Visa avaa alustansa kehittäjille Suomessa kiihdyttääkseen maksamisen innovaatioita

• Visa on 25.-27.9. järjestettävän Hack the Money -hackathonin pääyhteistyökumppani
  • HUB13-yrityskiihdyttämön kanssa tekemänsä yhteistyön kautta Visa pyrkii tukemaan innovaatioiden sekä fintech-alan kehitystä Suomessa

Helsinki, 18. syyskuuta 2017 – Visa on suomalaisen fintech-hackathonin Hack the Moneyn pääpartneri, ja haluaa yhteistyön avulla tukea suomalaista fintech-alaa ja innovaatioita. Tapahtumaan osallistuvilla kehittäjätiimeillä on 48 tuntia aikaa aikaa ratkaista kuluttajien maksamiseen liittyvä ongelma. Kilpailun tuomaristo, johon kuuluvat Simon Lockwood ja Majda Nogo Visalta sekäIlkka Ruotsila Nordeasta, kiinnittää huomiota loppuratkaisun toteuttamiskepoisuuteen sekä sen soveltuvuuteen kuluttajien käyttöön. Visa toimii innovaatioiden sekä uusien ideoiden mahdollistajana, ja näkee suomalaisen fintech-yhteisön lahjakkuuden sekä luovan ajattelun lähteenä.

Hackathon alkaa maanantai-iltapäivänä 25. syyskuuta TechCoden tiloissa Helsingin Ruoholahdessa. Finalistit valitaan 48 tuntia myöhemmin, 27. syyskuuta, kun kehittäjät esittelevät luomiaan ratkaisuja tuomaristolle. Hackathonin voittaja julkistetaan Future Digital Finance Forum -tapahtumassa Helsingissä 1. marraskuuta.

”Avaamme verkostomme kehittäjille, jotta he voivat innovoida alustallamme ja tuottaa siten uusia kokemuksia. Ratkaisujen päätavoitteena on luoda uusia digitaalisia maksuratkaisuja kuluttajille”, kertoo Anthony Craufurd, Venture & Startup Director, Visa.

Visa haastaa kehittäjät seuraavilla osa-alueilla:
Miten voimme edistää liikuntarajoitteisten esteetöntä maksuteknologian käyttöä?
• Miten voimme tehdä maksamisesta helpompaa ulkomailla matkustaville?
• Miten voimme tehdä maksamisesta helpompaa julkisissa kulkuneuvoissa ja liikenteessä?
• Miten voimme helpottaa pienyrittäjien arkea?

API- eli ohjelmointirajapintoihin pohjautuvat liiketoimintamallit sekä alustatalous ovat kasvattaneet suosiotaan viimeisen vuosikymmenen aikana, ja nyt ne ovat tulleet myös rahoituspalveluihin. Lainsäädäntöön tulevat muutokset kuten PSD2/XS2A tukevat rahoituspalvelujen kehittymistä kohti kolmansien osapuolten tarjoamia sovelluksia ja palveluja, jotka keskustelevat keskenään ohjelmointirajapintojen välityksellä. Visa on yksi viiden tähden API-palveluntarjoajista rahoitusalalla. Kuka tahansa voi luoda tunnukset yhtiön Developer Platform -alustalle, ja alkaa kehittää uusia ratkaisuja.

“On mahtavaa olla Hack the Moneyn pääyhteistyökumppani. Visa Developer Platformin julkistus sekä Visan Lontoon innovaatiokeskuksen avaaminen ovat olleet vasta ensiaskeleita Visan globaalien resurssien tuomisessa Suomen sekä Baltian markkinoiden sekä yhteistyökumppaneidemme saataville”, sanoo Vesa Tukonen, Suomen ja Baltian maajohtaja, Visa.

“Näemme yhteistyön Hack the Moneyn sekä startup-maailman kanssa alkuna uudelle innovaatioiden aikakaudelle. Tulee olemaan kiinnostavaa nähdä hackathoniin osallistuvien kehittäjien luovat ratkaisut”, kertoo Anthony Craufurd.

Yhteystiedot:

Olli Ollila
Pilgrim Oy

Visa Press Office, Lontoo
europeanmedia@visa.com

Visa Inc. yhtiönä

Visa Inc. (NYSE: V) on mailman johtava digitaalisen maksamisen yhtiö. Missionamme on tuoda yksilöiden, yritysten ja talouksien käyttöön innovatiivisin, luotettavin ja turvallisin maksamisen maailmanlaajuinen verkosto. Edistyksellinen ja globaali prosessointiverkostomme VisaNet tekee maksamisesta turvallista ja luotettavaa ympäri maailman, ja pystyy käsittelemään yli 65 000 tapahtumaviestiä sekunnissa. Yhtiömme päämääränä on tuottaa innovaatioita, jotka tukevat uudenlaista kaupankäyntiä millä tahansa laitteella, ja ovat siten kantava voima käteisettömän tulevaisuuden saavuttamisessa kaikille, paikasta riippumatta. Samalla kun maailma siirtyy analogisuudesta kohti digitaalisuutta, Visa soveltaa brändiämme, tuotteitamme, ihmisiä, verkostoa sekä mittakaavaa muovatakseen tulevaisuuden kaupankäyntiä. Lisätietoa osoitteista www.visaeurope.com, Visa Vision -blogista (vision.visaeurope.com) tai Twitteristä @VisaInEurope.

HUB13 yrityksenä

HUB13 on suomalainen innovaatiokiihdyttämö, joka toimii erityisesti Suomen fintech-ekosysteemissä. Hack the Money -tapahtuma on osa heidän fintech-portfoliotaan, ja heidän kolmas merkittävä hackathoninsa, joka kokoaa yhteen koilliseurooppalaiset fintech-kehittäjät luomaan tulevaisuuden digitaalisia rahoitusratkaisuja. Lisätietoa osoitteista www.hackthemoney.com ja www.hub13.fi.