Visa ja Tukholman Fintech Hub aloittavat yhteistyön innovaation edistämiseksi Pohjoismaissa

Visa on Tukholmassa avattavan Fintech Hubin perustajajäsen

Tukholma, 11.5.2017 – Visa Inc. (NYSE:V) Visa on ilmoittanut olevansa yksi toukokuussa Tukholmassa avattavan Fintech Hubin perustajajäsenistä. Visa tukee ja edistää partneriensa kanssa start up- ja fintech- yritysten innovaatioita kaikissa Pohjoismaissa.
“Innovaatio on Visan toiminnan ytimessä, joten yhteistyö Tukholman Fintech Hubin kanssa sopii liiketoimintamalliimme täydellisesti. Haluamme olla aktiivisesti mukana kehittämässä ja tukemassa Pohjoismaista innovaatiota partneriemme kanssa, sekä edistää tulevaisuuden kaupankäyntiä,” kertoo Visan aluejohtaja, Henning Holtan.

Tukholman Fintech Hub on ajatustenvaihdolle ja yhteistyölle omistettu tila, joka on räätälöity fintech-yhteisön erikoistarpeiden mukaan. Hub sijaitsee Tukholman sydämessä Vasagatanilla.
“Tavoitteemme on, että hubista muodostuu kohtaamispaikka rahoitusalan ekosysteemille, jossa vakiintuneet toimijat kohtaavat uusia toimijoita ja luovat hedelmällistä maaperää uusille ideoille. Olemme innostuneita Visan liittymisestä yhteisöömme ja vaikuttuneita heidän sitoutumisestaan innovaatioiden edistämiselle, kertoo Tukholman Fintech Hubin CEO, Matthew Argent.

“Uskomme Visalla, että yhteistyössä asiakkaidemme ja partneriemme kanssa pystymme ratkaisemaan liike-elämän ja kuluttajien käytännön haasteita digitaalisten ratkaisujen hyödyntämisessä,” kertoo Bill Gajda, Senior Vice President, Innovation & Strategic Partnerships, Europe for Visa. ”Yhteistyö Tukholman Fintech Hubin kanssa auttaa meitä laajentamaan toimintamme Lontoon Innovaatiokeskusta kauemmaksi Pohjoismaihin, mikä tekee tästä paikallisesta hubista osan laajempaa maailmanlaajuista verkostoa.”

Lisätietoa Tukholman Fintech Hubista löydät täältä.
Lisätietoa Visa Innovaatiokeskuksista löydät täältä.

Lisätietoja:
Visa Press Office, London
europeanmedia@visa.com

Olli OIllila

Visa yhtiönä

Visa Inc. (NYSE: V) on globaali maksuteknologiayhtiö, joka yhdistää kuluttajat, yritykset, rahalaitokset sekä julkishallinnon toimijat yli 200 maassa ja alueella välittääkseen nopeita, turvallisia ja luotettavia elektronisia maksutapahtumia. Ylläpidämme yhtä maailman kehittyneimmistä prosessointiverkoista – VisaNetiä – joka pystyy käsittelemään yli 65 000 tapahtumaa sekunnissa, suojaa kuluttajia maksukortti väärinkäytöltä sekä takaa varmat maksut kauppiaille. Visa ei ole pankki eikä myönnä maksukortteja, nosta luottorajoja tai määritä kursseja ja maksuja kuluttajille. Visan innovaatioiden avulla yhtiön rahalaitosasiakkaat voivat tarjota asiakkailleen enemmän valinnanvaraa, kuten debit- ja prepaid-maksuvaihtoehdot sekä luottokorttimaksut. Lisätietoja osoitteista (www.visaeurope.com), Visa Vision blogi (vision.visaeurope.com) ja @VisaEuropeNews.