Visa muuttaa maksamista Euroopassa Visa Directilla – reaaliaikaisella maksualustalla, joka toimii maailmanlaajuisesti

• Visa julkistaa Visa Direct -maksualustansa Euroopassa – mahdollistaa reaaliaikaiset[1] maksut hyödyntäen Visan maailmanlaajuista luotettavaa ja suojattua maksuverkostoa

• Visa Direct mahdollistaa yritysten tekemät maksut, kuten vakuutuskorvausten maksamisen sekä maksujen siirron henkilöltä toiselle

• Visa julkistaa yhteistyön Worldpayn kanssa, joka on käyttänyt Visa Directia ensimmäisten joukossa – vähittäiskauppiaat hyötyvät jo alkuvuonna 2018

Lontoo – 2. marraskuuta 2017 – Visa on julkistanut Visa Directin Euroopassa – reaaliaikaisen maksualustan, jonka avulla yritykset voivat hyödyntää Visan maailmanlaajuista kattavuutta ja skaalautuvuutta muuttaakseen kotimaiset sekä maiden rajat ylittävän maksamisen yrityksille ja kuluttajille. Visa työskentelee maksupalveluntarjoajien, rahalaitosasiakkaiden sekä strategisten partnereidensa kanssa tarjotakseen tulevaisuudessa Visa Directia hyödyntäviä palveluja.

Visa Direct mahdollistaa maksujen siirron henkilöltä toiselle (P2P), yritykseltä kuluttajalle (B2C) sekä yritykseltä toiselle (B2B). Visa Directin avulla rahaa voidaan siirtää vastaanottajan Visa-tilille nopeasti, kätevästi ja suojatusti –varoihin on välitön pääsy[2], mikä mahdollistaa ostosten tekemisen 44 miljoonassa kaupassa ympäri maailman.

Visa on aloittanut yhteistyön Worldpayn, maailmanlaajuisen maksujen prosessointiteknologiaa sekä -ratkaisuja vähittäiskauppiaille tarjoavan yrityksen, kanssa kiihdyttääkseen Visa Directin saatavuutta eurooppalaisille vähittäiskauppiaille sekä kaikille markkinoilleen ympäri maailman. Kun vastaanottajapankit tekevät vaaditut muutokset järjestelmiinsä[3], Visa Direct mahdollistaa Worldpayn vähittäiskauppiaille mahdollisuuden lähettää reaaliaikaisia maksuja kuluttajille – parantaen asiakastyytyväisyyttä.

“Visa on toiminut suunnannäyttäjänä muuttaen maksutottumuksiamme myymälöissä ja verkossa jo vuosikymmenten ajan. Nyt meillä on mahdollisuus muuttaa se, miten kuluttajat ja yritykset maksavat toisilleen nopealla, kätevällä ja suojatulla tavalla”, sanoo Mike Lemberger, Senior Vice President of Product Solutions, Visa in Europe. ”Visa Direct on alusta, jonka avulla teknologia- ja muut yritykset sekä rahalaitokset voivat vastata reaaliaikaiseen maksamiseen liittyviin tarpeisiin. Visan maailmanlaajuisen verkoston ansiosta alustamme on kattava, kustannustehokas ja nopea”, Lemberger jatkaa.

“Viime vuosina maksamisen kenttä on muuttunut dramaattisesti, ja niin yritysasiakkaat kuin kuluttajatkin odottavat voivansa tehdä maksuja omilla ehdoillaan – tämä koskee niin reaaliaikaisia maksuja, kuin yksittäisen maksutavan käyttöäkin. Olemme ylpeitä yhteistyöstämme Visan ja tämän mainion alustan kanssa ensimmäisten joukossa Euroopassa ja muilla maailmanlaajuisilla markkinoilla. Uskomme, että Visa Direct on tärkeä askel vallitseviin tarpeisiin vastaamisessa – se tarjoaa sekä ostajille että kauppiaille heidän tarvistemansa työkalut“, kertoo Dave Glaser, Chief Product Officer, Global eCom, Worldpay.

Visa Directin odotetaan muuttavan maksujen siirron Euroopassa. Alusta mahdollistaa reaaliaikaisen maksamisen turvallisesti ja skaalautuvasti Visan maailmanlaajuisen maksuverkoston avulla, esimerkiksi:

• Yritykseltä kuluttajalle: yritykset voivat tehdä lähes minkä tahansa maksun suoraan asiakkaansa Visa-tilille – tämä voi olla esimerkiksi pelivoitto, vakuutuskorvaus, tai maksun hyvitys.

• Yritykseltä toiselle: Yritykset voivat maksaa freelancereille, urakoitsijoille ja muille pienyrityksille – reaaliajassa

• Ihmiseltä toiselle: Kuluttajat voivat siirtää rahaa toisilleen nopeasti, kätevästi ja suojatusti, usein yhdistettyjen laitteidensa kautta – kuten jakaessaan laskuja keskenään tai antaessaan lahjoja.

Yhdysvalloissa Visa Direct mahdollistaa maksujen välittämisen kumppaneille kuten PayPal, Braintree, Square Cash ja Stripe.

Visa Direct on yksi monista Visa Developer Platformin API-pohjaisista sovelluksista. Visa Developer Platform on avoin alusta, jonka tavoitteena on edistää maksamisen ja kaupankäynnin innovaatioita. Alustan tarkoituksena on auttaa rahalaitoksia, kauppiaita sekä teknologiayrityksiä vastaamaan kuluttajien ja kauppiaiden tarpeisiin, kun ostoksia ja maksuja tehdään yhä useammin yhdistetyillä laitteilla.

Visa Directista

Visa Direct -alusta on saatavilla yli 200 markkinalla ympäri maailman, ja sen avulla voidaan tavoittaa yli miljardi kortinhaltijaa maailmanlaajuisesti. Visa Direct on saatavilla laajan API-kirjaston kautta, joten rahalaitokset ja teknologia-alan yhteistyökumppanit voivat nopeasti rakentaa reaaliaikaisia maksuratkaisuja Visa Developer Platformin monipuolisten verkkopalvelujen avulla.

Visa in Europe on julkistanut toimeksiannon3, jonka mukaan kortteja myöntävien pankkien on mahdollistettava reaaliaikainen maksaminen asiakkailleen lokakuussa 2018. Reaaliaikaisen maksamisen ansiosta maksut voidaan lähettää kortin myöntäneeltä pankilta kortinhaltijalle alle 30 minuutissa maksun hyväksymisestä.

Lisätietoa Visa Developer Platformista: https://developer.visa.com/.

Lisätietoa Visa Directista: www.visa.com/visadirect.

Worldpay yrityksenä
Worldpay on johtava globaali maksualan yritys. Tarjoamme laajan valikoiman teknologiavetoisia maksutuotteita ja -palveluja noin 400 000 kuluttajalle, mahdollistaen heidän yritystensä kasvun ja kukoistuksen. Hallitsemme monimutkaistuvaa maksamisen kenttää asiakkaillemme, jotta he voivat hyväksyä niin montaa maksutyyppiä ympäri maailman kuin mahdollista. Verkostoamme ja teknologiaa hyödyntäen voimme käsitellä maksuja

maantieteellisillä alueilla, jotka kattavat 99 % BKT:stä, 146 maassa ja 126 valuutassa. Autamme asiakkaitamme hyväksymään yli 300 erilaista maksutyyppiä.

Lisätietoa osoitteesta http://www.worldpay.com/global

Mediatiedustelut:

Leela Shanson
europeanmedia@visa.com

[1]Todellinen varojen saatavuus riippuu rahalaitoksesta.
[2]Todellinen varojen saatavuus riippuu rahalaitoksesta.
[3] Visa in Europe on julkistanut toimeksiannon, jonka mukaan kortteja myöntävien pankkien on mahdollistettava reaaliaikainen maksaminen asiakkailleen lokakuussa 2018.

Visa Inc. yhtiönä

Visa Inc. (NYSE: V) on maailman johtava digitaalisen maksamisen yhtiö. Missionamme on tuoda
yksilöiden, yritysten ja talouksien käyttöön innovatiivisin, luotettavin ja turvallisin maksamisen
maailmanlaajuinen verkosto. Edistyksellinen ja globaali prosessointiverkostomme VisaNet tekee