730 1585, teemu.niemenmaa(a)workpower.fi

ValueFrame Oy on pienten ja keskisuurten asiantuntijayritysten toiminnanohjauksen asiantuntija. Asiakkaistamme 93 % suosittelisi ValueFramea myös muille yrityksille. Autamme asiantuntijoita menestymään parantamalla toiminnan tehokkuutta ja kannattavuutta. Toimialaosaamisemme, prosessituntemuksemme ja helppokäyttöiset, selaimella käytettävät sovellusvuokrattavat palvelumme muodostavat yhdessä markkinoiden parhaan kokonaisuuden asiantuntijayrityksen ohjaukseen.

WorkPower Oy on kotimainen teollisuuden ja rakennusalan henkilöstö- ja rekrytointipalveluihin erikoistunut yritys, joka on perustettu vuonna 2003 ja jonka liikevaihto oli vuonna 2008 16 milj. euroa. WorkPowerin toiminta perustuu luottamukselliseen, yksilölliseen palveluun ja avoimeen vuorovaikutukseen työnantajayritysten sekä työntekijöiden kanssa. WorkPower tarjoaa palveluita henkilöstön alihankintaan, henkilöstövuokraukseen, rekrytointiin sekä yksilöllisesti räätälöityjä henkilöstöpalveluja. WorkPowerin toimipaikat sijaitsevat Tampereella, Helsingissä, Porissa, Jyväskylässä, Turussa, Oulussa, Lappeenrannassa, Seinäjoella, Kuopiossa, Tallinnassa ja Gdanskissa.

• Tietokoneet, tietotekniikka, ohjelmistot

• toiminnanohjaus