Team Visa tähtää kultapaikoille: esittelyssä Visan urheilijat Tokion olympialaisiin ja paralympialaisiin

30.6.2021 - Visa (NYSE:V) on olympialaisten ja paralympialaisten virallinen maksuteknologiakumppani, ja Tokion kisoihin Visa on lähettämässä kaikkien aikojen suurimman Team Visa -sponsorointijoukkueensa. Team Visa perustettiin vuonna 2000, ja näiden vuosien aikana Visa on tukenut yli 500 olympialaisiin ja paralympialaisiin osallistunutta urheilijaa.

Team Visa Tokiossa lukuina:

• 102 urheilijaa, joista kaksi on Visan omia työntekijöitä.

• Urheilijoista 56 on naisia ja 46 miehiä Visan urheilua ja työelämää koskevien tasa-arvotavoitteiden mukaisesti.

• Urheilijat edustavat 54 maata. 19 maata on ensimmäistä kertaa mukana Team Visassa, esimerkiksi Argentiina, Bulgaria, Costa Rica, Intia ja Thaimaa.

• Urheilijat edustavat 28 lajia. Mukana on myös uusien lajien, kuten BMX-pyöräilyn, rullalautailun, kiipeilyn ja lainelautailun edustajia.

“Team Visan urheilijoiden viimeisen vuoden aikana osoittama vahvuus ja päättäväisyys on huikean inspiroivaa. Epävarmuuden kääntäminen määrätietoisuudeksi on asenne, josta voimme kaikki ottaa oppia. Meille on kunnia olla tukemassa Team Visaa – ja kaikkia Tokiossa kisaavia urheilijoita – tällä matkalla, jotka on ollut pidempi kuin kukaan heistä olisi varmasti osannut odottaakaan, mutta mikä samalla muistuttaa meitä kaikkia siitä, millaista poikkeuksellista luonteenlujuutta olympialaisiin ja paralympialaisiin osallistuminen ylipäätään vaatiikaan”, sanoo Visan markkinointijohtaja Lynne Biggar.

Koronarajoitukset kävivät urheilijoille raskaiksi

Monelle urheilijalle viime vuoden olympialaisten ja paralympialaisten lykkääntyminen oli äärimmäisen turhauttavaa kovan harjoittelun päätteeksi.

“Kun tieto kisojen siirtämisestä tuli, olin pettynyt ja ahdistunut siitä, että tulevaisuus näytti niin epävarmalta. Perheeni, ystävieni, valmentajieni ja Visan kaltaisten sposorieni tuella pysyin kuitenkin optimistisena, vaikka minun olikin keksittävä uusia tapoja harjoitella – mikä oli yllättävän vaikeaa, kun uimahallit suljettiin. Samalla minulle kuitenkin jäi myös aikaa keskittyä itselleni tärkeisiin asioihin, kuten nuorten fanieni kanssa juttelemiseen – puhuimme paljon esimerkiksi koulutuksesta ja sisukkuuden merkityksestä. Se oli hienoa.” – Katie Ledecky (uinti, Yhdysvallat).

“Oli vaikeaa olla vain sisällä, mutta otimme rajoitukset hyvin vakavasti ja yritimme saada siitä iloa irti. Vietin aikaa perheeni kanssa toisiamme tukien, soitin kitaraa ja yritin vain pysyä iloisena. Puhuin seuraajieni kanssa somessa positiivisen asenteen tärkeydestä, vaikka joillekin tilanne olikin mullistanut elämän päälaelleen tai kuten omassa tapauksessani, laittanut olympiahaaveet jäihin.” – Sky Brown (Iso-Britannian 12-vuotias rullalautailun edustaja ja Team Visan nuorin jäsen).

Visa Inc.

Visa Inc. (NYSE: V) on maailman johtava digitaalisen maksamisen yhtiö. Missionamme on tuoda yksilöiden, yritysten ja talouksien käyttöön innovatiivisin, luotettavin ja turvallisin maksamisen maailmanlaajuinen verkosto. Edistyksellinen ja globaali prosessointiverkostomme VisaNet tekee maksamisesta turvallista ja luotettavaa ympäri maailman, ja pystyy käsittelemään yli 65 000 tapahtumaviestiä sekunnissa. Yhtiömme päämääränä on tuottaa innovaatioita, jotka tukevat uudenlaista kaupankäyntiä millä tahansa laitteella, ja ovat siten kantava voima käteisettömän tulevaisuuden saavuttamisessa kaikille, paikasta riippumatta.

Samalla kun maailma siirtyy analogisuudesta kohti digitaalisuutta, Visa soveltaa brändiämme, tuotteitamme, ihmisiä, verkostoa sekä mittakaavaa muovatakseen tulevaisuuden kaupankäyntiä.

Lisätietoa osoitteista www.visaeurope.com, Visa Vision -blogista (vision.visaeurope.com) tai Twitteristä @VisaInEurope.