Kompas voitti 50 000 euroa Visan Euroopan ensimmäisessä Everywhere Initiative -kilpailussa

• Voittajaksi valittiin brittiläisen startup-yrityksen ratkaisu, joka hyödyntää koneoppimista alueellisen kaupankäynnin kokemusten tukena

• Kilpailuun osallistui 300 startup-yritystä 19 maasta

Kööpenhamina – Money 20/20 – 27. kesäkuuta 2017 – Visa Inc. (NYSE: V) julkisti tänään ensimmäisen Euroopassa järjestämänsä Everywhere Initiative -ohjelman voittajat. Maksuteknologiayritys palkitsi kolme startupia yhteensä 100 000 eurolla kolmessa eri kilpailukategoriassa. Voittajilla on lisäksi mahdollisuus hyödyntää Visan avoimia rajapintoja (API) sekä tehdä yhteistyötä yhtiön mentorien ja teknologia-asiantuntijoiden kanssa. Voittajastartupit kolmessa eri kategoriassa ovat seuraavat:

bitemojo (Israel) –Yhteisöllistämishaaste. Bitemojon kehittämäVisa Bite -sovellus luo itseohjautuvan uusien ruokien löytämiskokemuksen vain käyttäjänsä älypuhelimen avulla.

Kompas (Iso-Britannia) – Alueellisen, kaupunkien välisen matkailun haaste. Kompasin Dependable City Exploration -sovellus käyttää koneoppimista sisällön personointiin käyttäjänsä kiinnostuksenkohteiden perusteella.

Fly Money (Israel) – Kansainvälisen matkailun haaste. Fly Moneyn sovelluksen avoimen rajapinnan avulla kuluttaja voi vertailla ja valita sopivimpia matkavaluuttaratkaisuja jo varatessaan lentoa joko lentoyhtiön tai matkatoimiston kautta.

Kompas voitti myös 25 000 euron lisäpalkinnon parhaasta ehdotuksesta.

“Me Visalla etsimme jatkuvasti uusia tapoja tuoda innovaatioita. Siksi teemme yhteistyötä startup-yhteisön kanssa Visan Everywhere Initiative -kilpailun kautta, ja etsimme tuoreita ideoita keskeisimpien liiketoimintatavoitteidemme edistämiseksi ja asiakaskokemuksen parantamiseksi. Odotamme innolla yhteistyötä kilpailuumme osallistuneiden startup-yritysten kanssa, ja annamme heidän käyttöönsä avoimet rajapintamme Visa Developer Platformin kautta, auttaaksemme heitä viemään ideansa seuraavalle tasolle”, kertoo tämän vuoden Money 20/20 -konferenssissa palkinnot jakanut Jim McCarthy, Visan innovation & strategic partnerships -osaston executive vice president.

Visan Euroopassa järjestämä Everywhere Initiative -kilpailu julkistettiin Mobile World Congressissa helmikuussa, ja sen ilmoittautumisaika (kolme edellä mainittua kilpailukategoriaa) alkoi huhtikuussa. Ilmoittautumisajan päätyttyä toukokuussa, Visa valitsi viisi finalistia kaikista kolmesta kategoriasta ja kutsui jokaisesta startup-yrityksestä yhden edustajan Money 20/20
-konferenssiin Kööpenhaminaan esittelemään ideaansa tuomaristolle. Tuomaristo koostuu Visan johtajista, ja mukana ovat myös Davide Rigamonti, CornerCard; Birte Quitt, Erste Group sekä Ohad Maimon, Leumi. McCarthy julisti voittajat startupeille järjestetyssä esityksessä konferenssin erityisesti startup-yhteisölle Sixth Stagella, lavalla, joka on tarkoitettu.

Kilpailu julkistettiin ensimmäisen kerran Yhdysvalloissa vuonna 2015, ja siihen on tähän mennessä osallistunut yli 1 500 startup-yritystä Pohjois-Amerikasta, Latinalaisesta Amerikasta, Euroopasta sekä Aasiasta.

Lisätietoa kilpailusta täällä.

Visan Everywhere Initiative -innovaatio-ohjelmasta

Visan Everywhere Initiative on innovaatio-ohjelma, joka on suunniteltu rohkaisemaan startup-yrityksiä luomaan uusia innovaatioita maksualalle maksamisen digitalisoituessa. Ohjelma lanseerattiin Yhdysvalloissa vuonna 2015, ja tähän mennessä lähes 1000 startup-yritystä on saanut sen kautta yhteensä 1,7 miljardia dollaria rahoitusta. Ohjelmaan on valittu yhteensä 60 finalistia sekä 14 voittajayritystä.

Vuonna 2017 ohjelma järjestetään ensimmäistä kertaa Euroopassa, ja on avoin startup-yrityksille seuraavilla 19:lla markkinalla: Itävalta, Bulgaria, Tšekki, Tanska, Suomi, Ranska, Saksa, Irlanti, Israel, Norja, Puola, Portugali, Slovakia, Espanja, Ruotsi, Sveitsi, Alankomaat, Iso-Britannia sekä Turkki.

Kilpailun kaikki vaiheet ovat englanninkielisiä.

Yhteystiedot:

Visa Press Office, Lontoo
europeanmedia@visa.com

Visa yhtiönä

Visa Inc. (NYSE: V) on globaali maksuteknologiayhtiö, joka yhdistää kuluttajat, yritykset, rahalaitokset sekä julkishallinnon toimijat yli 200 maassa ja alueella välittääkseen nopeita, turvallisia ja luotettavia elektronisia maksutapahtumia. Ylläpidämme yhtä maailman kehittyneimmistä prosessointitietoverkoista – VisaNetiä – joka pystyy käsittelemään yli 65 000 tapahtumaviestiä sekunnissa, suojaa kuluttajia maksukortin väärinkäytöltä sekä takaa varmat maksut kauppiaille. Visa ei ole pankki eikä myönnä maksukortteja, nosta luottorajoja tai määritä kursseja ja maksuja kuluttajille. Visan innovaatioiden avulla yhtiön rahalaitosasiakkaat voivat tarjota asiakkailleen enemmän valinnanvaraa, kuten debit- ja prepaid-maksuvaihtoehdot sekä luottokorttimaksut. Lisätietoa osoitteestahttps://usa.visa.com/sekä@VisaNews.