VISA JULKAISEE INNOVAATIO-OHJELMAN FINTECH-YRITYKSILLE POHJOISMAISSA JA BALTIASSA

Pohjoismaat ja Baltia muodostavat yhden maailman kehittyneimmistä ja innovatiivisimmista FinTech-keskittymistä. Alueen merkitys korostuu Visan eurooppalaisia Fintech-ratkaisuja tukevassa ohjelmassa.

Tänään Tukholmassa Sthlm Tech Fest- tapahtumassa julkistettu ohjelma haastaa startupit löytämään maksamisen seuraavat trendit. Mentorointia ja rahoitusta sisältävä ohjelma tukee startuppeja kehittämään uusia ideoita yhteistyössä Visan ja sen asiakkaiden kanssa. Visa Everywhere Initiative -ohjelman voittaja saa 50 000 rahoituspalkinnon.

"Suuri osa toisen polven PayTech-yrityksistä tulee Pohjoismaiden ja Baltian alueelta. Visa Everywhere Initiative -ohjelma tukee uusia teknologioita, joilla voidaan ratkaista maksamisen ja kaupankäynnin haasteita," kertoo Majda Nogo, Head of Business Development, Visa Nordics and Baltics.

Hakijat voivat jättää ehdotuksensa 5.lokakuuta mennessä yhteen alla olevista kolmesta kategoriasta. 50 000 euron palkinnon voittaja julkistetetaan Helsingissä 4.joulukuuta.

• Näkymättömät Maksut ja IoT. Verkkoon liitettyjen laitteiden ja Visa API:en käyttö helpon ja saumattoman kaupankäynnin edistämiseksi.
  • Sähköisen kaupankäynnin mahdollisuuksien parantaminen: Visa APIn käyttö nykyisen tuotepaletin laajentamiseksi sekä tehokkaampien sähköisen kaupankäynnin kokemusten luominen kuluttajielle ja kauppialle.
  • Yhteiskunta ilman käteistä: Yksinkertaisten ja turvallisten maksupalveluiden turvaaminen kaikille kaikkialla, samalla kun maailma muuttuu lisääntyvässä määrin käteisettömäksi.

Visa sitoutuu alueen kehitykseen:

Visa Everywhere Initiative osoittaa Visan sitoutumista FinTech-sektorin tukemiseen Pohjoismaissa ja Baltiassa. Visa avaa myöhemmin tänä vuonna uuden Innovaatio-studion Tukholmaan ja esittelee partnereilleen Fast Track-ohjelman, joka mahdollistaa nopean pääsyn Visa teknologia-alustalle. Alueen Fintech-yritykset voivat myös hakea Visan hiljattain julkistamaan 100 miljoonan dollarin investointiohjelmaan, joka tukee eurooppalaisten Fintech-ratkaisuiden kehitystyötä

"Pohjoismaat ja Baltia ovat päämarkkina-alueitamme innovaatio-yhteistyössä. Tavoitteenamme on käynnistää uusia yhteistyömalleja, tuottaa uusia innovatiivisia ratkaisuja liiketoimintahaasteiden ratkaisemiseksi sekä edistää tulevaisuuden kaupankäyntiä," Majda Nogo tarkentaa.

Käy tutustumassa: http://visa.se/visa-everywhere/initiative

Visa Everywhere initiative:

Visa Everywhere initiative on maailmanlaajuinen innovaatiohjelma, joka valjastaa startupit ratkaisemaan maksuliikenteen ja kaupankäynnin tulevaisuuden ongelmia. Tämän lisäksi ohjelma laajentaa startuppien omia tuotelupauksia ja tuottaa visionäärisiä ratkaisuja Visan parnteriverkostolle. Ohjelma käynnistyi USA:ssa vuonna 2015 ja on kasvanut nopeasti maailmanlaajuiseksi, kattaen yli 3,950 osallistunutta startuppia, jotka ovat keränneet yhteensä yli 2 miljardia dollaria rahoitusta, näistä 215 finalisteja ja 65 voittajia. Ohjelma kattaa USA:n, Latinalaisen Amerikan, Euroopan, Aasian, Lähi-idän sekä Afrikan ja se on vaikuttanut yli 75 maahan historiansa aikana.

Visa Inc. yhtiönä

Visa Inc. (NYSE: V) on maailman johtava digitaalisen maksamisen yhtiö. Missionamme on tuoda yksilöiden, yritysten ja talouksien käyttöön innovatiivisin, luotettavin ja turvallisin maksamisen maailmanlaajuinen verkosto. Edistyksellinen ja globaali prosessointiverkostomme VisaNet tekee maksamisesta turvallista ja luotettavaa ympäri maailman, ja pystyy käsittelemään yli 65 000 tapahtumaviestiä sekunnissa. Yhtiömme päämääränä on tuottaa innovaatioita, jotka tukevat uudenlaista kaupankäyntiä millä tahansa laitteella, ja ovat siten kantava voima käteisettömän tulevaisuuden saavuttamisessa kaikille, paikasta riippumatta. Samalla kun maailma siirtyy analogisuudesta kohti digitaalisuutta, Visa soveltaa brändiämme, tuotteitamme, ihmisiä, verkostoa sekä mittakaavaa muovatakseen tulevaisuuden kaupankäyntiä. Lisätietoa osoitteista www.visaeurope.com, Visa Vision -blogista (vision.visaeurope.com) tai Twitteristä @VisaInEurope.