Retkeilyastiavalmistaja Light My Fire otti ekoharppauksen öljypohjaisista biopohjaisiin muoveihin

Ruotsalainen muoviastioiden ja -aterimien valmistaja, Light My Fire, on kutistanut hiilijalanjälkensä uudistamalla materiaalinsa vuonna 2019. Yritys on siirtynyt käyttämään tuotteissaan biopohjaisia muoveja öljypohjaisten asemesta. Biomassan osuus vaihtelee tuotteissa niiden käyttötarkoituksen vaatimien ominaisuuksien mukaan. Suurimmassa osassa se on noin 96 prosenttia. Pienimmillään, Spork-monitoimiaterimessa, 15 prosenttia.

Muovien raaka-aineina ovat sokeriruoko, maissi ja/tai puukuitu. Myös värit ovat uudistuneet heijastamaan maanläheisyyttä.

Raaka-aineiden vastuullinen alkuperä on todennettu mm. BonSucro-, ISCC- ja PEFC-sertifikaatein.

Kaikki Light My Firen käyttämät muovit täyttävät EU:n ja FDA:n (Yhdysvaltain elintarvike- ja lääkeviraston) ruoan kanssa kontaktissa oleville materiaaleille asettamat vaatimukset.

Light My Firen biopohjaiset tuotteet eivät ole biohajoavia.

Light My Firen ekoharppaus syntyy valinnoista ja vastuullisesta tuotannosta

Kestävä kehitys, ilmastonmuutoksen hillitseminen ja mahdollisimman pieni hiilijalanjälki ovat johtavia ajatuksia, kun uusia, biopohjaisia vaihtoehtoja kehitetään fossiilisille muoveille. Biopohjaisten muovien osuus kaikista maailman muoveista on toistaiseksi pieni, mutta se kasvaa koko ajan ja menetelmiä kehitetään. Light My Fire näyttää esimerkkiä biopohjaisten muovien hyödyntäjänä.

Yrityksen vuoden 2019 ekoharppaukseen liittyy myös pakkausten uudistaminen ja pakkausmateriaalin käytön minimointi. Osa tuotteista pakataan jatkossa uudestaan käytettäviin verkkopusseihin.

Tuotteet valmistetaan nollapäästötehtaassa Ruotsissa.

Light My Firen MealKit BIO on kätevä ja ilostuttava setti ulkona ruokailuun

Käytännöllisyys on huipussaan kahdeksanosaisessa MealKit BIO -setissä, josta löytyy tykötarpeet eväiden kuljettamiseen ja syömiseen.

Setti sisältää syvän ja matalan lautasen (jotka toimivat yhdessä kuljetusrasiana), kokoon taittuvan, kannellisen Pack-Up-Cupin, leikkuulaudan siiviläosalla, Spork O BIO -monitoimiaterimen ja kaksi tiivistä pikkurasiaa.

Light My Fire BIO -astiat ja -aterimet kestävät mikroaaltouunin (paitsi Pack-up-Cup) ja astianpesukoneen. Ne ovat kelluvia ja helppoja puhdistaa.

Suosikkivärinsä voi valita kuudesta vaihtoehdosta. Maahantuojan suositushinta MealKit BIO -setille on 36,90 euroa.

Light My Firen Spork O BIO on kolme aterinta yhdessä työkalussa

Light My Firen näppärä erikoisuus on Spork O BIO -aterin (lusikka-haarukka-veitsi). Monikäyttöisyytensä ansiosta se soveltuu niin retkelle kuin kaupungille, eväskoriin ja käsilaukkuun.

Teflon-ystävällinen Spork O BIO kestää kuumuutta ja melkein mitä vain. Painoa sillä on vain yksitoista grammaa.

Aterimesta on myös kahden pakkaus, Spork O BIO 2-pack.

Maahantuojan suositushinta Spork O BIOlle on 4,50 euroa (kahdeksan värivaihtoehtoa); Spork O BIO 2-packille 7,90 euroa (yksi väriyhdistelmä).

Sekä MealKit BIOn että Spork O BIOn materiaali- ja valmistusvirhetakuu on kaksi vuotta.

Light My Fire -tuotteet löytyvät hyvin varusteltujen vapaa-ajan erikoisliikkeiden sekä tavaratalojen valikoimista kautta Suomen.

www.vandernet.com

tuotepäällikkö Elina Kärkkäinen

• Elämäntyyli, muoti, vapaa-aika

Vandernet Oy on 1989 perustettu maahantuontiyritys, joka on keskittynyt alkuperäisvalmistajien innovatiivisiin ja korkealuokkaisiin tuotteisiin, jotka soveltuvat vaativimmillekin käyttäjille. Vandernetin edustamia tuotemerkkejä ovat mm. Arena, Petzl, CamelBak, Maglite ja Lupine. Tuotteitamme kohtaat vaativissa työolosuhteissa, urheilu- ja ulkoilukäytössä, vaelluksilla sekä kiipeilyssä. Saatat nähdä niitä myös yritysten viestinnässä. Koulutamme asiakkaitamme ja jaamme teknisten asiantuntijoidemme parhaat vinkit. Löydät valikoiman jälleenmyyjiltämme, kuten hyvin varustetuista työturvallisuuden erikoisliikkeistä, urheilukaupoista sekä tavarataloista.